چاپ خبــر

استان اصفهان 1391 بیمار آسیب نخاعی دارد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان به وجود یک هزار و 391 بیمار آسیب نخاعی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 40 درصد این بیماران دچار زخم بستر هستند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، سید اصغر فیاض به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: در استان اصفهان 240 هزار معلول شناسایی شده‌اند که در حوزه تخصصی 124 هزار معلول به طور مستقیم و غیر‌مستقیم خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به 245 مرکز توانبخشی در سطح استان اصفهان افزود: 96 مرکز روزانه و توان‌پزشکی در اصفهان فعال هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارائه خدمات در بخش فیزیوتراپی، شنوایی به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان 46 مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری معلولان استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به معلولان روستایی، عشایری و اتباع خارجی در مراکز توانبخشی استان اصفهان انجام می‌شود و در این راستا 26 هزار نفر از معلولان روستایی و اتباع امور خارجه از مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان خدمات دریافت می‌کنند.

فیاض با اشاره به طرح شناسایی مراقبین خانگی برای بیماران جسمی و حرکتی تاکید کرد: برخی مراقبین خانگی دارای مجوز بهزیستی هستند که خانواده این نوع بیماران با توجه به یارانه‌ای که دریافت می‌کنند باید مراقب چنین افراد در نگهداری باشند.

وی به وجود یک هزار و 391 بیمار آسیب نخاعی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 40 درصد از این بیماران دچار زخم بستر شدند و سازمان بهزیستی بسته‌های حمایتی برای درمان ونگهداری را در غالب اعتبارات استانی و مشارکت‌ها در اختیار خانواده‌های این دسته از مددجویان نیز قرار می‌دهد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان همچنین گفت: استانداری قول استفاده از یک سری امکانات را از طریق علوم پزشکی داده است.

وی استفاده از هنر برای توانبخشی به معلولان را نیز ضروری دانست و اظهار کرد: در این راستا گروه‌‌های موسیقی و تئاتر توسط خود معلولان راه‌اندازی شده است و اقدامات خوبی را نیز انجام داده‌اند.

وی یکی از اقدامات بهزیستی در این حوزه را تئاتر‌درمانی و موسیقی درمانی دانست و گفت: در حال حاضر 360 گروه تئاتر در سراسر استان اصفهان توسط معلولان ایجاد شده است که پایه این گروه تئاتر سال 80 در کشور و سال 82 در اصفهان با 16 گروه بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان در پایان بیان کرد: براساس قانون جدید مناسب‌سازی تنها 10 درصد از  اماکن عمومی مناسب‌سازی‌های تردد معلولان در سطح شهر باید بشود، هرچند شهرداری در این زمنیه خوب عمل کرده است، اما هنوز مکان‌های نامناسب در سطح شهر وجود دارند.

 

Go to TOP