چاپ خبــر
در هفته شوراها اتفاق افتاد؛

با استعفای شهردار فریدونشهر موافقت شد+متن استعفا/سپیانی بعد از 36 ماه شهرداری را ترک کرد

شهردار فریدونشهر استعفا داد

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار؛ عبدالرضا سپیانی شهردار فریدونشهر خبر استعفای خود را تایید کرد و امروز در تماس تلفنی به خبرنگار ما از موافقت با آن توسط شورای اسلامی شهر خبر داد.

متن استعفای وی را در زیر می خوانید.

پونه زار در ساعات آینده خبرهای تکمیلی تری از دلایل این رفتن و گزینه های احتمالی جانشینی وی را منتشر خواهد کرد.

استعفا

  1. ازآقای سپیانی به خاطر تمامی زحماتی که در این سه سال برای شهرشان و شهروندانشان کشیدند متشکریم . بدون اغراق بگویم که ایشان اگر ستاره ای بی نظیر در شهرمان نبود لا اقل کم نظیر بود . رسانه ای شدن گله مندی ایشان از بعضی بی مهری ها حکایت از عمق آفتی دارد که نمی گذارد مدیران لایق در شهرستان ما فرصت خدمتگزاری پیدا کنند . آفتی که اگر آسیب شناسی نشود دیر یا زود به سراغ مدیران کارامد دیگر هم می رود.

  2. سلام. بنده بسیار متاسفم که مدیر مدبری از سمت خود استعفا دادن. جناب سپیانی بهترین گزینه برای شهرداری بود و در طول تصدی خدمات بسیار ارزشمندی انجام دادند. من برای اونایی متاسفم که شرایط رو به صورتی رغم زدن که آقای سپیانی استعفا بده. باز هم از خدمات ارزشمند جناب آقای سپیانی تشکر میکنم.
    آقای سپیانی کاش میموندی ….

  3. با سلام به مخاطبان پونه زار و مسئولان آن
    آقای سپیانی عزیز قاعدتا من به عنوان یک روستایی نباید از ورود شما به شهرداری ، انتخاب مجدد و استعفا از آن نه ناراحت بشوم و نه خوشحال/ اما این یک قانون است بین شهر و روستا روابط متقابل وجود دارد روستایی تولید می کند و به شهر عرضه می کند و شهری با پرداخت هزینه تولیدات، درآمد روستایی را تامین می کند از طرف دیگر شهر مرکز اداری و سیاسی شهرستان است و در واقع قلب تپنده یک فضای سیاسی است. سلامت این قلب، ضامن سلامت سایر اجزا همچون روستاها، طبیعت، محیط زیست، حیثیت و آبروی اجتماعی و…بسیاری از صفات دیگرشهروندان و فضای زندگی آنهاست. من هنوز هم قانع نشدم ونخواهم شد که چرا زباله شهری شهروندان عزیز فریدونشهری باید در وطن و زادگاه من دفن شود. من هنوز قانع نشدم که چرا مسئولان ارشد استان از جمله نماینده محترم،عزیز و خدوم مردم در مجلس در این حادثه شوم و نحس که همه اصول فراقانونی آن زیرکانه و ناجوانمردانه پیش رفت جانب ناحق را گرفتند؟
    این بلای جامعه ماست که توانمندی ها و پتانسیل های محیطی را نمی فهمیم و بالعکس با آن برخورد می کنیم. این از شون بختی ماست که مسئولان ما هر کجا و در هر پست و هر مقام پیشبرد سیاست ها و برنامه ها و منافع خود را ارجح بر هر داستان دیگری می دانند. آقای سپیانی صحرای دربند روستای صادقیه را خوب بخاطر بسپارید، بی شک این صحرا می توانست و می تواند با نگاه مثبت مسئولان با توجه به فضای بسته و منحصر به فردش به یک موزه ی حیات وحش زیبا تبدیل شود.اما چه کنیم که در جامعه ما فضای سیاسی کوچکتر باید قربانی فضای سیاسی بزرگتر باشد(کاری که شما با روستای صادقیه(در قضیه دفن زباله) انجام دادید بی شباهت به کاری که مسئولان ارشد استان با شهرستان فریدونشهر(در قضیه استعمار آب) می کنند نیست.
    برای شهر فریدونشهر شهرداری جامع الشرایط و برای روستاهای آن آبادانی و رونق اقتصادی و فرهنگی آرزومندم.

