چاپ خبــر

از رویای استخر تا آرزوی بازگشایی آن/ نگاهی جامع بر مشکلات استخر غدیر فریدونشهر

رییس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر گفت: استخر غدیر در فریدونشهر از ابتدای تاسیس تاکنون با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بوده و به طور کل به دلیل هزینه بر بودن جدی آن تهدیدی برای اداره ورزش و جوانان محسوب می شود.

…ایام دهه فجر بود خبر دادند مراسم افتتاح استخر غدیر فریدونشهر بعد از راهپیمایی 22 بهمن برگزار می شود و هر کسی دوست دارد استخر را از نزدیک ببیند بعد از راهپیمایی به محل استخر برود و در مراسم افتتاح ان شرکت کند. راهپیمایی تمام شد و مردم دسته دسته با شوق برای دیدن استخر شهرشان به سمت اداره تربیت بدنی حرکت می کردند. باور کنید خیلی ها می خواستند برای اولین بار از نزدیک یک استخر را ببینند و برایشان لحظه هیجان آوری بود.

در مسیر رفتن به سمت استخر یکی از ورزشکاران می گفت: خدا را شکر بالاخره صاحب استخر شدیم دیگه لازم نیست کرایه مینی بوس و اتوبوس بدیم با دوستان بریم شهرستان های همجوار که استخر دارند. گفتم مگه چند نفرید که مینی بوس و اتوبوس می گیرید؟ گفت تعداد مون کم نیست هفته ای دوبار ما میریم و چند گروه دیگر هم مرتب برای شنا می روند. سرویس ها جا ندارند اگه دوست داری بیایی باید زود ثبت نام کنی شاید خبرت کردیم.

در مسیر رسیدن به مکان استخر تازه تاسیس شهرستان متوجه حضور میان سال ها و علاقه مندان ورزش و موی سفید ها شدم که همه ابراز خوشحالی می کردند و یکی می گفت پزشک معالج من شنا و آب درمانی را هفته ای سه بار برایم تجویز کرده ولی چون استخر نداشتیم بهش می گفتم اقا ما نمی تونیم این ورزش ها را انجام بدیم و جالب بود که پزشک به ما می خندید و می گفت استخر ندارید؟ مگه میشه شهرستان استخر نداشته باشه؟

یادم نمی رود انگار تحول بزرگی در شهر اتفاق افتاده بود انگار کارخانه بزرگی داشت افتتاح می شد یا دست آورد بزرگی برای مردم شهر در راه بود همه خوشحال بودند و گام هایشان برای رسیدن به استخر هر لحظه تند تر و با شوق تر برداشته می شد.

همه از کوچک و بزرگ با رسیدن به محل استخر و انجام مراسم افتتاحیه از سر ذوق ابراز خوشحالی می کردند و روز به شب نرسیده بود همه جا خبر افتتاح استخر غدیر شهرستان فریدونشهر پیچیده بود. استخری که با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان تصویب شده  و حال به مرحله افتتاح رسیده بود. تنها دو ماه به اغاز سال89 مانده بود که رویای استخر و شنا برای مردم شهرستان به واقعیت تبدیل شده و حال همه برای استفاده از ان لحظه شماری می کردند.

با یک مراسم پر بازدید و با کلی تعارفات استخر افتتاح شد، می شد از ذوق نگاه های مخاطبان آن روز این مراسم فهمید که خدمت بزرگی به مردم شده است و در ظاهر  زلالی آب استخر همه را مجذوب خود کرده بود در حالیکه به نظر می رسید باطن این افتتاح چندان زلال نبود.

اری استخر افتتاح شد و در روزهای ابتدایی شلوغ ترین ساعات خود را پشت سر می گذاشت و مدعیان شنا و علاقه مندان آب تنی و سنا و جکوزی و … برای استفاده از این امکانات سر و دست می شکاندند که به گواهی بوفه دار استخر تعداد افراد حاظر در هر سانس استخر بیشتر از ظرفیت آن هم می شد و اینگونه استخر با قدرت شروع به فعالیت کرد.

