چاپ خبــر

80 درصد مسکن مهر شهرستان‌های الیگودرز و پلدختر تکمیل شده است

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان گفت:80 درصد مسکن مهر شهرستان‌های الیگودرز و پلدختر تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، شهرام ملکی در جلسه هفتگی شورای مسکن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مشارکت اداره تعاون، کار و امور اجتماعی در رسیدگی به وضعیت مسکن مهر و مدیریت عملکرد تعاونی‌ها مثبت بوده و زحمات آنان قابل تقدیر است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: سهم متقاضی مسکن مهر 14 میلیون تومان برآورد شده که به علت سهل‌انگاری متقاضیان در پرداخت سهم آورده خود تحویل مسکن به مالکین با مشکل مواجه است و این روند به کندی صورت می‌پذیرد، در برخی موارد مالکین بدون مراجعه به بانک مسکن برای گرفتن دفترچه اقساط ،در واحدهای مسکن مهر ساکن شده‌اند که برای بانک مشکل‌آفرین هستند.

وی ادامه داد: 80 درصد مسکن مهر شهرستان‌های الیگودرز و پلدختر تکمیل شده است، اما به علت عدم هماهنگی متقاضی در پرداخت هزینه واگذاری آنان به تاخیر افتاده است.

ملکی بیان داشت: در قراردادهای تعاونی با سازندگان مسکن، ضمانت‌نامه اجرایی باید قید شود، تا درصورت وجود نواقص پس از بهره‌برداری بتوان به سازنده به منظور رفع نقص مراجعه کرد، اما در برخی قراردادهای مسکن مهر شهرستان‌ها این ضمانت‌نامه وجود ندارد و تعاونی‌ها باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

این مسئول افزود: 400 واحد به منظور کنترل کیفیت و استانداردسازی آسانسور به اداره استاندار معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: 400 انشعاب گاز، 198 انشعاب آب و فاضلاب و 198 کنتور برق مربوط به پروژه 63 هکتاری خرم‌آباد نصب شد، همچنین 340 کنتور برق و 60 انشعاب آب و فاضلاب مربوط به پروژه 15 هکتاری نصب شد.

ملکی اضافه کرد: طی هفته گذشته 200 نفر از متقاضیان جهت دریافت اعلام مانده خود مراجعه کردند و 80 نفر سهم آورده خود را کامل پرداخت کردند، مابقی نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان گفت: 18 هزار واحد انشعاب‌های مربوط به پروژه‌های دولتی خریداری شد و آماده نصب هستند، مابه‌التفاوت قیمت جدید با قیمت خریداری شده توسط متقاضی به مرور با اضافه شدن این مبلغ به قبض مشتری پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: 470 کنتور مربوط به مسکن مهر شهرستان الشتر تحویل داده شد و انشعاب‌های مورد نیاز نصب شده و 198 انشعاب پروژه 63 هکتاری و 340 انشعاب پروژه 15 هکتاری خرم‌آباد نصب شد، با برطرف شدن موانع موجود از قبیل اصلاح خط برق نسبت به نصب انشعاب‌های باقی مانده اقدام می‌کنیم.

Go to TOP