چاپ خبــر
در ایام شهادت فلسفه خلقت بشریت؛

آسمان در سوگ و تبلیغات اسلامی شهرمان در سکوت

در حالی 15 روز از ایام فاطمیه در شهرمان سپری شد که هیچ ویژه برنامه خاصی برای شهادت کسی که روح اسلام است، از طرف تبلیغات اسلامی ترتیب داده نشده است.

سایت تحلیلی خبری پونه زار/ احسان جدیدی: امروز سالروز شهادت دختر خاتم الانبیاء و پیامبر مهربانی هاست. معصومه ای که احادیث زیادی در وصفش آمده و شاید معروف ترین آن ها حدیث قدسی «عن اللّه تبارک و تعالی: یا أحمد، لولاک لما خلقت الأفلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما» باشد که می فرماید: ای احمد! اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی‌کردم، و اگر علی نبود، تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی‌کردم.

آری فاطمه فلسفه خلقت است، فلسفه ای که پرسش همه انسان ها در مورد علت خلقت زمین و آسمان در آن نهفته است و اگر پاسخ این پرسش ها نباشد و اعتقادات روحانی مردم نباشد زندگی انسان بی هدف و پوچ خواهد بود. آری خداوند از انسان خواسته است روزی پنج بار سر ساعت مقرر تمام کارهای خود را رها کند و به معبود خود بپردازد تا یادش نرود برای چه آفریده شده و برای چه زندگی می کند و یادش نرود این زندگی با تمام اوج گرفتن ها و سقوط هایش هدفی دیگر دارد و راه رسیدن به معبود را باید دنبال کند؛ تا انسان روزی پنج بار به یاد اصل و حقیقت وجود خود بیافتد و غافل نشود.

این روزها که ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) و موسوم به ایام فاطمیه دوم است تنها بنرهای تسلیت شهرداری است که ما را به یاد ایام شهادت بهانه خلقت عالم می اندازد و جای تعجب است که چگونه اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر به آسانی و در سکوت از ایامی که به نام فلسفه خلقت بشریت است می گذرد؟ تبلیغات اسلامی اگر چنین ایامی را بزرگ ندارد پس برای اهمیت دادن به چه ارزشی به وجود آمده است؟ مگر نه این است که وظیفه این سازمان تبلیغات اسلام است و مگر نه این است که فاطمه روح اسلام است؟

چگونه مسئولان از این که باریتعالی روزی پنج بار دستور به تعطیلی تمام کارهای مهم و فوق مهم انسان برای غافل نشدن بشر از هدف اصلی خود را داده است نیاموخته اند که باید در جهت دمیدن روح به زندگی بشریت نه این که تنها قدم بردارند بلکه بشتابند و بتازند؟

علاوه بر درج این مناسبت در تقویم سال، امام جمعه محترم فریدونشهر و نماینده ولی فقیه در شهرستان در خطبه های نماز جمعه بارها بر لزوم گرامی داشت و بزرگ داشت این مناسبت اصرار کرد ولی دهه اول فاطمیه با ایراد سخنرانی کوتاه و عزاداری محدود آن هم بعد از نماز مغرب و عشاء بدون تبلیغ و با جمعیتی کم و در حد تنها یک رفع تکلیف سپری شد و دهه دوم هم به همین شکل؛ آیا اداره تبلیغات اسلامی شأن حضرت زهرا(س) را در چنین برنامه ای می داند؟

به حق منطقه ای چون فریدونشهر که فاصله زیادی با توسعه و پیشرفت دارد نیاز به مسئولانی دارد که نه تنها وظایف محوله سازمانی خود را به نحو احسن انجام می دهند بلکه در منسب خود انقلابی و اثرگذار ظاهر شده و در محدوده قانون و مسئولیت از تلاش و کوشش دست برندارند تا حیطه مسئولیتی خویش را به اوج برسانند.

  1. ناشناس گفت:

    بیگ لایک

  2. تبلیغات اسلامی فریدونشهر تنها کاری که انجام میده پخش اذان های متفاوت و همچنین استفاده از *
    کل کاری که انجام دادن، ساخت یه وبلاگ که اونم از ابان ماه بعد بعد اپدیت نشده!!!

