چاپ خبــر

متن و حاشیه اولین مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان فریدونشهر/از کمک یک خیر ساکن کانادا تا کمک یک درب و پنجره ساز فریدونشهری

در این جشنواره که در محل تلار شهرداری فریدونشهر برگزار شد خیرینی از تهران ، خوزستان ، اصفهان و شهرستان های فریدن ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت حضور داشتند .

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر -پونه زار؛ اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان فریدونشهر به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان با حضور بعضی از خیرین کشوری و استانی و نیز مشارکت خیرین شهرستان فریدونشهر در محل تالار شهروند شهرداری فریدونشهر برگزار شد.

5235566r746h

 در این مراسم که با تلاوتی از آیات قرآن کریم شروع شد، تواضعی مدیر اموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر ضمن خوش آمد گویی به تلاش های صورت گرفته برای مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدارس شهرستان در شان و منزلت دانش آموزان نیستند و نیاز به تعمیرو به سازی وتجهیز به امکانات آموزشی دارند. وی با تشکر از خیرین که در ساخت و تعمیر مدارس شهرستان مشارکت داشته اند ابراز امیدواری کرد با چنین همایش هایی فرهنگ کمک و مشارکت در امر تربیت و تعلیم بهتر دانش آموزان فراهم گردد.

676k

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر با اشاره به تاثیرات دنیوی و اخروی کارهای خیر به خصوص مدرسه سازی گفت: انسان های خیر جایگاهی ابدی در بین مردم خواهند داشت و در دنیا و آخرت منزلت بالایی به دست می آورند. غلامرضا یسلیانی گفت: تمام تلاش و امکانات فرمانداری و ادارات و ارگان های شهرستان را برای کمک به مدارس به کار خواهیم گرفت و در بودجه امسال کمک بیشتری به مدارس خواهیم نمود.

vater mark2

اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان طلوع و پخش کلیپ محرومیت های مدارس روستایی شهرستان برنامه های دیگر این مراسم بود.

3 vater mark2

در ادامه این جلسه محمد رضا قربانی دبیر مجمع مدرسه سازان کشور با بالاخواندن جایگاه امر خیر و نیاز منطقه فریدن به حضور خیرین، شهرستان فریدونشهر را دارای فرهنگ بالا و مردمی صادق و خیر خواند و ضمن مستعد خواندن دانش آموزان منطقه، ابراز امیدواری کرد با مشارکت خود مردم و تلاش مسئولین و همراهی خیرین رنگ محرومیت از چهره شهرستان پاک شود.

در ادامه جلسه با دعوت از خیرین حاضر و خواندن مبالغ کمکی آنان و نام بردن از مدارس مورد حمایت خیرین سعی شد فرهنگ کمک و کار خیر مورد توجه قرار گیرد.

کمک برای هوشمند سازی مدرسه توسط خانم ساکن کانادا که قبلا هم به ساخت مدرسه در شهرستان فریدونشهر کمک کرده بود تا کمک یک درب و پنجره ساز فریدونشهری برای تعمیر مجانی درب و پنجره های مدارس روستاهای دور افتاده از انتفاقات خوب این مراسم بود.

9-= 9 564 4566 2678999

گفتنی است خیرین شهرستان، استان و کشور برای هوشمند سازی بیشتر از 10 مدرسه شهرستان و تعمیر و بازسازی چندین مدرسه دیگر اعلام آمادگی کردند.

همچنین شهردار فریدونشهر و شورای شهر نیز قول مساعد برای هوشمند سازی دو مدرسه داداند.

این جشنواره که با حضور خوب خیرین مدرسه ساز  و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های فریدن بزرگ همراه بود، با خبرهای خوب برای مدارس نقاط محروم شهرستان فریدونشهر به پایان رسید.