اما در حدوود یک ماه پیش مطلع شدیم استخر غدیر فریدونشهر به دلیل بدهی های قبوض گاز و برق خود تعطیل شد و علامک گاز آن را نیز شرکت گاز با خود برد!

امروز خبرگزاری ایمنا در خبری به دلایل این اتفاق از زبان مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونشهر پرداخته است. در زیر متن این خبر را مرور می کنیم و در توضیح مطالب صحبت های برخی از دست اندرکاران و نزدیکان به استخر را نیز می اوریم تا به چرایی دلیل تعطیلی استخری برسیم که با امیدواری بسیار افتتاح شد و اینک در مرحله تعطیلی است.

1-استخر غدیر برای اداره ورزش و جوانان فریدونشهر یک تهدید است!

رییس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر  در خصوص تعطیل شدن استخر این شهرستان اظهار داشت: استخر غدیر در سال ۱۳۸۹ با اعتبارات ملی و طی سفر نخست ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به فریدونشهر تاسیس و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه استخرها در اکثر مناطق کشور به عنوان منبع درآمد زایی محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: استخر غدیر در فریدونشهر از ابتدای تاسیس تاکنون با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بوده و به طور کل به دلیل هزینه بر بودن جدی آن تهدیدی برای اداره ورزش و جوانان محسوب می شود.

2-استخر غدیر از شهر دور است و مردم استقبال نمی کنند!

محمود یسلیانی ادامه داد: نامناسب بودن محل احداث این استخر، دور بودن از شهر و دسترسی به این مکان به ویژه در فصول پاییز و زمستان و همچنین طراحی غیر استاندارد و غیر اصولی این استخر، عدم توجه به اقلیم این منطقه در ساخت این مکان و استقبال بسیار کم مردم شهرستان از جمله دلایل تعطیلی استخر غدیر فریدونشهر شده است.

استخر غدیر فریدونشهر در دهه فجر سال ۱۳۸۸ افتتاح و در خردادماه سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است؛ استخر غدیر به طول ۲۵ متر و عرض ۱۳ متر ساخته شده که می تواند گنجایش یکصد نفر را در هر سانس داشته باشد و این در حالی است که این استخر مجهز به سوناهای بخار، خشک و جکوزی و حوضچه آب سرد می باشد. 

3-وسایل گرمایشی نامناسب هستند!

شایان ذکر است؛ این استخر در فصول سرد سال با مشکلات زیادی مواجه بوده و علاوه بر هزینه های چند برابری در خصوص گرم کردن آب و هوای مجموعه با وسایل گرمایشی نامناسب در این منطقه موجب نارضایتی شناگران و استفاده کنندگان از استخر شده و حتی به ابنیه آن خساراتی را وارد می کند.

4-هیئت های شنا، غریق نجات و بخش خصوصی نتوانستند هزینه ها را جبران کنند/ تنها راه رونق استخر واگذاری به بخش خصوصی است!

بر اساس اظهارات اداره ورزش و جوانان فریدونشهر، ‌مدیریت این استخر تاکنون به هیات های شنا، نجات غریق و بخش خصوصی واگذار شده که هر بار به دلیل مشکلات مالی و هزینه بر بودن آن نتوانسته‌اند این مجموعه را اداره کنند.

5-بلیط های تشویقی به مردم باید حذف شوند!


براساس گفته ها، نظر کارشناسان و همچنین مسوولان تنها راه رونق استخر غدیر فریدونشهر واگذاری آن به بخش خصوصی، واگذاری سانس های خصوصی به ادارات و ارگان ها و همچنین اشخاص به قیمت واقعی و تمام شده آن، تعیین و فروش بهای بلیط ها به نرخ مصوب آن، تزریق اعتبارات جهت رفع نواقص اساسی و تامین سیستم گرمایشی مناسب و همچنین حذف بلیط های تخفیف دار و تشویقی به مردم از جمله راهکارهایی است که می تواند در اداره کردن این مکان ورزشی راهگشا باشد. 

6–طرح صبا به دلیل نبود اعتبارات توسط اموزش و پرورش اجرا نشد!

