چاپ خبــر

انجام توافق نهایی با کی روش/ صعود به جام جهانی روسیه برنامه بلند مدت مربی پرتغالی است

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: توافق نهایی با کی روش انجام شده و بزودی با امضا قرارداد فعالیت دوباره برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام ملت های آسیا در استرالیا را آغاز می کند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، علی کفاشیان در مجمع سالانه هیئت فوتبال مازندران اظهار کرد: توافق نهایی با کی روش انجام شده و بزودی با امضا قرارداد فعالیت دوباره برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام ملت های آسیا در استرالیا را آغاز می کند.
وی اظهارداشت: کی روش برنامه بلند مدتی برای توسعه و شناسایی استعدادهای ایران دارد و هدف نهایی وی صعود ایران به جام جهانی روسیه و کسب نتایج مطلوب در این مسابقات است.
کفاشیان ادامه داد: این مربی برنامه های خود شامل برگزاری اردوهای داخلی و خارجی و مسابقات دوستانه با تیم های مختلف را به فدراسیون ارایه کرده و همه تلاش ما عملی کردن این خواسته های کی روش است.
وی برلزوم رشد و توسعه استانهای سازنده بازیکن فوتبال تاکید کرد و گفت: یکی از طرح هایی که برای حمایت بیشتر از این استانها اجرا می شود پرداخت پنج درصد درآمد لیگ برتر به این هیات هاست.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود : اگر چه این مبلغ در مقایسه با تلاش هیئتها و مربیان سازنده بسیار اندک است اما امیدواریم در آینده بتوانیم مبالغ را افزایش بدهیم.
وی به اعمال جریمه های سنگین کمیته انضباطی در هفته اول لیگ برتر اشاره کرد و افزود: این جریمه ها غیرقابل بخشش بوده و با هدف از بین رفتن توهین ها به داروان و مربیان تا پایان لیگ ادامه خواهد داشت.
کفاشیان ادامه داد: یکی از برنامه های ما که در لیگ برتر امسال اجرا شد تعیین سقف بودجه برای تیم های حاضر در این مسابقات بود که با اعمال نظارت بیشتر در اجرای آن تاکید می کنیم.
وی گفت: در کنار تعیین این سقف تیم هایی که بودجه خود را صرف احداث و راه اندازی آکادمی فوتبال کنند از حمایت فدراسیون برخوردار می شوند.
وی افزود: از ابتدای لیگ امسال همه تیم های لیگ برتر موظف به راه اندازی آکادمی فوتبال شدند که امیدواریم نتیجه آن شاهد ساخته شدن نسل جوان و پرامید برای آینده فوتبال ایران باشد.
کفاشیان گفت: در لیگ برتر سال گذشته فقط سه بازیکن به عنوان پدیده انتخاب شدند که در لیگ های معتبر جهان حداقل 25 بازیکن پدیده در هر فصل شناخته و معرفی می شوند.
وی افزود: در لیگ های معتبر جهان سن بازیکنان پدیده حداکثر 18 سال است در حالی که در فوتبال ما بازیکن پدیده لیگ 24 ساله بود که امیدواریم با فعالیت آکادمی باشگاهها با کاهش سن بازیکن پدیده و معرفی تعداد بیشتر این بازیکنان باشیم.
Go to TOP