در زیر گفتگوهای انجام شده با بعضی ازمسئولین را که بعد از جلسه انجام شده است را می خوانید:

محمدرضا قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه فریدن بزرگ و دبیر مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل و نکوداشت یاد مدرسه سازان و نیکوکاران این عرصه ، گسترش فرهنگ مدرسه سازی و شناسایی و جذب نیکوکاران جدید و اخذ تعهدات جدید خواند و افزود برای این منظور مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه فریدن بزرگ اقدام به شناسایی نیکوکاران چهار شهرستان فریدن ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت چه در داخل منطقه و چه در خارج از منطقه در اقصی نقاط کشور نموده است و در این زمینه توانسته یک فضای  تعامل و همکاری را در منطقه ایجاد نماید.وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه شهریور سال 1390 تاسیس شده است گفت: فعالیت مجمع خیرین فریدن دارای چشم انداز بسیار روشنی است که حرکتی را از بدنه اجتماع برای مشارکت و توسعه منطقه ترسیم کرده و پیش بینی می شود این مجمع بیش از پیش در جهت استاندارد سازی و تجهیز فضای آموزشی شهرستان فریدونشهر گام بردارد. دبیر مجمع خیرین کشور با اشاره به اینکه مجمع خیرین فعالیت خود را از سال 78 در تهران آغاز ، بعد در سطح استان ها توسعه پیدا کرده و بعد در سطحی پایین تر به مجمع خیرین منطقه رسیده از فعالیت 24 هزار نفر خیر مدرسه ساز در کشور خبر داد و افزود یک هزار نفر از خیرین ما هم در بیرون از کشور فعالیت دارند. وی فعالیت نیکوکاران را یک افتخار ملی خواند و خواستار فرهنگ سازی این امر خداپسندانه در بین اقشار مختلف جامعه شد و گفت طبق آمارها 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده و در اختیار نظام اموزشی قرار گرفته است. وی با تاکید بر اهمیت مدرسه سازی در مناطق محروم گفت: خیرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند برای این موضوع کمک بسیاری کرده اند.

 

قربانی به احداث یک مدرسه در روستای «گوهردره» فریدونشهر از سوی یک خیر ایرانی مقیم آمریکا اشاره و اضافه کرد: مقرر است این خیر در هوشمند سازی مدارس این شهرستان نیز کمک کند. وی تصریح کرد: همچنین ۲۸ واحد آموزشی در فریدونشهر به همت خیران مدرسه ساز این شهرستان و مجمع خیرین فریدن بزرگ هوشمندسازی خواهد شد.دبیر مجمع خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: چهار مدرسه نیز در فریدونشهر تخریب و بازسازی خواهد شد.

4567

خانم میردامادیان مسئول ستاد بانوان خیر استان و عضو هیئت مدیره و هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه ساز استان در این جشنواره گفت : برگزاری این جلسات در فضای فرهنگی و معنوی باعث جذب خیرین و نیکوکاران خواهد شد و فرهنگ مدرسه سازی در جامعه ارتقاء خواهد یافت و این فرهنگ نهادینه خواهد شد . وی نقش بانوان را در بحث مشارکت در مدرسه سازی بسیار چشم گیر  ومهم خواند و خواستار تشکیل ستاد بانوان خیر شهرستان در جهت مشارکت بیشتر بانوان در امر نیکوکاری شد.

56545

حسن تواضعی مدیر اموزش و پرورش شهرستان نیز با بیان اینکه این جشنواره اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان است گفت : با توجه به اهمیت تحول نظام آموزشی  و هوشمندسازی مدارس و محرومیت شهرستان در این زمینه ، به همت خیرین مدرسه ساز شهرستان و مجمع خیرین فریدن بزرگ ، قرار است 28 واحد آموزشی هوشمندسازی شود که تحول عظیم نظام اموزشی را در شهرستان ایجاد خواهد کرد، چهار مدرسه تخریب و بازسازی شود و همچنین مبالغی برای هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان مدرسه استثنائی فریدونشهر پیش بینی شود.وی افزود امید است با تشکیل جلسات بیشتر با خیرین ، ما شاهد زمینه سازی فعالیت های بیشتری در بحث نوسازی ، تجهیز و بازسازی مدارس فرسوده باشیم.

  1. مجید گفت:

    نماینده محترم تشریف نداشتن؟

  2. چرا از سرودهای زیبای که توسط دانش اموزان اجرا شد یاد نکردید

Go to TOP