چاپ خبــر

مهلت یک‌ساله به مشمولان پس از فراغت تحصیل

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: مشمولان تا یک سال پس از فراغت از تحصیل برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، سردار سید حمید صدرالسادات در مورد مهلت افرادی که به سن مشمولیت رسیده‌اند، گفت: کسانی که وارد سن مشمولیت می‌شوند اگر حین تحصیل باشند، براساس قانون، یک سال پس از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند؛ به عنوان مثال؛ افرادی که مهر ماه سال 92 فارغ التحصیل شده‌اند تا ابتدای مهرماه، امسال فرصت دارند تا درخواست خود را در مراکز پلیس+10 ثبت کنند در غیراین‌ صورت غیبت کرده‌اند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: غیبت کمتر از سه ماه، سه ماه و بیشتر از آن، شش ماه اضافه خدمت به دنبال دارد.

صدرالسادات با اشاره به اینکه، قانون برای مشمولانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، زمانی را برای معافیت تحصیلی تعیین کرده است، افزود: در مقطع لیسانس، به فرد اجازه داده شده تا پنج سال تحصیل کند و در قانون پیش بینی شده درصورتی که در این مدت، تحصیلاتش به اتمام نرسید باید پس از اخذ درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده تا ادامه تحصیل خود را یک سال تمدید کند.

وی یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا ارتباط سیستمی ما با دانشگاه‌ها برقرار شود تا دیگر نیاز به مراجعه افراد به سازمان وظیفه عمومی نباشد و دانشجویان درخواست خود را به مراکز پلیس + 10 ارائه دهند.

Go to TOP