چاپ خبــر
دلار

اولین سوغات مسافر نیویورک برای بازار ارز و طلا / افت 70 تومانی قیمت دلار

در پی انتشار مقاله ای به قلم حسن روحانی در واشنگتن پست و گفتگوی او با شبکه ان بی سی، قیمت آزاد دلار و طلا در اولین روز کاری در تهران کاهش یافت.

به گزارش پونه زار به نقل از سرویس اقتصاد خیر انلاین :

مواضع حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر به نیویورک که گویای قصد جدی ایران به تنش زدایی در روابط بین المللی و تقویت احتمال مذاکره رو در رو با آمریکایی هاست، در اولین روز معاملات هفته بازار ارز وطلا را با کاهش قیمت ها مواجه ساخت.

قیمت هر دلار در بازار آزاد که در روز پنج شنبه به حدود 3060 تومان رسیده بود امروز به زیر 3000 تومان رسید و با 70 تومان کاهش در حدود 2990 تومان قرار گرفت. این وضعیت در بازار طلا نیز قابل مشاهده است. در اولین ساعات آغاز معاملات سکه در بازار قیمت هر سمکه بهار آزادی با حدود 60 هزار تومان کاهش به 940 هزار تومان رسید. این افت 60 هزار تومانی البته همزمان با کاهش 40 دلاری قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی حمایت شده است امروز قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در حدود 1326 تومان است، ولی حتی روند قیمت جهانی طلا را نمی توان بدون ارتباط به مواضع اخیر دولت ایران در قبال سوریه دانست.

به هر شکل می توان پیش بینی کرد در صورت ادامه بازتابهای خبری مثبت از سفر حسن روحانی و تیم همراه به نیویورک، مقر سازمان ملل متحد، انتظار کاهش قیمت دلار تا مرز 2800 تومان را در بازار آزاد داشته باشیم.

قیمت تمام سکه طرح قدیم در ابتدای معاملات امروز 935 هزار تومان، ربع سکه 495 هزار تومان، ربع سکه 305 هزار تومان و سکه یک گرمی به 205 هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار

 

/

Go to TOP