چاپ خبــر

آن‌چه هشتمین روز نمایشگاه کتاب را خبرساز کرد

در هشتمین روز برپایی نمایشگاه کتاب که همچنان شلوغ بود، وزیر سابق اطلاعات ضمن بازدید از نمایشگاه درباره حضور نیافتن مقام معظم رهبری در نمایشگاه امسال مورد پرسش قرار گرفت. همچنین حضور مهدی هاشمی در نمایشگاه با حاشیه‌هایی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، هشتمین روز از برپایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که مانند روزهای پیش با استقبال زیاد مخاطبان کتاب همراه بود. دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های بسیاری برای خرید کتاب و گذراندن وقت در یک محیط فرهنگی به نمایشگاه کتاب آمده بودند.

شلوغی نمایشگاه و حیاط مصلا سبب شد تا داربست‌های فلزی که محدوده حیاط شبستان را مشخص می‌کرد، کمی عقب‌تر برده شود تا فضای بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در حیاط مصلا جمع شده بودند و صف‌های طولانی را مقابل ایرانسل و رایتل تشکیل داده بودند تا بتوانند سیم‌کارت‌های رایگان یا با تخفیف تحویل بگیرند.

همین شلوغی حیاط مصلا بازار داغی برای فال‌فروش‌ها، دستفروش‌ها و کسانی بود که برای جمع کردن کاغذ به داخل نمایشگاه آمده بودند.

در این روز همچنان پنج غرفه در نمایشگاه کتاب تعطیل بود که شامل دو غرفه در بخش بین‌الملل و سه غرفه در بخش ناشران عمومی می‌شد.

در هشتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب برخی چهره‌ها از نمایشگاه کتاب بازدید کردند که از میان آن‌ها می‌توان به مهدی هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اشاره کرد که با برخی حاشیه‌ها همراه شد. مسئولان غرفه یاس بسته‌ای را شامل چند کتاب‌ سیاسی مربوط به وقایع سال 88 به هاشمی ارائه کردند که او از گرفتن آن خودداری کرد و از سالن یاس خارج شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، در بازدید از نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوالی درباره علت بازدید نکردن مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب امسال اظهار کرد:‌ این مسئله برخلاف رویه هر ساله نبوده، در مقاطع گذشته هم این اتفاق افتاده است و ایشان به نمایشگاه کتاب نیامده‌اند، اما باید بررسی شود تا علت نیامدن‌شان مشخص شود.

علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل و الهه راستگو از دیگر چهره‌هایی بودند که در این روز از نمایشگاه کتاب دیدن کردند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران تا 20 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

Go to TOP