چاپ خبــر

کشتار 250 کبک در فریدونشهر+عکس

دوستداران محیط زیست ایران در صفحه فیس بوک چنین منتشر کرده است: کبک پرنده‌ای زیبا و آرام با صدایی دلنشین است که در دشت‌ها و دامنه های کوه پراکنده ‌است. …

 به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛  سایت خبری ابشار نیوز مطلب زیر را به عنوان یکی از اخبار خود در بخش محیط زیست کار کرده است .

دوستداران محیط زیست ایران در صفحه فیس بوک چنین منتشر کرده است: کبک پرنده‌ای زیبا و آرام با صدایی دلنشین است که در دشت‌ها و دامنه های کوه پراکنده ‌است. جثه نسبتا کوچک کبک به میزان نصف یک مرغ معمولی است اما شکارچیان با حرص و ولع خاصی به شکار آن می پردازند. درمناطق کرد نشین والبته سایر مناطق روشهای زیادی برای شکار آنها وجود دارد که بعضی از آنها بسیار بیرحمانه است.

قبلا در برخی زمانها به هیج وجه شکاری صورت نمی گرفت و شکارچیان به قوانین و اخلاقیات پایبند بودند، مثلا هنگام جفت گیری، تخم گذاری یا رشد جوجه ها. اما امروز در هیج مقطعی به این پرنده رحم نمی شود. به امید روزی که با قدرت ادارات مرتبط و یا با فرهنگ سازی زمینه جلوگیری از شکار بی رویه و آزادی این پرنده قشنگ در طبیعت فراهم گردد.

اینجا فریدونشهر روستای میدانک است و این فرد به گفته خودش با اجازه محیط زیست منطقه! اقدام به شکار بیش از ۲۵۰ کبک کرده است.

index

صحت این خبر را در صفحات اجتماعی باید دنبال کرد امیدواریم در روزهای اینده خبر تکمیلی تری را ارائه دهیم.

  1. مهدی گفت:

    سلام واقعا اگه این خبر دست باشه نمیدونم چی باید گفت فقط اون بلایی که سر کبکا اومده باید سر اون شکارچی اورد…..

  2. بنظر بنده هم اگر این مطلب و تصویر صحت داشته باشه، باید بر سر شکارچی بی فرهنگی که این اقدام زشت رو انجام داده، با افتخار از خودش عکس گرفته و بی شرمانه این اقدام زشت خودش رو منتشر کرده تا موجب رواج این عمل ناهنجار بشه همین بلا رو آورد تا بقیه فکر انجام چنین کاری به ذهنشون خطور نکنه و درس عبرتی باشه برای بقیه کسانی که ممکن در صدد انجام این کار باشن.
    البته بنده خیلی خیلی بعید می دونم که یک نهاد دولتی مثل محیط زیست اون هم در این شرایط که همه شعار حفاظت از محیط زیست سر دادن، مجوزی در این مورد صادر کرده باشه، ولی اگر صحت داشته باشه، فقط می شه گفت متأسفیم از این که که محافظین محیط زیست، در قامت مخربین محیط زیست ظاهر شده اند؛ متأسفیم!!!!!!!!!
    پونه زار، اگر ممکنه لطفاً خبرهای تکمیلی در این مورد رو هم به اطلاع مردم برسونید. مخصوصاً نظر اداره محیط زیست منطقه رو که خیلی می تونه در نحوه مجازات این افراد مؤثر باشه.

  3. علیرضا گفت:

    در غیاب دستگاه های نظارتی ، در غیاب اداره محیط زیست فریدونشهر که اصلا وچود خارجی ندارد و در نبود قانون محکم وقاطع در برخورد با متخلفان هر روزه باید شاهد چنین فجایعی باشیم . به کسانی مانند این فرد و افرادی که با قساوت اقدام به کلر ریزی و یا اتصال برق در آب رودخانه ها میکنند وموجب قتل عام جانوران می شوند چه نامی باید گذاشت؟

  4. گودرزي گفت:

    شكارچي لاف زده اين عكس را من سالهاي قبل در يك سايتي ديده بودم عشاير ومردم منطقه اجازه شكار به كسي نميدن

  5. نگار گفت:

    اقایونی که دم از حفظ محیط زیست میزنید کجا تشریف دارین ؟کی باید به داد محیط زیست برسه؟به نظر من این اقا به ازای هر کبکی که شکار کرده چندین شلاق باید بخوره.

    • علی گفت:

      وقتی تو دینمون گفتن تیراندازی یاد بگیرید ینی شکار ی ورزش خیلی خوبیه واسه مردها ولی وقتی تو کشورایران باشگاه شکار و کلوپ شکارنیس مثل همه جاهای دیگه دنیا…شکارچیا مجبورن برن تو طبیعت شکار کنن حالا تعداد این یارو زیاد بوده

  6. آرین گفت:

    1-به هیچ وجه اداره محیط زیست مجوز شکار اینهمه کبک را صادر نمیکند.
    2-بنظر میرسد عده ای مغرضانه د ر صدد تخریب و تضعیف سازمان محیط زیست با اهداف شخصی هستند.
    3-صحت عکس و منطقه ذکر شده دارای تردید میباشد.
    4-وجود چنین صحنه هایی در صورت صحت لزوم فرهنگ سازی و اگاه سازی شکارچیان را به عنوان اصلی ترین محور آشکار میکند.

  7. سلام بی عرضه گی محیط زیست منطقه است که چنین جنایتکارانی به کشور وبه طبیعت کشور خیانت می کنند لعنت برانان باد

  8. امیر گفت:

    واقعا تاسف بار است.

Go to TOP