چاپ خبــر

گزارش روابط عمومی استانداری از سفر استاندار به فریدونشهر

زرگرپور با تأكيد بر لزوم شناسايي منابع آبي جديد در استان اصفهان،گفت: با شناسايي طرح هاي جديد و منابع آب، بخشي از مشكلات در اين خصوص برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریدونشهر- پونه زار به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان؛ دكتر رسول زرگر پور در دومين سفر شهرستاني در سال جديد پس از خوروبيابانك به همراه معاون هماهنگي امور عمراني خود عازم شهرستان فريدونشهر شد و ضمن بازديد از طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف اين شهرستان در جلسه اي با حضور امام جمعه و ساير مسئولين شهرستان، مسائل و مشکلات اين منطقه را مورد بررسي قرار داد.

استاندار اصفهان در اين جلسه، مقوله‌ي آب را جزء اصلي ترين و مهمترين دغدغه‌هاي مديريت استان عنوان كرد و افزود: پس از پيگيري هاي فراوان مديريت استان، خوشبختانه طرح جامع احياي حوضه‌ي آبريز زاينده رود در شوراي عالي آب به تصويب رسيد.

وي با بيان اينكه در سطح ملي نيز موضوع حوضه ي آبريز زاينده رود مورد توجه دولت قرار گرفته است؛ عنوان نمود: طي يك جلسه در هيئت دولت و چندين جلسه در شوراي عالي آب و شوراي هماهنگي حوضه آبريز زاينده رود مباحث مربوط به اين حوضه آبريز مطرح شده و اين امر نشانگر عزم جدي مسئولين كشوري براي حل مشكل زاينده رود است.

رسول زرگرپور با اشاره به اينكه مديريت استان 3 كار اصلي را محور فعاليت هاي آب در اين خصوص قرار داده است، اظهار داشت: پيگيري حق آبه ها و ايجاد مديريت يكپارچه براي منابع و مصارف اين حوضه ي آبريز بايد در رأس امور قرار گيرد.

وي مديريت يكپارچه را پايه‌ا‌ي براي اقدامات بعدي و محور مصوبات 9 گانه‌ي شوراي عالي آب عنوان كرد.

استاندار اصفهان با تأكيد بر اينكه صرفه جويي در مصرف بايد  مورد توجه مردم قرار گيرد ؛ تصريح نمود: گرچه بسياري از آمار و ارقامي كه به طور ناآگاهانه توسط برخي در مورد ميزان مصرف آب شرب؛ صنعت و كشاورزي استان اصفهان ارائه مي شود غيرواقعي است ولي باز هم امكان مصرف بهينه و صحيح تر وجود دارد.

زرگرپور استفاده ي شهرداري ها و صنايع از پساب شهري را براي فضاي سبز و ساير مصارف صنعتي از اقدامات اساسي در كاهش مصرف آب عنوان كرد.

وي با تأكيد بر اينكه بايد در استان اصفهان به دنبال منابع جديد آب باشيم، اظهار داشت: در اين خصوص بايد طرح هاي جديد آب را شناسايي و تلاش شود با پيگيري اين طرح ها، آن ها را اجرايي نماييم.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: بايد در بحث آب به گونه‌اي عمل نماييم كه در شأن مردم استان باشد.

رسول زرگرپور در اين جلسه عنوان نمود: با توجه به وجود منابع آبي قابل ملاحظه در شهرستان فريدونشهر، مردم اين منطقه نبايد در خصوص تأمين آب شرب و کشاورزي دغدغه ي جدي داشته باشند.

استاندار اصفهان افزود: آبرساني به صورت سيار و با تانكر به برخي از روستاهاي شهرستان فريدونشهر، زيبنده ي اين شهرستان نيست.

استاندار اصفهان معاون هماهنگي امور عمراني خود را مأمور نمود كه در جلسه اي با حضور مديركل جهادكشاورزي و مديرعامل آب منطقه‌اي، مصوبات قبلي در خصوص آبرساني به مزارع، باغات و همچنين تخصيص آب براي فضاي سبز شهرداري فريدونشهر را پيگيري نمايد.

استاندار اصفهان در اين سفر يكروزه از تونل چشمه لنگان به طول 17 كيلومتر با ظرفيت انتقال آب 130 ميليون متر مكعب در سال بازديد نمود.

رسول زرگرپور همچنين از طرح تونل خدنگستان به طول 11 كيلومتر كه جمعاً 65 ميليون متر مكعب آب را در سال منتقل مي كند بازديد كرد.

لازم به ذكر است براي اين طرح‌ها از ابتداي اجرا تاكنون 91 ميليارد تومان هزينه شده است.

وي تونل در حال تكميل گلاب 1 به طول 10 كيلومتر و همچنين تونل گلاب 2 به طول 17 كيلومتر كه حدود 3.5 كيلومتر آن به اتمام رسيده است را نيز مورد بازديد قرار داد و با توجه به تصويب نهايي آن در وزارت نيرو به عنوان متولي طر‌ح‌هاي آبي بر اجراي آن تأكيد كرد.

سد سرداب نيز كه فعاليت اجرايي آن شروع شده با 54 متر ارتفاع و 40 ميليون متر مكعب حجم مخزن و طول تاج 752 متر از طرح هاي آبي بود كه در اين سفرمورد بازديد استاندار اصفهان قرار گرفت.

شايان ذكر است امام جمعه‌ي شهرستان فريدون شهر نيز در اين ديدار از حضور استاندارپرتلاش و ولايي استان در اين شهرستان وهمچنين  اهتمامي كه وي به شهرستان ها و مناطق محروم استان دارد تشكر كرد.

وي با اشاره به مشكلات كشاورزان اين منطقه اظهار داشت: جمعيت اين شهرستان روند كاهشي را دنبال مي كند و مردم با مهاجرت به شهرستان هاي ديگر بعضا در اطراف اصفهان ساكن شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل سیاوشی با اشاره به 17 هزار نفر جمعيت عشاير اين شهرستان گفت: 5 گروه از اقوام مختلف در اين شهرستان به صورت مسالمت مثال زدني در كنار هم زندگي مي كنند.

  1. سعید گفت:

    لازم به ذکر است آنگونه که صدا و سیما این خبر را دو روز بعد پخش کرد غیر از سرپست فرماندار و امام جمعه و دو تن از اعضای شورا هیچ مسئولی در این باردیها نبودند و این گفتگوها هم در هنگام صرف ناهار کنار خروجی آب تونل ( ان شاء الله نوش جانشان باشد) بیان شده است نه در جلسه ای رسمی و اداری

Go to TOP