چاپ خبــر
اسفنانی:

طرح فاضلاب فریدونشهر 15 سال متوقف مانده است/کارخانه چیپس افوس راه اندازی خواهد شد/ترمینال غرب استان در خمینی شهر احداث می شود

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فاضلاب فریدونشهر از جمله طرح های باسابقه 15 ساله است که بدلیل نداشتن ردیف اعتبار ملی هنوز اجرایی نشده و متوقف مانده است.

به گزارش  پایگه خبری پونه زار به نقل از ایرنا؛ محمد علی اسفنانی در نشستی صمیمانه با جمعی از مردم شهر برف انبار شهرستان فریدونشهر افزود: این طرح برای تخصیص ردیف اعتباری ارسال شده و پیش بینی می شود برای سال 1394 ردیف اعتبار ملی به آن اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با یک شرکت خصوصی در تهران رایزنی هایی برای محول کردن اجرای طرح های فاضلاب شهرهای «برف انبار» و «افوس» در شهرستان فریدونشهر به این شرکت صورت گرفته تا در قبال اجرای این طرح از پسماند آب و کود آن استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اجرای ساخت شهرک زاگرس برای انتقال ساکنان روستاهای «پشتکوه دوم» به شهر برف انبار گفت: این یک تصمیم غلط و کارشناسی نشده بود.

این نماینده مجلس افزود: در سال 72 حدود 60 هکتار زمین زراعی از کشاورزان برف انباری که محل زراعت آنان بود برای احداث شهرک زاگرس گرفته و 35 واحد مسکونی در آن ساخته شد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از دو دهه از احداث آن می گذرد و سرمایه بیت المال در شهرستان محرومی که بعضی از شهروندان آن به نان شب محتاجند هدر رفته است.

وی انجام مقدمات برای واگذاری و فروش این شهرک به بخش خصوصی جهت احداث دهکده فرهنگی و تفریحی را یکی از راهکارهای جبران اشتباهات گذشته خواند و خواستار همکاری همه جانبه برای راه اندازی این شهرک شد.

اسفنانی تاکید کرد: احداث این شهرک تفریحی می تواند کمی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل کند و باید مسوولین مربوط نیروهای مورد نیاز را از شهر برف انبار استخدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 حدود 86 روستا در چهار شهرستان غرب استان اصفهان دچار کمبود آب شدند، گفت: پروژه آبرسانی شهر برف انبار با خط انتقال رفت و برگشت هفت کیلومتر و مخزن دو هزار متر مکعبی از فعالیت های خوب دولت است که امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه که در چهار سوی شهر اصفهان بجز غرب آن ترمینال های مجهزی ساخته شده است، اظهار کرد: محل قبلی ترمینال غرب استان اصفهان خارج از شان مسافران بود.

وی اضافه کرد: با رایزنی با شهردار اصفهان این محل به ترمینال کاوه منتقل شد و با توجه به اظهارات شهرداری اصفهان زمینی به مساحت پنج هکتار در خیابان «امیرکبیر» خمینی شهر برای احداث ترمینال غرب اصفهان تخصیص پیدا کرده است.

وی همچنین از تخصیص دو میلیارد و 500 میلیون ریال به شبکه های بهداشت و درمان چهار شهرستان غرب استان اصفهان خبر داد و گفت: درباره مشکل کمبود پزشک و آمبولانس در شهر برف انبار در صحن مجلس به وزیر بهداشت یادداشت هایی داده شد اما با وجود پیگیری های مکرر هنوز پزشک به این شهر اختصاص پیدا نکرده است.

اسفنانی با اشاره به ظرفیت های زیاد شهرستان فریدونشهر در بخش گردشگری و کشاورزی خواستار تشکیل شرکت های تعاونی برای تولیدات گیاهی بویژه گیاهان دارویی و عرقیات آنها شد.

وی با اشاره به گلنگ زنی کارخانه چیپس شهر افوس در آینده ای نزدیک گفت: با احداث این کارخانه بخشی از سیب زمینی های تولید شده برای تولید چیپس مصرف خواهد شد.

نماینده فریدونشهر، فروش سیب زمینی را از دیگر مشکلات عمده این منطقه خواند و تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و گرایش به کشت برخی گیاهان مانند گل محمدی به صورت دیم یکی از راهکارهای موثر برای برون رفت از معضلات کشت و فروش سیب زمینی منطقه فریدن بزرگ است.

گزارش تصویری و تکمیلی تر این نشست به زودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت

  1. من و همشهریانم نزدیک به 15 سال پیش در پیش فروش امتیاز شرکت کردیم با توجه به اینکه منطقه فریدونشهر منطقه کوهستانی است و حفر چاه مشکل و آب چشمه ها چاهها را پر می کند من و خانواده ام هر دو هفته یک بار حدودپانزده هزار تومان برای تخلیه چاه پرداخت می کنیم از نماینده محترم و مسئولین تقاضا دارم به این مشکل رسیدگی کنند

Go to TOP