چاپ خبــر

نشست مشترک اعضای شورای هیئات مذهبی فریدونشهر با مسئولان این شهرستان برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین سیاوشی امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی، اسفنانی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و یسلیانی سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر در محل روستای سرداب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهرضمن خیرمقدم  به میهمانان و اعضای حاضر در جلسه در سخنانی به تشریح فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی و تبلیغی پرداخت و افزود خوشبختانه امسال در ماه مبارک رمضان حدود ۸۰ مبلغ در نقاط مختلف شهرستان اعزام شدند که با همکاری مردم و هیئات های  مذهبی و مداحان مساجد ،  برنامه های فرهنگی و مذهبی و قرآنی خوبی اجرا نمودند.

به گزارش خبرنکار ایسنا؛ در ادامه این نشست مقصودی و اندرزگو روسای  کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان،  گزارش مبسوطی از ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان و دوره های آموزشی برگزار شده طی سالهای گذشته و امسال به اطلاع حضار رساندند و متقاضی حمایتهای بیشتر نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین شدند.

در ادامه این نشست، اسفنانی نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اعضای حاضر در جلسه اظهار داشت:  مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) از جایگاه وی‍ژه ای در بین مردم برخوردار هستند که باید از لحاظ علمی و اطلاعات تاریخی بسیار خوبی برخوردار باشند.

وی گفت یک مداح و ذاکر ممکن نیست در همه زمینه های مداحی و قرآن نمونه باشد بلکه وی می تواند در یکی از این زمینه های با تمرین و ممارست به مهارت لازم برسد.

اسفنانی در پایان از فعالیتهای بسیار خوب اداره تبلیغات اسلامی و تشکلهای میانی این شهرستان تقدیر کرد.

یسلیانی سرپرست فرمانداری  شهرستان نیز با استقبال از جلسات ماهانه تشکلهای میانی اظهار داشت:  خوشبختانه مداحان ما در مراسمات مذهبی احترام خاصی نسبت به هم قائل هستند که این دستاورد بزرگ اخلاقی برای مداحان اهل بیت(ع) ما می باشند.

وی در ادامه به نکاتی همچون مفید و مختصر بودن متن های مداحی در مجالس مختلف،استفاده از متن های مداحی با منابع تاریخی معتبر و حفظ شئونات مجالس ترحیم اشاره نمود.

 

 

Go to TOP