  4. پونه زار گفت:

    تایید نظرات به منزله تایید دیدگاه های افراد توسط سایت پونه زار نیست و تنها برای منتشر کردن دیدگاه مخاطبان و ایجاد فضای نقد سازنده است.
    .مدیریت سایت.

  5. به نظر من آقای سپیانی یکی از مدیران فعاله که دارای قدرت عمل ، ابتکار و نو آوری بالایی است که در مسئولیت شهردار توانسته بود نقش خودش را خوب ایفا کنه منتها یک مشکل در شهرداری بود و اون هم اینکه اقای سپیانی دارای بازوی روابط عمومی قوی ، حراست قوی و معاونت قوی برخوردار نبود و هنوز به روش مدیریت سنتی و میدانی عمل می کرد و در بخش مدیریت منابع انسانی کار نکردند . تنها بودن ایشان در برابر کوهی از مسئولیت های شهرداری و عدم اطلاع رسانی خدمات به مردم مشکلاتی بود که کار اقای سپیانی را با مشکلاتی مواجه کرد ولی در کل خودم ارادت خاصی نسبت به ایشان دارم که توانست بزرگترین کار تاریخی فریدونشهر را که دو دهه شهرداران مختلف نتوانستند انجام دهند با قدرت تمام حتی به جان خریدن انجام داد و آن انتقال زباله شهر فریدونشهر بود چون محل قبلی دفن زباله فریدونشهر صد در صد از نظر کارشناسی اشتباه بود و در مقابل بادهای قالب غربی قرار داشت و تمام بو و میکروب ها با کوچکترین نسیمی وارد شهر می شد که البته ما تاثیرات آن را در سلامت شهروندان خواهیم دید و شاید هم متوجه نشویم که از ناحیه محل دفن زباله ها باشد و تایید هم نمی کنم که انتقال زباله به صادقیه صد در صد درست بوده و در مورد این مسئله کارشناسان باید جوابگو باشند . در پایان برای اقای سپیانی آرزوی موفقیت می کنم و به ایشان اطمینان خاطر می دهم که گرچه ما خودمان قدر نیروهای فعال بومی خودمان را نداریم ولی مطمئن باشید که غریبه ها در دیگر شهرستان ها منت کش و خریدار طلای ناب وجود شما هستند و حتما موفقیت های بیشتر و بالاتر از شهردار فریدونشهر بودن در انتظار شماست و ان لحظه ما باید انگشت به دهان متحیر و پشیمان تصیمات عجولانه و احساساتی خود باشیم و نمونه ای از آن اقای خواجه سعیدی فرماندار اردستان که نیروی بومی فریدونشهر است و چندین درجه از فرماندار بودن در فریدونشهر بالاتر رفته و پیشرفت کرده و من شخصا با چشم خود دیدم که در زمان تصدی فرمانداری چادگان در یک روز جمعه تعطیل سه وزیر مملکت میهمان وی بوده اند و این روابط چقدر می تواند در پیشرفت یک شهرستان مفید باشد . ما که فریادها را زدیم و حرفها را به مسئولان تصمیم گیرنده رساندیم و باشد که روز به روز شاهد پسرفت فریدونشهر بجای پیشرفت باشیم و باشد که ایندگان ما را ملامت کنند و در گور بلرزیم.

