چاپ خبــر
به مناسبت هفته دفاع مقدس

برگزاری مراسم دعای ندبه در جوار قبور شهیدان فریدونشهر

به همت اداره تبليغات اسلامي فريدونشهر و همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس دعاي ندبه اين هفته در جوار قبور نوراني شهداي جنگ تحميلي مسجد گلستان شهداء اين شهر برگزار شد.

به گزارش پونه زار به همت اداره تبليغات اسلامي فريدونشهر و همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس دعاي ندبه اين هفته در جوار قبور نوراني شهداي جنگ تحميلي مسجد گلستان شهداء اين شهر برگزار شد.

حجت الاسلام جمشيدي استاد حوزه علميه فريدنشهر 5 مهرماه در جمع شرکت کنندگان مراسم معنوي دعاي ندبه گفت: در تمام جوامع بشري، ارزش هايي وجود دارد كه بنيان اصلي فرهنگ آن جامعه را شكل مي دهند. اهـميت و جايگاه اين ارزش ها به گونه اي است كه هـر ملّتي، هـويّت و حيات اجتماعي و سياسي خـود را در پاي بندي و احترام به آنها و انتقال كامل آن به نسل هاي آينده مي داند.

جمشيدي در ادامه افزود: سرزمين پاك ايران نيز بيش از هر جاي ديگر، مفتخر به داشتن ارزش هاي والا و اصيلي است كه نمونه ي آن را در كمتر جايي مي توان يافت.”فرهنگ ايثار و شهادت” يكي از ارزش ها است كه هم زمان با تاريخ اين سرزمين شكل گرفته و هميشه از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است. پس از واقعه ي عظيم عاشورا ، اعتبار و ارزش اين فرهنگ در نزد ايرانيان دو چندان شده و جنبه ي تقدس و الهي نيز به خود گرفته است. امّا متأسفانه اين يادگار سرخ علوي، در مقاطعي از تاريخ و به علل مختلف، از طرف دوستان به حاشيه كشانده شده و يا مورد تهديد و شبيخون فرهنگي دشمنان خارجي واقع گشته است.

در ادامه رحيمي و يسلياني از مداحان اهل بيت(ع) به قرائت دعا پرداختند.

Go to TOP