طرح صبا یکی از طرح هایی است که می توانست در جذب نوآموز و تشویق دانش آموزان به یادگیری انواع شنا و حتی در آینده به جذب ناجیان غریق در شهرستان فریدونشهر منجر شود که متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات، این طرح نیز در دو سال اخیر از سوی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر اجرا نشده که این مورد در درآمدزایی استخر تاثیر گذار بوده است.
بر اساس گفته های اداره ورزش و جوانان فریدونشهر استخر غدیر به زودی در سایت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به مزایده گذاشته می شود و باید دید سرنوشت این استخر به کجا ختم می شود.

7-این مکان با پول بیت المال ساخته شده است و باید مردم همدلی لازم را داشته باشند!
امید است که با ورود بخش خصوصی به استخر غدیر فریدونشهر و حذف بلیط ها و سانس های تخفیف دار شاهد بازبودن درب همیشگی این استخر در شهرستان باشیم و مردم نیز برای روی پا نگه داشتن این استخر همدلی لازم را داشته و هریک به نوبه خود احساس مسوولیت کنند چرا که این مکان با اعتبارات دولتی و بیت المال ساخته و برای تفریح و سلامتی مردم این منطقه احداث شده است.

خبر فوق حکایت از این دارد تا بخش خصوصی با اعتبارات لازم و قوی وارد نشود و طرح های پیشنهادی مثل طرح های آموزشی و عدم تخفیف ها را انجام ندهد خبری از افتتاح استخر غدیر شهرستان نخواهد بود.

در زیر با گفت و گو با بعضی از دست اندرکاران وقت استخر و نیز مسئولین مربوطه سعی کردیم دلایل جامع تری را برای عدم موفقیت استخر فریدونشهر بررسی کنیم.

1:

فتح اله حسینی مربی شنا و کارشناس تربیت بدنی درباره این موضوع که آیا استخر شنای شهرستان فریدونشهر می تواند تهدیدی برای اداره ورزش و جوانان باشد گفت: به هیچ عنوان زیرا استخرهای شهرستان های همجوار مانند فریدن و خوانسار در حال فعالیت هستند و هیچ تهدیدی متوجه آن ها نیست. وی تنها ضعف در مدیریت را عامل اصلی این مشکلات خواند و گفت: وقتی مسئول هیئت شنا و غریق نجات را بدون توجه به سوابق فردی و ورزشی انتخاب می کنیم و حتی حکم همان افراد را نیز صادر نمی کنیم و مانند دوره اخیر تنها قانون را دور می زنیم و مسئول هیئت را کارمند اداره ورزش و جوانان می گذاریم و همه امور مالی آن را خود می چرخانیم چه انتظاری دارید که با طرح های مختلف نسبت به جذب علاقه مندان اقدام شود یا کلاس آموزشی برگزار شود.

ابراهیم اسفنانی غریق نجات چند دوره این استخر اما از مشکلت مالی این استخر گفت و تاکید کرد در سالیان اخیر چندین استخر در سطح استان به همین دلایل مالی تعطیل شده اند.-

2:

حسینی در پاسخ به این ادعای مسئول اداره ورزش و جوانان که استخر از شهر دور است و دسترسی به آن در ماه های سرد سال دشوار است گفت: به هیچ عنوان این مطلب صحت ندارد چرا که در ماه های سرد سال شهروندان فریدونشهری با تحمل سختی مسیر در سال های گذشته، کیلومترها جاده خارج شهرستان را برای رسیدن به شهرستان های همجوار دارای استخر طی می کردند تا به تفریح  و ورزش خود بپردازند.

وی استقبال مردم و جوانان شهرستان فریدونشهر و حتی شهرستان بویین میاندشت را از استخر غدیر فریدونشهر در شروع طرح بسیار خوب و خارج از تصور دانست و گفت به دلیل عدم سرویس مناسب و بی برنامه گی های استخر و نبود نظم و امکانات ابتدایی، علاقه مندان دلسرد شدند و تنها دلیل آن ضعف در مدیریت اقایان است.