  6. دوست گفت:

    باید از زحمات شهردار تشکر کرد و شورای شهر هم دلایل خود را بگوید
    به نظر من با چنین شورای قوی که داریم تصمیماتشون حتما به نفع مردم شهر میشه.
    شورای شهر اصلی ترین وظیفه اش انتخاب شهرداره و باید از اونا حمایت بشه دوستان یک طرفه قضاوت نکنند مسائلی بوده که شورای شهر با 5 رای مثبت موافق رفت شهردار بوده.
    به نظر من عملکرد شهردار قابل نقده ایشون هیچ کار زیر ساختی برای شهر انجام نداده اند

  7. به نام خداوند بخشنده مهربان
    جناب آقای سپیانی باعرض سلام وخسته نباشید امید وارم در تمامی مراحل زندگیتان موفق و پیروز باشید واقعا بدون اغراق میگویم شما تنها شهرداری بودید که فریدونشهر زیبا را آنگونه که شایسته مردم با فرهنگ این شهرستان بودبا وجود کمبود بودجه زیبا ساخته و چهره شهر را متحول نمودید کاش شورای شهر که با رای مردم منتخب شده اند کمی در موافقت با استعفای شما تامل می نمودند واینگونه شتابزده عمل نمی کردند

  8. علی گفت:

    در پاسخ به نظر بالا باید گفت جنابعالی حتی از نوشتن اسم خودتون هم میترسید یکی باید خودتون رو نقد کنه

  9. mohammad گفت:

    سلام
    واقعا متاسفم برا شورای شهر همین وبس
    خودمونی بگم اگه میخواستی یه مدیر لایق که میشد بگی سر جای خودش نشسته و تحصیلاتش رو داره و کارش رو به نحو احسن انجام میده رو ازش نام ببری استاد سپیانی بود . انقدر با وجود این عزیز روحیه شادابی ونشاط به شهر برگشته بود که بنده به شخصه وقتی خبر استعفای ایشون رو شنیدم افسرده شدم. البته شایدم لیاقتشون بیش از این حرفا باشه و مناصب بهتری در انتظارشون . چرا عادت داریم همیشه با پرده سخن بگیم. مدیرایی را تو شهر سراغ دارم که تو عصر ارتباطات و فناوری قادر به روشن و خاموش کردن یک کامپیوتر هم نیستند. آیا کسی هست که اونها را رصد و نقد کنه.به هرحال باید نشست و دید که شورای شهر محترم چه کسی لایق تر از استاد سپیانی را میتونن برای منصب شهرداری در نظر بگیرن.

    • حق جناب اقای سپیانی و همچنین اعضای محترم شورای شهر در این استعفا محترم و محفوظ.اما به شرطها و شروطها
      1-تغییر در مدیریت شهری انشااله ختم به خیر گردد و اعضائ محترم شوراهرچه سریع تر نسبت به معرفی فرد شایسته لایق و با استعداد و علاقمند به این خدمت اقدام نماید.و از تکرار اشتباه اعضائ قبلی از قبیل انتخاب از درون اعضاو یا از شهرداران قبلی اجتناب نمایید.
      2- خدمات شهری باید دیده شودو برای هر فردی که درون شهر وارد میشود مشخص و معین باشد .البته زیر ساخت ضروری است نه ساخت زیر زمینی .چیزی که در طول 3سال واقعا نمایان شد .و چهره زیبای یک شهردر حد انتظار دیده شد.
      3- شهردار باید شهر ها را دیده باشد و تاقدم به شهرهای دیگر نگذاشته باشد شهر را نخواهد ساخت
      4-….
      امید دارم شورای محترم بدون هیچ گرایشی و یا فشاری و خارج از هرگونه احساسات نسبت به این امر خطیر کوشا باشد.
      با سپاس فراوان ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند جناب اقای سپیانی که جسارت و شجاعت ایشان مثال زدنی است برای ایشان از خداوند متعال ارزوی موفقیت داشته و به یقین اطمینان داشته که خدماتش برای این مردم به یادگار خواهد ماند.
      زندگی صحنه زیبای هنر مندی ماست.
      هرکسی نغمه خود خواند واز صحنه رود
      صحنه پیوست به جاست
      خرم ان صحنه که مردم بسپارن به یاد.

