چاپ خبــر

نظرسنجی جالب از ایرانیان درباره کیفیت خودرو

بر اساس نظرسنجی برنامه “پایش” ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعتمادی به “افزایش کیفیت خودرو” ندارند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، برنامه پایش در سؤال خود اعتماد مردم به وعده خودرو سازان برای افزایش کیفیت خودروها را به نظرسنجی عمومی گذاشت، سؤال این برنامه به این شرح بود: آیا به وعده خودروسازان برای افزایش کیفیت بعد از افزایش قیمت اخیر اعتمادی دارید یا خیر؟

در پایان این نظرسنجی حدود 90 درصد گزینه “خیر” و تنها 10 درصد گزینه “بله” را انتخاب کردند.

ابراهیم سوزنچی استاد دانشگاه صنعتی شریف میهمان این برنامه در این ارتباط گفت: دخالت‌های سیاسی همواره قبل و بعد از انقلاب در صنعت خودروسازی ایران وجود داشته است.

وی افزود: ایران‌خودرو تازه در سال 72 به نقطه صفر هیوندای در سال 46 رسید.

تفاوت معنی دار نظر نمایندگان مجلس و اقتصاددانان درباره سوال پایش

برنامه پایش شب گذشته در نظرسنجی خود از خبرگان اقتصادی پرسید: اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟ 1- سایپا و ایران خودرو را تعطیل می‌کنم 2- امکان ورود خودروسازان جدید به تولیدخودرو ایران را فراهم می‌کنم 3- جلوی دخالت‌های مسئولان حکومتی در اداره خودروسازی‌ها را می‌گیرم‎

نتیجه این نظرسنجی اختلاف دیدگاه نمایندگان مجلس و اقتصاد دانان در موضوع خودرو را نشان می دهد .

در نظرسنجی با این سوال که “اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟” 65 درصد از خبرگان گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 29 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 6 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

همچنین در نظرسنجی دیگری از اقتصاددانان با همین سوال 63 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی، 32 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار و 5 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

در نظرسنجی جداگانه ای از نمایندگان مجلس نیز با همین سوال 78 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 19 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 3 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

Go to TOP