3:

وی درباره مشکل وسایل گرمایشی نیز گفت: سیستم گرمایشی استخر شهرستان فریدن بسیار ضعیف تر و قدیمی تر  از استخر فریدونشهر است اما کمتر دچار مشکل می شود وی تنها مشکل استخر غدیر فریدونشهر را مشکل چرخش آب دانست که قابل حل و مدیریت است.

4:

وی درباره عدم توفیق هیئت شنا و هیئت های مربوطه در اداره استخر گفت: عدم شفافیت مالی به دلیل دخالت های مستقیم مسئول اداره ورزش و جوانان در ان، عدم حمایت از مسئولین وقت، دخالت در کار هیئت ها و عدم تخصص افراد معرفی شده به عنوان مسئولین بخشی از دلایل عدم موفقیت بوده است.

5:

امید کاظمی یکی از فعالان ورزش شنا و غریق نجات فعال در شهرستان فریدن هم درباره تخفیف های فروش برای مردم گفت: اگر چنین طرح هایی را نمی گذاشتیم استقبال کمی از استخر فریدن می شد زیرا درامد مردم در این شهرستان مانند فریدونشهر کم و ناچیز است. وی تبلیغات و سرویس دهی مناسب به علاقه مندان را از مهمترین دلایل استقبال از استخرها دانست و گفت: شاید جمعیت بالای یک شهرستان عاملی برای استقبال از استخرها باشد ولی نمی شود با مدیریت نامناسب و با تغییرات مداوم، رضایت مخاطبان را جذب کرد که این موارد را از دور در استخر غدیر فریدونشهر شاهد بوده ام.

6:

سعید رحیمی کارشناس تربیت بدنی اداره اموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر هم با اشاره به عدم همکاری اداره ورزش و جوانان با اداره اموزش و پرورش و بخش تربیت بدنی آن تنها دلیل عدم موفقیت استخر غدیر شهرستان را بی مدیریتی و برخورد سلیقه ای با آن دانست و درباره طرح صبا گفت: این طرح در اکثر شهرستان ها هم اجرا نشد ولی با تعامل می شد با کم کردن بخشی از هزینه ها این طرح را در شهرستان انجام داد تا بخشی از هزینه های استخر جبران شود. وی درباره عدم تامین اعتبار گفت: اعتبار تصویب شده در وزارت اموزش و پرورش اماده پرداخت بود اما متاسفانه اقایان هیچ تخفیفی به دانش اموزان محروم شهرستان برای استفاده نمی دادند هرچند در سال های گذشته ماهیانه مبالغ خوبی از سوی اداره اموزش و پرورش برای اداره ورزش و جوانان برای انجام طرح ها پرداخت شده بود. وی عدم تعامل خوب را از سمت اداره ورزش و جوانان عامل استقبال کم فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان دانست.

7:

فتح اله حسینی درباره وضعیت شنا در شهرستان هم گفت: در سالیان اخیر هیچ مسابقه رسمی یا نیمه رسمی برای علاقه مندان برگزار نشده است  و فعالان این رشته برای تیم های سایر شهرستان ها در حال کسب مقام هستند. وی گفت : یکی از راه های درامد زایی استخر توجه به کلاس های آموزشی است که به دلیل بیرون ماندن معلمان و کارشناسان ورزشی و عدم حمایت و جذب آن ها از سمت اداره ورزش و جوانان، این کلاس ها برگزار نمی شود.

حسینی درباره بیت المال بودن استخر هم گفت: زمانی که سانس های چند ساعته در پایان شب در اختیار تنها چند نفر از مسئولین اول شهرستان قرار می گرفت و هزینه های زیادی به استخر تحمیل میشد درحالیکه درآمدی نداشت، باید به فکر بیت المال می بود نه الان که استخر مردم تعطیل شده است.

بیژن اسفنانی یکی از کارشناسان تربیت بدنی هم درباره وضعیت استخر غدیر شهرستان فریدونشهر گفت: ای کاش این استخر با ان همه کاستی افتتاح نمی شد و متاسفنه با بی توجهی به مسائل اولیه استاندارد، این استخر از پیمانکار تحویل گرفته نمی شد.