  10. مهدی گفت:

    با سلام خدمت دوستان عزیز .در پاسخ بهmohammad و سایر دوستان وبستگان شهردار سابق چرا ما مثل کبک سرمونو کردیم تو برف و اصلا به دوروبرمون نگاه نمیکنیم .حالا که یکی پیدا شده و واقعیت رو میگه دنبال نوشتن اسمشیم دوست راست میگه شهردار چه کار زیر ساختی برای شهرانجام داده غیر از گل وچراغ . کی میشه یه مسوولی از کار خودش کنار بره وبگه من نتونستم فلان کارو انجام بدم و از خودش به عنوان یه مدیر موفق تعریف نکنه حتی اقای سپیانی تو مسکن مهر کارشو نیمه تمام رها کرد میشه .با چند تا سوال از کسانی که با اقای سپیانی کار کردن میشه فهمید که برای اقای سپیانی نظر خودشون مهمتره.

    • reza گفت:

      به نطر من شهردار فقط باید شهر قشنگ نگه داره من اصلا از اقای سپیانی دفاع نمی کنم چون شهرمون یک شهر محروم هست و زیر ساخت هایی که یک شهر محروم با ید داشته باشه را داریم نه مثل شهردار های قبل که 6 پروژه را شروع میکردن بعد موقع افتتاح میرسید ول میکنن ///فریدونشهر شهرداری میخواد که فقط خیابونا اسفالت کنه و معابر زیبا نگه داره

  11. مهندس گفت:

    اولا بگم جناب آقای سپیانی از زحمات ارزشمند شما در طول خدمت صمیمانه سپاسگزاریم و باید بگم هستن کسایی که کارهای شما رو دیدن و ارج میزارن. ولی متاسفانه بسیاری ساز مخالف میزنند و فقط نواقص را می گویند.
    در پاسخ به نظر مهدی
    باید بگم خداوکیلی بنده هیچ نسبتی با شهردار ندارم
    اما جواب شما: شما بگین کدوم شهردار کار زیرساختی برا سپل انجام داد؟؟؟ از سپیانی دفاع نمی کنم اما واقغیت اینه که اگه سپیانی رو گل و چراغ کار کرد شهردارای دیگه همین کارم نکردند. به ذهن کدوم شهردار رسید لاله واژگون بکاره تو بلوار؟؟؟ به ذهن کدوم شهر دار رسید یه لوله بزاره تو جوی آب و پل ها رو یه متر بزرگ کنه؟؟ به ذهن کدوم شهردار رسید چارتا پل تو شهر بزاره که مردم راحت تر تردد کنن! به ذهن کدوم شهردار رسید که نصفه شبی تو سرمای زمستون بره و به کارکنای زحمت کش سر بزنه؟؟؟
    به ذهن کدوم شهردار رسید که کارگرا رو تو زمستان با وجود نبود کار نگه داره ؟؟؟
    به ذهن کدوم شهر دار رسید که بابا فریدونشهر یه شهر 4 فصله و به غیر از چنار میشه کاج هم کاشت که تو زمستان هم نمود داشته باشه؟؟
    به ذهن کدوم شهردار رسید که میدون که نه بلکه سکوی یک متری فلکه جهاد رو اصلاح کنه؟؟؟
    به ذهن کدوم شهردار رسید که شب عید یه سفره 7 سین بچینه تو میدون ؟؟؟

    و خیلی چیزای دیگه که الان تو ذهنم نیس
    باید بگم این شمائید که سرتون رو مثل کبک کردین تو برف های کُتَن و نمیبینید.

  12. باسلام
    از زحمات اقای سپیانی در زیباسازی شهر متشکریم اما شهروندان گرامی ایا اقای سپیانی اخلاق خوبی داشته اند تا با ارباب رجوع به خوبی برخورد کند .ا

    2-شما عزیزان میتوانید با مراجه به بلوار جهاد کشاورزی در بلوار اقای سپیانی درختچه های زینتی را از ریشه در اورده و سنگ های بزرگ جایگزین کردند اخه سنگ را جایی مثل شهرهای کویری و یا ساحلی میگزارند نه ما که هر چهار طرف ما سنگ و کوه هست.

