چاپ خبــر

اجرای طرح ملی نیاز‌سنجی روستایی در نیمی از شهرستان‌های اصفهان

مسئول نیازسنجی اداره کل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: طرح ملی نیاز‌سنجی روستایی در نیمی از شهرستان‌های اصفهان اجرا شده و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از تسنیم، سید امیر طباطبایی در جلسه تبیین فرصت‌های شغلی مناطق روستایی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: با توجه به آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مکلف به نیازسنجی جوامع روستایی و عشایری با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی و تهیه تقویم آموزشی شده و در حال حاضر نیاز‌سنجی روستایی را در 10 شهرستان استان انجام داده‌ایم.

وی افزود: طرح نیازسنجی آموزش روستاها در سطح کشور با هدف توسعه روستاها و توانمندسازی نیروی کار شاغل در روستاها و ارتقای سطح درآمدی روستاییان اجرا می‌شود.

مسئول نیازسنجی اداره کل فنی و حرفه‌ای اصفهان بیان کرد: طرح نیازسنجی آموزش روستایی با همکاری دهیار، بخشدار، فرماندار شهرستان انجام می‌‌شود و همه این افراد باید پس از اعلام نیاز بخشدار، نیاز روستا به آموزش های درخواست شده را تایید کنند آنگاه فنی و حرفه ای اقدام برپایی کلاس های آموزشی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سبب بهینه‌سازی روش‌های تولید، بهره‌وری از امکانات موجود، توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد انگیزه در مردم روستا به منظور دستیابی به عملکرد مفید و تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته آموزش‌ها عرضه محوری بود و در حال حاضر به دنبال این هستیم که نیاز جامعه و مردم چیست و متناسب با آن برنامه‌های آموزشی ارائه دهیم.

مسئول نیازسنجی اداره کل فنی و حرفه ای اصفهان افزود: تنها متولی آموزش‌های مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای بوده و سازمان‌های بسیج، سپاه، جهادسازندگی، بهداشت و کمیته امداد اجرای آموزشی موازی با فنی‌وحرفه‌ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شهرضا دهمین شهرستان در استان است که طرح نیازسنجی روستاها در آن انجام می‌شود.

Go to TOP