وی درباره مسائل مطرح شده استخر هم گفت: از هر زاویه ای ای که به موضوع نگاه می کنیم مشکل مدیریتی عامل اصلی بوجود امدن بسیاری از این بدهی ها و سایر مشکلات است.

اینکه چه دلایلی عامل کور شدن آن همه ذوق و اشتیاق جوانان و مردم برای استفاده از استخر شهرستان است مطلب مهم و اساسی است که با یک تحقیقات جزئی میدانی می توان به آن دست یافت و راه کارهای مناسب را پیدا کرد اما نکته ای که بارز و مشخص است این مطلب می باشد که نبود فضاهای ورزشی مناسب در شهرستان و کم کاری در جذب جوانان و علاقه مندان می تواند به قیمت انحراف و کشیده شدن به سمت و سوهایی تمام شود که ما مسئولان ومردم در ترساندن جوانان از عواقب آن، تنها و تنها خوب شعار می دهیم.

تمام.

  1. صالحی گفت:

    باسلام.باتوجه به تعطیلی استخرومطالب بالابه این نتیجه میتوان رسیدکه مشکل عمده درریاست ومدیریت اداره ورزش وجوانان است که ازبی کفایتی مدیراین اداره خبرمیدهد.اگرواقعااینطوره چرااین مدیررابرکنارنمیکنندیاچرااین شخص استعفای خودرانمی نویسد؟مسولین فریدونشهرواقعادارندکم لطفی میکنندکه به مشکل استخراین شهرستان رسیدگی نمیکنند.

  2. دکتر گفت:

    آقا محمود توقع داشت استخر رو تو فلکه چه کنم بسازن که به شهر نزدیک باشه!!!!

    نمیتونیم مدیریت کنیم بعد دلایل عدم موفقیت رو به چیزای دیگه ربط میدیم.
    سالن تختی هم پس جاش بده ولی چرا مردم استقبال می کنن؟؟؟؟؟
    سالن ولایت از تختی هم دور تره اما باز مردم ازش استفاده می کنن.

    • آقای دکتر امثال شماها که از ورزش سر در نمی ارین و نمی دونین توش چه خبره و هر چی میشه نظر کارشناسی میدین گند زدید تو این ورزش همین شمایی که ادعا دارین من قسم میخورم یک بار هم وارد استخر نشدید که پول از جیب مبارکتون خرج نکنید استخری هم که تو یک سانسش 5 نفر ادم توش نباشند همین که بسته باشه بهتره حالا که استخر بسته شده همه دلتون سوخته یا منتظر بهانه بودید که هرکی داره تو این شهرستان کار میکنه بکوبید شما هایی که ادعا دارید چه کار کردید برا ورزش شهرستان.

      • دکتر گفت:

        جنابعالی اولا باید در فضای مجازی درست حرف بزنید و توهین نکنید.
        دوما فصل زمستان فکر و ذکر آقا محمود پیست اسکیه توقع نباید داشته باشیم استخر باز بمونه.
        آقا محمود تجربه لازم رو نداره این یه واقعیته و باید قبولش کنیم.
        سوما بنده از کسایی هستم که از وقتی استخر هنوز در مراحل تکمیل بود و افتتاح نشده بود به استخر می رفتم و شنا میکردم. حالا مجبوریم خداتومن خرج کنیم بریم خوانسار و یا گلپایگان.
        چن وقت پیش در مسیر سالن تختی ماشینی با پلاک ب 43 جلوی ما توقف کرد و متوجه شدیم از بوئین اومده بودن و با در بسته استخر مواجه شده بودن!!!
        واقعا جای تاسف داره که استخر به این حال و روز افتاده. اگه به خاطر گاز تعطیل شده یک سال پیش چرا تعطیل نشد؟؟ ضعف مدیریت تنها علت تعطیلی استخر است. شما قبول نکن. نظرات مخاطبان گویاست.