  3. همشهری گفت:

    با عرض سلام : پس مسئول برگزاری مراسم امروز کی بود؟

  4. همشهری گفت:

    نام و نام خانوادگی: پس می خوای اذان هم پخش نکه!!!!!!

  5. دوست گفت:

    به هر حال باید دید که مسئول و متولی کارهای فرهنگی کی باید باشه توی شهر و حتی کشور. هماهنگ کردن این مسائل زیر با کیه بالاخره؟

    سازمان تبلیغات اسلامی
    دفتر تبلیغات اسلامی
    حوزه
    اداره فرهنگ و ارشاد
    شهرداری
    دفتر امام جمعه
    دانشگاه
    بازار

    بازاری که دغدغه ای برای اینکار نداشته باشه.
    شهرداری که دغدغه فرهنگیش محدود باشه به مسائل ملی اون هم نه در سطح کلان بلکه در حد قومی خاص در شهرستان
    حوزه ای که نتونه ارتباط نزدیکی برقرار کنه با جامعه
    دانشگاهی که دغدغه اجتماعی نداشته باشه و …..

  6. پونه زار
    خیلی بی اطلاع هستی
    اولا کلیه برنامه های داخل شهر که برگزار شده با هماهنگی اداره تبلیغات بوده
    دوما کلیه بنرها و پارچه های داخل شهر را هیئت مذهبی للهیان نصب کرده که مجوز از سازمان تبلیغات دارد و شهرداری اصلا بنر نزده .
    سوما نیازی نیست که هر برنامه که سازمان دارد بزرگ زیر آن بنویسد اداره تبلیغات اسلامی
    ودر آخر کی شما به سازمان مراجعه کردی که برنامه ها را به شما اطلاع بدهند .

  7. بسمه تعالی
    سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر اعزام چهل مبلغ در دهه اول و دوم و هماهنگی با هیئات مذهبی از جمله هیئت رزمندگان اسلام ، هیئت للاهیان ، هیئت امام زاده تاجعلی و شهدای گمنام و دیگر هیئات به برگزاری مراسم پرداخته است و قابل توجه این که این برنامه ها به صورت مردمی می باشد و آیا اینکه شما به شهر برف انبارو روستاهای همجوار هم سرکشی کرده اید یا خیر در حالی که همه آنها برنامه داشته اند.

  8. بنر های نصب شده در سطح شهر و روستا ها کار بچه های طلبه بوده نه شهرداری
    پس شهرداری کی میخواد بیدار بشه و کاری برای مناسبت های بزرگ ملی مذهبی بکنه

  9. غصه نخور آقای جدیدی نماینده که انتخاب شد دیگه.چند ماه دیگه رییس تبلیغات اسلامی رو عوض میکنه اونموقع میتونی تو هر مراسم مذهبی (چه جشن چه عزاداری) یه گزارش مفصل بنویسی و از تلاشهای بی وقفه رییس تبلیغات اسلامی تشکر کنی.

  10. حالا آنهایی که برنامه داشتند پوشش خبری دادی؟؟؟
    1. 5شب شور و عزا هیئت للهیان
    2. 3شب هیئت رزمندگان
    3. 4 شب هیئت مسجد جامع
    4 . 3 شب امامزاده تاجعلی
    5 .برگزاری نمایشگاه و 5 شب عزاداری در امامزاده مشعلدار وحدت آباد
    6. برپایی غافله عزا مخصوصا دسته عزاداری هیئت های وحدت آباد در روز شهادت
    7. خیلی دیگر است وقت ندارم بنویسم

  11. دمت گرم احسان عجب نقدی زدی .چرا خدایش من کار تبلیغات اسلامی را دیدم عجب شام خوبی تو چقادر خوردن

  12. نه شما آقای پونه زار خودت هم دراین زمینه خیلی فعال بودی .آیا ازخودت پرسیدی درموردحضرت زهرا(س)
    چندتامطلب گذاشتی؟غیرازیک مطلب.پس خوت هم مسئولیت داری

  13. اتفاقا بر نامه هاش خوب بود…چه در شهر ستان و چه در روستاهای اطراف ..

Go to TOP