چاپ خبــر

“آیینه داران قدر” مهمان محلات محروم اصفهان

آیینه داران قدر مهمان محلات محروم اصفهان می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، “آیینه داران قدر” نام طرحی است که با هدف زنده کردن رسم رسیدگی به محرومان شهر به پیروی از سیره حضرت علی(ع) در شب‌های قدر توسط انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع)، برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، اشاره به قسمتی از شهر و همشهریانی است که در حاشیه شهر و محلات کناری آن به دست فراموشی سپرده شده‌اند، مردمانی که نه در جایی دور، بلکه در لابه‌لای کوچه‌های همین شهر زندگی می‌کنند اما، از داشتن بسیاری ازحقوق اولیه خود محروم هستند.

این طرح در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۵ تیرماه با همایشی در محل مدرسه امام صادق(ع) اصفهان از ساعتت 22 آغاز می‌شود و با برگزاری مراسم دعا و پخش ارزاق در محلات محروم شهر ادامه می‌یابد. آیینه داران قدر، تلاشی است برای دیدار و دلجویی از محرومان شهر و رواج فرهنگ هم نوع دوستی و هم نوع پروری.

انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع)، یکی از سازمان‌های مستقل مردم نهاد اصفهان است که فعالیت خود را از پاییز 88 آغاز نموده است. طرح‌های این انجمن اکثرا بر گرفته از سیره و منش زندگی حضرت علی(ع) است.

این انجمن همچنین بررسی علمی و آکادمیک معضلات اجتماعی را جهت ارایه راهکارهای اصولی برای حل ریشه‌ای معضلات در دستورکار قرار داده است و در پنج سال فعالیت خود در مناطق محروم شهر اصفهان، موفق به ارایه خدمات مشاوره و درمانی و نیز ارایه خدماتی در زمینه‌های زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، کودکان بی شناسنامه و ترک اعتیاد شده است.

Go to TOP