چاپ خبــر
به بهانه نزدیکی به کنکور 93

گفت و گویی صمیمانه با مهدی دولتی موفق ترین جوان کنکوری فریدونشهر

در سالیان اخیر با توجه به تغییرات در پذیرش دانشگاه ها و بالا رفتن میزان جذب دانشجو، رشته های تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند و رقابت برای رسیدن به دانشگا های معتبر و رشته های مورد نیاز به نوعی دیگر شدیدتر شده است.

رسیدن به جایگاه های بزرگ و کسب رتبه ها و مقام های برتر نیاز به سعی و پشتکار و همت بالایی دارد که این تلاش میتواند در شهرستان ها و شهرهای کوچک و محروم با توجه به نبود امکانات مناسب بیشتر باشد و موفقیت طی راه سخت تری را از ساکنین این شهرها بطلبد.

بدین ترتیب افراد موفق که از شهرستان های کوچک و کمتر برخوردار به موفقیت می رسند از اهمیت و جایگاه بالاتری در مقایسه با دیگران که همین راه را طی نموده اند ولی امکانات مناسب تری داشته اند، برخوردارند.

مهدی دولتی یکی از افرادی است که توانست در سال 92 با کسب رتبه برتر، سد کنکور را که برای دانش اموزان مناطق دور افتاده و محروم بلندتر است پشت سر بگذارد و در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران پذیرفته شود.

به بهانه نزدیکی به ازمون سراسری و همچنین  گپ و گفت در باره رشته پزشکی که یکی از نیاز های جدی و مهم شهرستان فریدونشهراست،گفت و گویی کوتاه با وی داشتیم که در زیر میخوانید.

mehdi dolati (3)

ضمن سلام و تبریک موفقیت و ارزوی تداوم ان می خواستم از رتبه و رشته قبولی خودتان بیشتر برای مان بگویید؟

من در سال 92 با رتبه 243 در منطقه 2 توانستم وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران شوم که با توجه به منطقه و رتبه کسب شده، بنده به عنوان یکی از کسانی شناخته شدم که در سطح شهرستان  طی سالیان اخیر بالاترین رتبه را داشته استو این رتبه با رتبه بین 30 تا 40 منطقه 3 قابل مقایسه است.

پونه زار: همانطور که میدانید مشکل کمبود پزشک در شهرستان و نبود پزشکان متخصص باعث نگرانی همیشگی مردم بوده است، خوشحالیم که شما در اینده میتوانید در رفع این مشکل تاثیر گذار باشید، نظر خوتان چیست؟

بله همین گونه است با توجه به خلا های قانونی و مشکلات مالی پزشکان در شهرستان های کوچک این مشکل تنها به دست جوان های منطقه ما و نگاه ویژه مسئولین حل خواهد شد که امیدوارم من هم بتوانم یرای حل این مشکل در اینده مفید واقع شوم.

mehdi dilati (1)

پونه زار: به نظر شما چه کارهایی باید انجام شود تا در اینده شهرستان در زمینه پزشک مشکل کمتری داشته باشد؟

با توجه به جمعیت کم شهرستان و نبود امکانات مناسب و عدم درامد زایی مناسب برای پزشکان متخصص و عدم رغبت انان به حضور در شهرستان های محروم، تنها راه حل این مشکل تلاش جوانان و پشتکار انان است تا با طی کردن مدارج علمی شاهد حضور متخصصین بومی که مایل به حضور و خدمت به مردم شهر خودشان هستند در سطح شهرستان باشیم که این امر با بالا بردن سطح علمی کلاس ها و اموزش ها امکان پذیر است و فکر می کنم با جذب دبیران قوی از سایر شهرستان ها و نیز توجه به نیازهای دانش اموزان مانند وجود یک مرکز تهیه کتاب های اموزشی و استفاده ار تجارب نخبگان و حمایت از کانون های اموزشی فعال در شهرستان، بتوان شاهد کسب رتبه های بالاتر توسط دانش اموزان مستعد فریدونشهری باشیم.

به نظر من سطح استعداد دانش اموزان شهرستان فریدونشهر در مقایسه با سایر شهرستان ها بسیار بالاتر است اما به دلیل ضعف در اموزش و کم کاری مسئولین امر و نیز نبود مدارس نمونه دولتی این استعدادها پرورش داده نمی شوند.

پونه زار: چه پیشنهادی برای حل مشکل و بالارفتن سطح علمی دانش اموزان دارید؟

پیشنهاد  من این است که با تامین هزینه از طرف دانش اموزان و خیرین و حمایت اداره امورزش و پرورش شهرستان، دبیران و معلمان با سطح دانش بالاتر جهت برگزاری کلاس های فوق برنامه جذب شوند و همچنین با حمایت از بخش خصوصی یک مرکز تهیه کتاب های اموزشی در سطح شهرستان دایر شود تا دانش اموزان دسترسی اسان و مفیدی به بهترین کتاب های کمک درسی داشته باشند.

mehdi dilati (2)

پونه زار: با تشکر از شما چه توصیه هایی به دانش امورزان پشت کنکوری دارید؟

توکل به خدا و تلاش با امید رسیدن به موفقیت مهمترین توصیه بنده است.

