چاپ خبــر

معاون وزیرخارجه مصر: آماده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه هستیم

معاون وزیر خارجه مصر گفت: آماده‌ایم کمک‌های غذایی و دارویی را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، محمد بدر عیدین زاید معاون وزیر خارجه مصر  در نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: مصر وظیفه ملی و منطقه‌ای خود می داند که برای توقف حملات علیه مردم غزه تلاش کند و دست از این وظیفه برای نجات مردم فلسطین برنخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزانه برادران فلسطینی ما کشته می‌شوند اما جامعه بین الملل از حل این مسئله عاجز مانده است بنابراین ما گذرگاه رفح را برای عبور و مرور مجروحان و انتقال مواد غذایی باز کردیم.

معاون وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه جنایت ضدبشری است و عاملان آن باید محاکمه شوند، افزود: مصر تنها کشوری است که به دلیل نزدیکی به نوار غزه تمام تلاش خود را دارد تا منافع مردم غزه حفظ شود، مصر سعی دارد مدیریت امدادرسانی به مردم فلسطین را به درستی انجام دهد و بیش از هزار تن کمک‌های بشردوستانه را برای مردم فلسطین ارسال کرده است. با توجه به شرایط دشوار و سخت گذرگاه رفح که می‌دانید تروریست‌ها در صحرای سینا عملیات انجام می‌دهند با این حال مصر تلاش دارد کمک‌های انسان دوستانه ادامه پیدا کند.

محمد بدر عیدین زاید گفت: هیچ کس نمی‌تواند دربرابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان ساکت بماند و همه باید فعالانه برای توقف حملات به فلسطینیان در غزه کمک کنند.

معاون وزیر امور خارجه مصر با تأکید بر تلاش کشورش برای رفع مشکلات مردم غزه افزود: طرح مصر تنها طرحی است که برای توقف حملات علیه غزه و آتش بس در این منطقه ارائه شده است و ما از پیشنهادهای سایر کشورها استقبال می‌کنیم.

Go to TOP