چاپ خبــر

افزایش فعالیت مراکز ترک اعتیاد در فریدون‌شهر

سرپرست فرمانداری شهرستان فریدون‌شهر از فعالیت مراکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت برای ترک اعتیاد معتادان شهرستان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که فعالیت این مراکز را افزایش دهیم تا مانع از گسترش اعتیاد در مردم شویم.

به گزارش پونه زار  غلامرضا یسلیانی ظهر امروز در سومین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع مردم و مسئولان این شهرستان با بیان این مطلب که کشور افغانستان رتبه نخست تولید مواد مخدر از جمله تریاک را دارد، اظهار کرد: همسایگی کشور ایران با کشورهای شرقی سبب شده تا مواد مخدر در کشور ما به فراوانی یافت شود.

وی بیان کرد: ایران اسلامی در 100 سال گذشته جز کشورهای تولید کننده و مصرف کننده مواد افیونی بوده و همین سابقه قدیمی دلیل دیگری برای تولید و مصرف مواد در کشور ما شده است.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر با بیان اینکه روزانه 8 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند، خاطرنشان کرد: میانگین سن مصرف کنندگان در ایران 33 سال بوده و نیمی از معتادان متاهل هستند و این در حالی است که به طور عمده، بیکاران و افرادی که سطح سواد و تحصیلات پایینی دارند، بیشتر در دام اعتیاد هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی، یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور ایران معتاد هستند که سالانه معادل 500 تن مواد در کشور ما مصرف می‌شود.

یسلیانی با بیان اینکه 60 درصد جرایم با مصرف مواد در ارتباط بوده، تصریح کرد: در سال گذشته حدود 250 هزار نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر شدند.

وی گفت: 13 درصد از مصرف کنندگان اعتیاد دنیا، ایرانیان هستند که روزانه 70 نفر نیز به معتادان کشور اضافه می‌شود و باید برای آن اقدام اساسی صورت داد.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر بیان کرد: مهمترین دلیل شروع مصرف مواد به دلیل کنجکاوی، لذت، فشار دوستان و مشکلات خانوادگی بوده که نیاز است والدین در این زمینه با کسب اطلاعات کافی هوشیاری لازم را در برخورد با فرزندان خود داشته باشند.

 

منبع: تسنیم

Go to TOP