به نظر خودم یکی از دلایل موفقیت نسبی من توجه به جنبه های مختلف زندگی مانند ورزش و تفریح به اندازه خودش در سال منتهی به کنکور بود  ونیز توانستم  طبق برنامه تدوین شده خودم حرکت کنم و در اجرای برنامه هم کیفیت را هیچگاه فدای کمیت نکردم.

پرس و جو و تحقیق برای انتخاب یک برنامه مناسب و نیز کتاب های کمک درسی و اموزشی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیریت خود جلسه کنکور نیر میتواند بسار مهم باشد چرا که اگر من در کنکور طمع نمیکردم رتبه بهتری کسب می کردم.

پونه زار: با سپاس از وقتی که در اختیار ما گذاشتید –  حرف پایانی شما؟

ضمن تشکر از شماو ارزوی موفقیت برای جوانان فریدونشهر در همه زمینه ها و تشکر از پدر و مادر عزیزم و همچنین دبیران مهربانم ارزو میکنم بتوانم در سالیان اینده به شهرستان خودم با تمام وجود خدمت کنم که این یکی از دلایل تلاش برای رسیدن به پله های بالاتر در تحصیلات خودم است.

 

  1. سلام و خسته نباشید به دکتر مهدی عزیز
    با آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی

  2. با ارزو موفقیت در مراتب بالاتر
    امید وارم جناب عالی در اینده مردم شهر خود را فراموش نکنی

  3. با سلام و آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای آقا مهدی عزیز و سایر دانشجویانی که برای شهرستان افتخارآفرینند.
    اولا من باب حدیث “من علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا” باید عرض ارادتی خالصانه داشته باشم خدمت همه ی معلمان عزیز شهرستان و از زحمات این بزرگواران تشکر کنم.
    به نظر می رسه نظرات غالب دوستانی که در کنکور به موفقیت نسبی دست پیدا کرده اند، مبیّن وجود مشکلات آموزشی و امکاناتی در شهرستان، از قرار ذیل باشد:
    1-کمبود کتب کمک درسی و آموزشی و فقدان نمایندگی های انتشارات مربوط به این کتب در شهرستان.
    2- کمبود مشاور حاذق برای راهنمایی دانش آموزان جهت برنامه ریزی دقیق و منظم و بعضا بی اطلاعی برخی از مشاوران از شرایط دانشگاه ها و رشته های مختلف خصوصا رشته های خاص.
    3- عدم تناسب روش تدریس برخی از معلمان بزرگوار با مطالب مطروحه در کنکور دانشگاه ها.
    4- کم بودن ارتباط بین رتبه های برتر شهرستان و پشت کنکوری ها به واسطه ی عدم برنامه ریزی صحیح توسط نهاد های ذیربط.
    البته لازم میدونم تشکری ویژه از جناب آقای رحیمی -مسئول نمایندگی کانون فرهنگی آموزش در شهرستان- داشته باشم و خداقوت بگم به خاطر زحمات بی دریغ و بدون چشم داشت ایشون ، چرا که موفقیت خیلی از دوستان دانشجو مرهون تلاش امثال آقای رحیمی است.
    امیدوارم پونه زار مصاحبه ای هم با آقای رحیمی ترتیب بده و اطلاع رسان مناسبی برای نشر اهداف کانون فرهنگی آموزش باشه.

    و من الله التوفیق و علیه التکلان

  4. ای بابا…زمان ما ظرفیتا اینقد پایین بود تو رشته خودمون تجربی دیگه نهایتا تا رتبه 30 هزار مجاز میشدن و دیگه بالای 15 هزار کسی قبول نمیشد…با چه بدبختب درس خوندیم…تازه همین نماینگی کانو و این آزمونام نبود فقط آزمونای سنجش و گزینه دو برگزار میشد…الان هم ظرفیت بالاس دیگه هرکی به هر شکلی میره دانشگاه…هم امکانات بهتره…

  5. هادي گفت:

    با سلام
    موفقيت اين جوان برومند را در عرصه ي علمي به ايشان و خانواده محترمشان صميمانه تبريك عرض مي نمايم.

  6. دهه شصتی گفت:

    تا جایی گه یادم میاد یگی دیگر از رتبه های عالی را آقای مهدی باهنر در سال 1379 کسب کردن (138 ریاضی منطقه 2)

Go to TOP