چاپ خبــر

مشکلات زاینده‌رود در نگاه وزیر نیرو به اسلاید خلاصه شد

نماینده مردم فریدونشهر،داران، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس در خصوص حضور امروز وزیر نیرو در صحن علنی مجلس، گفت: وزیر نیرو فقط در قالب اسلاید اشاره مختصری به مشکلات زاینده رود و تجمعات مردم چهارمحال و بختیاری کرد و هیچ صحبت دیگری در این باره به میان نیاورد.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی با اشاره به اینکه حضور چیت چیان در مجلس بنا به درخواست هیات رئیسه مجلس و فقط در قالب ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی موجود بود، بیان داشت: متاسفانه امروز وزیر نیرو در خصوص وضعیت زاینده رود و تالاب گاوخونی صحبتی به میان نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه وزیر نیرو در خصوص بهشت آباد حرفی نزد، اظهار داشت: نمایندگان اصفهان دهها جلسه با رئیس جمهور، معاون، وزیر نیرو و مسئولان آب کشور داشتند اما این نشست ها تاکنون در خصوص بهشت آباد و زاینده رود نتیجه نداده است.

نماینده مردم فریدونشهر،داران، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس تصریح کرد: با وجودی که به اعتقاد کارشناسان هزینه بهره برداری آب از طریق لوله چند برابر تونل است، اما نمایندگان چهارمحال و بختیاری همچنان اصرار دارند بهشت آباد باید از طریق لوله انجام شود.

وی تاکید کرد: مطالعات طرح تونل بهشت آباد حاصل ۱۲ سال کار کارشناسی است اما مسئولان وزارت نیرو به جای توجه به نظر کارشناسان درگیر نظرات و فشارهای برخی نمایندگان چهارمحال هستند.

  1. باسلام خدمت جناب اسفنانی نماینده محترم وپرتلاش درمجلس شورای اسلامی
    اگراصرارنمایندگان چهارمحال بر انتقال آب ازطریق لوله (ونه حفرتونل )باشدبسیارنیکو وامرمبارکی است ،زیراتجربه حفرتونل چشمه لنگان کوه سفیدفریدونشهربصورت تابلوی غم انگیزی جلوچشم مردم یاد اور ازبین رفتن محیط زیست وعرصه ملی وزهکش کردن تمامی مجاری آب های زیر زمینی وخشکاندن چشمه هاوقنات ها ونابودی کشاورزی وزیرساخت های زندگی مردمان روستا و53مزرعه گردید ومیدانیدکه تلاش 8ساله مردم و تشکیل کارگروه ها ومصوبه ها هنوز به نتیجه نهائی نرسیده است .
    بنابراین انتقال آب بین حوضه ای بوسیله لوله وپمپاژ کمترین تخریب برطبیعت ودخل تصرف غیرضرزو
    به محیط زیست را به کمینه میرساند.

Go to TOP