        • اخه پدر امرزیده وقتی استخر تکمیل نشده که کسی را اونجا راه نمیدادن که تو می رفتی کجا شنا می کردی بعدشهم از اصول مدیریته که جایی که شهرستان می تونه توی یک ورزشی که استعدادش رو داره و می تونه در سطح کشور مقام بیاره باید روش سرمایه گذاری کرد این نظرات اقایون هم که همش سطحی و از روی غرض ورزیه این استخر از سه سال پیش داره ضرر میده و هر چی پول برا هیئتها اومده ریختن برا گاز استخر بعدش هم فقط استخر فریدونشهر هم که نیست استخر دارون هم گازش قطع شده به خاطر بدهی در ضمن هم به شما و هم به مدیر سایت توصیه میکنم بجای مصاحبه با هر فردی بایستی یه مصاحبه با طرف مقابل هم بکنه و یک طرفه به قاضی نره این اقایون که نظر دادن فقط بلدن نظر بدن بیان خودشون اداره استخر را بردارن و درست مدیریت کنند این اقایون که ادعا دارن همینها که مصاحبه کردند بهشون التماس شد که بیاین مدیریت استخر را بردارن ولی قبول نکردند بازهم این اقایون میتونند برند توسایت اداره کل و استخر را بردارند اگه راست میگن که البته همشون امتحانشون را پس دادن.

          • پونه زار گفت:

            پونه زار نظر طرف اول را ابتدا اورده است و مصاحبه مفصل ایشان با ایمنا اورده شده است

  3. آقا واسه ورزش شهرستان چکار کردید.کی از ورزش کاران حمایت واقعی کردید؟کی به قول خود عمل کردید؟چند سال است که از ورزشکاران حمایت نکردید؟تقدیر نکردید؟بعد میگید تهدیدی برای اداره ورزش هست؟؟؟؟؟؟فقط وعده و وعید سر خرمن میدید.مدیریت شما واقعا ضعیف هست..ا لطفا نظرات را تایید کنید.

  4. بیژن گفت:

    سلام فعلا چند نکته تا بعد که مفصل تحلیل کنیم
    1 – این موضوع در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر سالنهای ورزشی هم خواهد شد سیاست غلط دولت که ورزش مناطق کم جمعیتا نابود میکنه .
    2 – اگه خاطرتون باشه بخش خصوصی ورود کرد براش نصرفید خروج کرد تازه اون موقع استخر روپا تر بود .
    3 – آقای یسلیانی ( سرپرست )اگه ما بی خیال اون کوه پوله بشیم شمام بی خیال جیب مردم میشین چه اصراری دارین استخرا ببندین به ناف مردم خوب ببندین به ناف اسکی . قبلا اون زمانهای قدیم که من و شما یادمون نیست مسئولین مردم عین کوه پشت مردم بودن و الان عین کوه جلو مردمن وقتی مردم میگن کمک صدا طرف خود مردم بر میگرده کمک کمک کمک
    4 – تو بحث آموزش هم علاوه بر اینکه نظارت کافی نبوده یا اصلا نبوده تا همین الان هم که تو استخر کشته ندادیم بذارین به حساب خوش شانسی وقتی طرف تو یه سانس هم ناجیگری میکنه و هم مربیگری و نظارتی نیست عواقب بدی خواهد داشت .
    5 – تو بحث تهدید چرا اون سالای اول که استقبال زیاد بود و حساب کتاب کم تهدید نبود ، اونوقت که چکهای هیئتا بدون اطلاع رئیسش ( بهنام میکلانی )خرج می کردین تهدید نبود ، استخر شده بود گرمابه اختصاصی مسئولین تهدید نبود و … حالا شده تهدید .
    6 – ظاهرا تو این قضیه هم ،مسکن و شهر سازی و اداره هواشناسی و سازمان تبلیغات و اداره گازو برق و… مقصرن ربطی اصلا به اداره کل و اداره ورزش و جوانان نداره !!!
    7 – شما خدماتتون واقعی نیس که بخواین قیمت واقعیشا از مردم بگیرین
    بخش خصوصی که اومد و دیدین ، خیرم که عملا فرار مالیاتیه و بیشتر به ضرر مردمه ، مردمم که حال و روزشون مشخصه و یادتون نره شما خدمتگزار این مردمین نه که ….
    8 – در بحث ناجی تو همین ناجی های خودتونم موندین و دارین بیگاری ازشون می کشین جذب و تربیت پیشکش .
    9 – تمام اینایی که گفتین یعنی مدیریت غلط اداره کل و تربیت بدنی شهرستان یعنی برین خودتونا تو آیینه ببینین مقصر داخل سیستم و سیستم خودتونه تو مردم دنبالش نگردین .
    باعرض معذرت که طولانی شد.

