چاپ خبــر

جشن گلریزان در گلپایگان برگزار شد/۲۲ زندانی غیرعمد گلپایگانی در انتظار آزادی

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد زندان گلپایگان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از گلپانا،رییس زندان گلپایگان در مراسم جشن گلریزان که در محل تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزارشد، بیان کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان با برگزاری جشن گلریزان ، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم می شود و امسال نیز ششمین جشن گلریزان در گلپایگان برگزار شد.

 محمد حسن حبیبی افزود: در جشن گلریزان امسال نیز  ۲۲ نفر از محکومان مالی زندان و جرائم غیرعمد گلپایگان  به یاری خیرخواهان از بند زندان رهایی می یابند.

 وی  با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته با جمع آوری ۲۲ میلیون تومان زمینه آزادی ۱۷نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در زندان گلپایگان فراهم شد ، اذعان داشت : مبلغ بدهی این افراد به میزان ۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال بود که یک میلیارد و ۹۳ هزار ریال آن با گذشت شاکیان کسر شد و مبلغ یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال با کمک خیران و ستاد دیه پرداخت شد و زندانیان از بند رهایی یافتند.

 امام جمعه گلپایگان در ادامه گفت: افرادی که به دلیل حوادث ناخود آگاه در بند زندان هستند برادران دینی ما هستند،لذا می بایست وظیفه خود را نسبت به ایجاد امکانات برای آزادی زندانیان انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی خواستار کمک خیران به صورت مستمر در طی سال شد، و افزود: تغییراتی در شیوه برگزاری جشن گلریزان ایجاد شود .

وی تأکید کرد: می‌طلبد خیرین، نیک اندیشان و کسانی که در کارهای خیر شهرستان دخیل هستند پیشقدم شده و با اهداء کمکهای نقدی به جشن گلریزان جهت آزادی این گونه زندانیان همت گمارند.

امام جمعه گلپایگان از حضور مسوولان شهرستانی و استانی و خیرین و نیکوکاران و مومنان روزه دار در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد درشهرستان گلپایگان تقدیر کرد.

 ۱۷۰میلیون تومان به خانواده های زندان کمک بلاعوض پرداخت شده است

ریاست دادگستری گلپایگان در ادامه بیان کرد: گروهی از زندانیان به دلایل غیرعمد و یا بدهی مالی زندانی شده‌اند که علاوه بر این، خانواده‌های آنان نیز به تبع دچار مشکلات شده‌اند و این خانواده ها نبود سرپرستشان را در این ماه برکت بر سر سفره افطار بیشتر احساس می کنند.

رسول احمدی با بیان اینکه نیازمندتریت افراد جامعه خانواده های زندانیان  هستند ، تصریح کرد: در راستای کمک به  خانواده زندانیان انجمن حمایت از زندانیان  طی سال های گذشته اقدامات موثری را انجام داده است و طی این مدت ۱۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های زندانیان پرداخت شده است.

وی  با بیان اینکه  یادآوری  تاریخ گذشته  بیانگر وجود علما و مراجع تقلید در گلپایگان است،افزود:برای  تأمین امنیت  شهرستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

لازم به یادآوری است : درجشن گلریزان امسال که با حضور رئیس حفاظت اطلاعات زندانهای استان اصفهان ، امام جمعه و مسئولین شهرستان برگزارشد،مبلغ ۴۸میلیون و ۴۸۳هزار تومان از سوی خیران جمع آوری شد که زمینه آزادی ۲۲نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم میکند.

Go to TOP