چاپ خبــر

وصیت نامه شهید علی رضا تاجمیری

سعی خواهیم داشت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فریدونشهر هر هفته پنج شنبه ها وصیت نامه یکی از شهدای شهرستان را منتشر کنیم. در زیر وصیت نامه شهید علیرضا تاجمیری را مرور می کنیم.

بسمه تعالی
ولا تمش فی الارض مرحا انک لن تخرق الارض و لن تبلغ الجبال طولا
زندگینامه شهید
شهید علیرضا تاجمیری در روستای مکدین شهرستان فریدونشهر در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود در کودکی و نوجوانی مشغول به تحصیل بودند در اوقات فراغت هم در کار کشاورزی یارو یاور خانواده بودند وی خیلی سالم و خوش برخورد وصبور بودند درعین حال در فراگیری درس هم خیلی کوشا و فعال بودند انجام نماز و فرائض مذهبی خیلی مقید بودند بطوریکه در خانواده و روستا ایشان الگو بودند.

شهید تا دوم دبیرستان تحصیل کردند تا انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید وی علاوه بر تحصیل به کارهای روزمره به ورزش هم علاقه خاصی داشت ایشان چون علاقه وافری به جبهه وجنگ ومبارزه با دشمنان اسلام داشت آمادگی خود را جهت اعزام به خدمت سربازی اعلام و دفترچه آماده به خدمت گرفت. وبر اساس قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی عازم خدمت سربازی شد.
خاطره:
ایشان ضمن اینکه برادر من بود ند یک انس و رفاقتی هم بین ما وجود داشت بحدی که هر نکته و موضوع محرمانه و سری داشت با من در میان می گذاشت ایشان خیلی علاقه مند بود که در جنگ شرکت کند قبل از اینکه به سربازی برود یکروز به من گفت یک خواب دیده ام که پیامبر عظیم الشان اسلام من را فرستاده است به جنگ سپاه ابوسفیان رفتم بین راه مکه و مدینه با ابوسفیان در گیر شدم و من را شهید کردند ایشان اهل سیر وسلوک عرفانی بوده و مطالعات هم درباره دین مبین اسلام داشتند کتابهای شهید مطهری و شهید دستغیب را زیاد می خواند برای خودش عالمی داشت.بعضی اوقات میگفت فلان حادثه و فلان اتفاق باید بیفتد که متوجه بشویم که اظهارات ایشان دقیق و درست است.وقتی از او سوال میکردم که چطوری پی در این موضوعات میبرید می گفت راهی دارد تا آن را طی نکنی به مقصود ونتیجه نمیرسی .در واقع ایشان همیشه با قران وخدا  بود.
بعد از اینکه به خدمت مقدس سربازی اعزام شد چندماهی آموزش نظامی دید و به جبهه اعزام شد وقتی میامد مرخصی خیلی واضح و روشن می گفت من شهید میشوم.
تا بالاخره بعد از 15 ماه حضور در جبهه در سال 1366 شربت شهادت نوشید. ایشان با حضور در جبهه چنان نورانی و عرفانی شده بود که میشد به شهادت رسیدن او را عیان دید.او می گفت شما دعا کنید تا من به شهادت برسم چون آرزوی من شهادت است.روحش شاد يادش گرامي باد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فریدونشهر

  1. سلام وممنون از اینکه بایادشهدا سایت خود رامتبرک وبابیان توصیه ها وسفارشات شهدای عزیز وجدانهای خفته رابیدار ومردم را به دین مبین اسلام دعوت ودلگرم می نمائید .بدانید نظر وعنایت این شهدا باعث عاقبت به خیری وموفقیت شما درتمام مراحل زندگی خواهد شد .

Go to TOP