    • علی1 گفت:

      اشکال نداره اقا بیژن الان دیگه فصل استخر تموم شد دیگه همه مسولین و مخصوصا رییس تربیت بدنی بی صبرانه منتظر فصل زمستان و پیست اسکی هستن که چند ورزشکار جمع بشن و تمرین کنن بقیه جوونا هم بالاخره یه جوری اموراتشونا میگذرونن دیگه یا نه اصلا ورزشکار میخوایم چکار همون اسکی بازا هستن دیگه ورزشکار تازه براشون مقام هم میارن و رییس تربیت بدنی هم جام رو دسستش میگیره و اینجور ما تو ورزش همه جا نمونه هستیم

  5. من فکر می کنم نباید با ورزش سیاسی برخورد بشه باید واقع بین باشیم و خارج از مسایل سیاسی و قومیتی حرف بزمیم اگه آقای خلیقی یه زمانی داشت کار میکرد تو تربیت بدنی نه استخری وجود داشت و نه این همه امکانات دیگه که بعدش اضافه شد که حقا هم تعداد زیادیشم مرهون پیگیری و زحمات ایشون بوده حالا داستان از اینجا شروع شد که آقای خلیقی رو صرف مسایل سیاسی جابجاش کردند اما گزینه بعدی هم خوب جواب نداد چرا که اصلا نه سبقه مدیر قبلی رو داشت نه پیگیری و تعامل را
    راهکارشم اینه که از وجود سرمایه های انسانی منطقه به درست و خارج از مسایل سیاسی و گروهی استفاده بشه مشکل اصلی استخر و دیگر موضوعات تربیت بدنی قبل از مشکلات مالی مشکلات مدیریتی می باشد .

  6. الاف گفت:

    با سلام
    مدیریت یعنی برنامه ریزی..سازماندهی..نظارت.. کنترل و ارزیابی
    در وهله اول
    1.برنامه ریزی غلط برای ساخت و افتتاح یک استخر معیوب از لحاظ ساختاری و زیربنایی
    2.عدم برنامه ریزی بلند مدت برای رشد و ارتقا رشته شنا در بحث قهرمان پروری و برگزاری مسابقات
    3.عدم وجود برنامه منظم و هماهنگ برای درآمدزایی
    4.نگاه پولکی به استخر و غافل ماندن از آسیب های آن(کم شدن مشتری. کاهش انگیزه و…)
    در وهله دوم
    1.عدم استفاده از افراد علاقه مند به کار در استخر(در اوایل کار استخر چون درآمدزا بود هر کس می خواست خودش مدیر باشه ولی بعدش با خواهش از این و اون که بیا مدیر استخر بشوید)
    در وهله سوم
    1.عدم نظارت بر مشکلات و کمبودها( سیستم گرمایشی. طرح های تشویقی و…) و عدم تلاش برای رفع نواقص( عامیانه: یعنی باید مشریان را راضی نگه داشت…)
    در وهله اخر
    زمانی که مدیر شاهد نمره ارزشیابی کم توسط مشتریان و شاهد کاهش تقاضا باشد سریعا باید از افراد متخصص و علاقمند کمک گیرد..
    و آیا اگر کسی حاضر میشد استخر را تحویل بگیرد و تمام هزینه ها را متقبل شود و همچنین یک ریال هم به اداره تربیت بدنی ندهد آیا بهتر از تعطیلی استخر نبود.

Go to TOP