چاپ خبــر
سرپرست پليس فتاي استان اصفهان خبر داد:

انهدام بزرگترين باند کلاهبرداري پيامکي در کشور

سرپرست پليس فتاي استان اصفهان گفت:‌ بزرگترين باند كلاهبرداري پيامكي در كشور كه اقدام به سرقت از حساب چندين هزار نفر از مردم در سراسر كشور كرده بود، توسط كارشناسان و متخصصان پليس فتاي استان اصفهان، شناسايي و منهدم شد.

به گزارش ايمنا، سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايات متعدد همشهريان به پليس فتا مبني بر اينكه با فريب آنها تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌كشي و دريافت جايزه، اطلاعات حساب بانكي آنان را دريافت و از حساب‌شان سرقت كرده‌اند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: مجرمين با شيوه‌هاي خاص و فريبكارانه اقدام به دريافت اطلاعات حساب از شهروندان نموده و با روش هاي كاملا حرفه اي اقدام به سرقت از حساب آنها مي كردند.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: با انجام تحقيقات خاص و اقدامات صورت گرفته، اين باند بزرگ كه شامل ۱۳ نفر هستند و از اين تعداد، ۴ نفر آنها در زندان به سر مي برند، در چندين استان مختلف، شناسايي و با اعزام اكيپ‌هايي از پليس فتاي اصفهان، در عمليات‌هاي غافلگيرانه و جداگانه اي دستگير شدند.
وي تصريح كرد: از متهمان، تعدادي خودرو و سيستم هاي رايانه اي و همچنين بيش از ۱۵۰ عدد سيم كارت اعتباري كشف شد.
سرهنگ مرتضوي اظهار كرد: اين باند با ارسال ميليون ها پيام فريبنده به شهروندان و هم‌ميهنان در سراسر كشور از جمله تهران، اصفهان، البرز، مازندران و فريب تعداد زيادي از آنها، اقدام به سرقت از حساب آنان مي كردند كه با پيگيري هاي شبانه روزي اين پليس، شناسايي و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

Go to TOP