چاپ خبــر

سخنی با نماینده مجلس در باب آب

سخنی با نماینده مجلس در باب آب

بنا به گزارش پایگاه خبری پونه زار، جناب آقای حاج محمدعلی اسفنانی نماینده محترم مردم شهرستانهای فریدونشهر، فریدن،چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرایی شدن حفر تونل گلاب ۲ اظهار نگرانی کرده اند و در دفاع از خواسته نمایندگان اصفهان گفته اند: (( ما نمایندگان حرف غیر قانونی نمیخواهیم بزنیم و معتقد هستیم که مواضع باید مطابق قانون پیش برود.))

جناب آقای اسفنانی، اینکه هر نماینده ای در مجلس به عنوان نماینده همه مردم ایران موظف به دفاع از حقشان می باشد و حضرتعالی نیز برای پیشبرد کار همکارانتان با آنان مساعدت می نمایید امر مبارکی است. ولی ای کاش مشکلات دیگر مناطق و دور افتاده استان نیز برای دیگر نمایندگان محترم استان به همان اندازه اهمیت داشت!

آیا حفر تونل مذکور مطابق قوانین و ضوابط زیست-محیطی خواهد بود، و از این لحاظ پیامدهایی نخواهد داشت؟

مشکلات بوجود آمده ناشی از حفر تونل چشمه لنگان در مبدأ و انتقال آب آن که موجب زه کش شدن آب چشمه ها و قنات ها و خشکیدن آب کشاورزی چند روستا و بیش از ۵۳ مزرعه و تخریب غیرقابل جبران محیط زیست و عملیات ویرانگر و متعارض با اصل ۵۰ ام قانون اساسی جمهوری اسلامی و از بین بردن حق صدها خانوار کشاورز و دامدار و هزاران نفری که هستی شان به نیستی بدل شد و بیش از ۸ سال است از تصویب تحویل آب جبران خسارت بر سر مزارع میگذرد و بنا به گفته خودتان: ((تمام پیگیری های صورت گرفته برای رسیدگی به این موضوع با عدم پاسخگویی مسئولان مواجه شده و مردم منطقه در این مورد دچار مضحکه شده اند)).”پونه زار – ۳۱ فروردین ۱۳۹۳″

مگر مردم ما جز اجرای قانون و انجام تعهدات دولتمردان در استان اصفهان چیز دیگری می خواهند؟

و حتما اطلاع دارید که بسیاری از روستاهای حوزه کاری شما حتی در ساحل زاینده رود در حسرت آب بسر میبرند و در دیگر شهرستان ها آبرسانی با تانکر انجام میشود، و بنا به گفته دکتر زرگرپور استاندار محترم استان اصفهان «شهرستانی که از نعمت آب برخوردار است شأن و منزلتش بیشتر از این است که با تانکر برای تأمین آب شرب خود آبرسانی کند.»  پونه زار – ۹/۲/۱۳۹۳

آری برادر محترم و درد آشنای منطقه! از شما انتظار می رود بیش از اینها و با اولویت بیشتر دلواپس تضییع و پایمال شدن حقوق مردم حوزه انتخابی خود باشید!

در انتقال آب بین حوضه ای از مبدأ لرستان تا …. / شهرستان گلپایگان و … در حد فاصل مبدأ و مقصد، حق آبه قابل توجهی گرفتند. بسیار خوب.

اما در فریدونشهر نه تنها از حق آبه قانونی مبدأ خبری نیست، همان قانون در اینجا دچار لکنت می شود و همه از آن بنا به دلایلی و مصلحتی غافل شده اند، بلکه آب مصوب و قانونی جبران خسارت کشاورزان بر سر مزارع سالهاست در پیچ و خم اداری به عهده تعویق افتاده است.

لطفاٌ ضمن ابلاغ سلام ما به مجمع محترم نمایندگان استان اصفهان و شرح مراتب بالا بگویید که: «این رفت ستم بر ما ! »

از جفایی که در این رهگذر به شهرستان فریدونشهر و کشاورزان و دامداران و محیط زیست آن شده است کاملا آگاه هستید،

پس برای کاهش آلام مردم و جاری شدن قانون و نجات منابع طبیعی و محیط زیست و منابع تجدید شونده آن مجدانه پیگیری و قاطعانه تر عمل نمائید « و مطالبه این حق مسلم مردم منطقه را نیز به ریاست جمهور گزارش کنید

 موفق باشید.

نصرت اله تواضع/دوست دار طبیعت و حامی محیط زیست

  1. سلام من نمیدونم تاکی بایدشعاربدیم.تاکی بایددرکمال بی….. بشینیم واجازه بدیم هرکس هر کاروهرتصمیمی در موردماوحق قانونی (آب) مابرای مابگیرن حاشابه …..ما.بزرگی میگه ((در زمان ظلم ظلم شونده گنه کارتراست))؟؟؟

  2. مهدی گفت:

    اگر مسئولین در تصمیم گیری ها با مردم مشورت میکردند این طور نمی شد

Go to TOP