چاپ خبــر

اهدای خون بانوان در اصفهان سیر نزولی داشته است

رئیس دفتر جذب و آموزش اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون اصفهان گفت: اهدای خون بانوان در اصفهان سیر نزولی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، زهره مسائلی اظهار کرد: سال گذشته 65 هزار و 258 نفر خون مستمر در اصفهان اهداء کردند.

وی با بیان اینکه زنان مشارکت کمتری در اهدای خون دارند، افزود: 3.4 درصد اهداکنندگان در سال 90 زنان بوده‌اند و این در حالی است اهداء کنندگان خون زن در سال گذشته 2.8 درصد بوده است که در زمینه اهدای خون توسط  بانوان روند رو به کاهش بوده است.

رئیس دفتر جذب و آموزش اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون اصفهان تصریح کرد: کم‌خونی و ضعیفی بیشترین دلیلی است که بانوان برای عدم اهدای خون عنوان می‌کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که اهداکنندگان خون مستمر که سالی دو بار در سال خون می‌دهند افراد سالم‌تری هستند و نیز همین تحقیق نشان داده است که  میزان بیماریHIV کمتر بوده است.

مسائلی با بیان اینکه اهداکنندگان خود مستمر، خون مطمئن‌تری نسبت به اهداکنندگان بار نخست دارند، افزود: اهداء کنندگان خون مستمر در سال‌جاری افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اهداء کنندگان خون مستمر در سال گذشته 54 درصد کل بوده است، تصریح کرد:  مورد هدف امسال برای رسیدن به مرز 56 درصد اهداءکننده مستمر است.

این مسئول تأکید کرد: در صورت نیاز به خون به اهداکنندگان خون مستمر اطلاع‌‌‌ می‌دهیم رئیس دفتر جذب و آموزش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون اصفهان که از طریق پیام کوتاه 18.5 درصد، پیام اضطراری 25 درصد و تماس 62 درصد برای اهدای خون طی یک هفته پس از اطلاع‌رسانی مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: بیشترین گروه خونی اهداکننده خون مثبت و فقط 10 تا 15 درصد منفی بوده است.

 

Go to TOP