    اصولا بایددرخت هر چه بارش بیشتر باشد شاخه هایش افتاده تر است در ضمن میز ریاست به هیچس وفادار نیست .

  13. آقای رحیمی بهتره سایتت رو جمع کنی چون در ارائه نظرات عدالت رو رعایت نمی کنی و همه رو نمیزاری

  14. با سلام وخسته نباشید خدمت اقای سپیانی . خدمت عزیزان عرض کنم بنده خدا وکیلی نسبتی با این اقا ندارم . اما ما هر ازچند گاهی که به شهرستان خود سر میزدیم شاهد یکسری تحولات بودیم که شما عزیزان چون در ان منطقه بودید شاید زیاد به چشم نمی امد ولی برای ما جالب ودر خور تقدیر بود . حال عزیان جواب خدمت بی مهری و بی انصافی نیست عزیزان ما در همه عرصها داریم بهترین نیروهای بومی را از سریکسری سلیقه های جناهی و …از دست میدهیم . شما ببینید در چند سال اخیر نیروهای بومی ما نه تنها درشهرستان بلکه خارج از شهرستان نیز حرفی برای گفتن داشتند .اما در دو سال اخیر اکثر نیروهای فعال شهرستان کنار گذاشته شد ویک سری افراد غیر بومی راس کار امدند که هیچ گونه بازدهی نداشتند وبدتر ازاین که هیچ کس از انها انتقادی هم نمیکند .چرا . چون ماها یک جورایی غریب پرستیم وعزیزان ما که انجا نیستیم ولی با این رویه تا چند سال دیگر فریدونشهر اصالت خود را از دست خواهد داد ودیگران برشهر حکمت خواهند کرد. نیروهای فعال کوچ خواهند کرد بعدا خیلی دیر است پس قدر همدیگر را داشته باشید

  15. بنده به شهرداری نزدیکم
    یکی بپرسه از شهردار که چند درصد از مصوبات شورای قبلی را انجام داده
    چقدر شفافیت مالی داشته؟
    چرا کارخانه آسفالت خواب بوده تا الان – ظرفیت تولید سنگ شکن چرا پایینه

    شهرداری که برای دادن اضافه کاری به کارگران اولویت را دست دادن در جمع و سلام کردن زیاد به خودش می دانست….

  16. صالحی گفت:

    باسلام.
    بنده به نوبه خودم ازجناب آقای سپبانی تشکرمیکنم که به این شهرخدمت کردندوباعث تغییروتحول درفضای شهرشدند.شهررازیباکردندوزحمت کشیدند.امیدوارم که شورای محترم تصمیم بجایی گرفته باشندکه بااستفای شهردارموافقت کردند.بنظرمن هم مدت زمان شهرداری آقای سپیانی به پایان رسیده است وبایدمنتظریک شهردارجوان وباتجربه باایده های بزرگتروبهترباشیم واین مسولیت به عهده شوراست که بایدیک نیروی قوی وکارکشته رابه عنوان شهردارجدیدمعرفی کنه وبه همه ثابت کنه که موافقت بااستفای شهردارکاردرستی بوده وهمچنین به مردم فریدونشهرثابت کنندکه به شورای شهربایداعتمادکنیم.بنظرمن این اتفاقی که افتاده محک بسیارمناسبی برای سنجش توانایی وتدبیرشورای شهرفریدونشهرهستش که بایدجواب رای این مردم روبدرستی بدهند باانتخاب شهردارجدید.به امیدسربلندی فریدونشهر

  17. مهدی گفت:

    با سلام باید بگم مهندس شمایید که سرتون تو برفای کتن ونمیبینید جواب خوبی دوستمون از شهرداری به شما داد تا ادمای دهن بینی مثل شما هستن حال ما بهتر از این نمیشه باید بگم من تعریف از شهرداران سابق نکردم میدونی شهردارای سابق چقدر ماشین راه سازی برای فریدونشهر اوردن کارخانه اسفالتو را انداختن و……….ولی اینقدر ادعا نکردن مهندس

Go to TOP