چاپ خبــر

درصدد احداث بازار روز میوه و تره بار در خوانسار هستیم

اختلاف قیمت میوه و تره بار در خوانسار ناشی از عوامل مختلفی است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از پایگاه خبری خوانسار، حسین نکونام با اشاره به تفاوت قیمت میوه و تره بار در واحدهای فروش این محصولات در سطح شهرستان شامل مغازه ها و وانت بارها اظهار کرد: با توجه به اینکه وانت بارهایی که در سطح شهر در حال عرضه میوه و تره بار می باشند هزینه هایی چون عوارض، بیمه، اجاره و مالیات را پرداخت نمی کنند و مستقیما از میادین، میوه و تره بار را تهیه می کنند همین امر موجب اختلاف قیمت محصولات عرضه شده وانت بارها با مغازه ها و واحدهای فروش میوه و تره بار در سطح شهر شده است.

وی افزود: از سویی ما شاهد اختلاف قیمت میوه و تره بار در بین مغازه ها و واحدهای فروش میوه در سطح شهر نیز هستیم که این امر ناشی از تفاوت محل تهیه میوه و تره بار توسط واحدهای صنفی فروش میوه در سطح شهر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار اظهار کرد: از آنجایی که برخی از واحدهای عرضه کننده، میوه و تره بار را از میادین میوه و تره بار قم، گلپایگان و حتی نجف آباد و اصفهان تهیه می کنند از همین رو شاهد اختلاف قیمت میوه و تره بار در واحدهای عرضه کننده میوه در شهرستان هستیم.
وی ضمن اشاره به اختلاف کیفیت میوه و تره بار عرضه شده در واحدهای صنفی و وانت بارها خاطر نشان کرد: در مواردی کیفیت محصول در واحدهای صنفی مطلوب تر از میوه و تره بار عرضه شده توسط وانت بار ها می باشد و در برخی موارد نیز کیفیت محصول عرضه شده توسط وانت بارها مطلوب می باشد که این به دلیل زمان تهیه محصول از میادین میوه و تره بار توسط عرضه کننده می باشد.

نکونام ضمن اشاره به عدم تمایل کاسبان و عرضه کنندگان میوه و تره بار به عرضه میوه در سه شنبه بازار خاطر نشان کرد: بیشتر عرضه کنندگان میوه و تره بار که در سه شنبه بازار حضور می یابند از وانت بارهای سطح شهر هستند و البته چیزی که مطرح است این است که مصرف کننده این اختیار را دارد که از هرجایی خرید کند.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث اختلاف قیمت میوه و تره بار در سطح شهرستان شده است نحوه محاسبه سود توسط عرضه کننده محصول است.
رییس اداره صنعت و معدن خوانسار ضمن تاکید بر این مطلب که میوه فروشان می توانند از ۱ الی ۳۵ درصد سود دریافت کنند تصریح کرد: البته برخی از میوه فروشان این سود را ۱۵ درصد محاسبه می کنند و برخی ۲۰درصد محاسبه می نمایند که بخشی از این اختلاف قیمت میوه در شهرستان نیز ناشی از همین موضوع می باشد.

نکونام در پایان خاطر نشان کرد اداره صنعت و معدن و شهرداری خوانسار جهت رفاه حال مصرف کنندگان  و هم چنین عرضه کنندگان و کنترل و نظارت بهتر بر روی نحوه عرضه میوه و تره بار در شهرستان در صدد احداث و راه اندازی  بازار روز میوه و تره بار در شهرستان می باشد.

Go to TOP