چاپ خبــر
گفت و گوی پونه زار با مهدی رحیمی عضو تیم دو و میدانی ایران اعزامی به بازی های آسیایی؛

قهرمان دونده فریدونشهری: کسب مدال بازی های آسیایی دور از دسترس نیست

متولد سال 68 در شهر فریدونشهر است. ورزش قهرمانی خود را مدیون برادر بزرگ تر خود است و امید دارد برای کشورش در بازی های آسیایی افتخار کسب کند و آن را به مردم فریدونشهر به خصوص گرجی زبانان تقدیم کند. گفت و گوی کوتاه ما را با مهدی رحیمی عضو تیم ملی دو و میدانی جمهموری اسلامی ایران اعزامی به بازی های آسیایی در زیر بخوانید:

ابتدا خودتان را معرفی کنید و از شروع فعالیت خودتان  بگویید.

متولد سال 68 در شهر فریدونشهر هستم و در سال 87 با تشویق برادر بزرگم در تست تیم دو و میدانی سپاهان پذیرفته شدم و به عضویت این تیم در مسابقات استانی درآمدم و بعد از آن در مسابقات کشوری با تیم ذوب آهن شرکت کردم و سپس به تیم نفت بوشهر رفتم و فعالیت حرفه ای خودم را در این تیم ادامه می دهم.

مهمترین مقام هایی که کسب کردید؟

قهرمانی های متعددی را در سطح استان و کشور و در چند ماده مثل دو 400 متر، پرش سه گام و دوهای نیمه استقامت داشته ام ولی مهمترین عنوانم  کسب مقام سوم آسیا در مسابقات 2011 بزرگسالان در ژاپن در رشته 4 در 400 متر است. همچنین در مسابقات سالنی همین رشته با اختلاف بسیار ناچیز 26 صدم ثانیه به مقام چهارم رسیدیم.

3

 از استان اصفهان چند نفر عضو کاروان اعزامی به مسابقات هستند و آیا از طرف مسئولان استانی حمایت شده اید؟

بنده و یکی دیگر از دو و میدانی کارها به همراه 4 نفر دیگر در سایر رشته ها که تا امروز مشخص شده اند از استان اصفهان هستیم. متاسفانه در سال های اخیر با توجه به فشار تمرینات و اردوهای متعدد آن طور که شایسته است حمایت نشده ایم و انتظار داشتم در سال منتهی به بازی های آسیایی بیشتر مورد توجه مسئولان قرار می گرفتم تا مشکلات کمتری را تجربه می کردم.

دو و میدانی رشته سختی است و باشگاه ها در این رشته سرمایه گذاری نمی کنند ولی امیدواریم با کسب مدال نگاه ها را به سمت خودمان جذب کنیم تا شاهد رشد این رشته ورزشی بیش از پیش باشیم.

2

از سختی های مسیر موفقیت بگویید و چه توصیه هایی به جوان تر ها و چه پیشنهاداتی برای رشد دو و میدانی شهرستان فریدونشهر دارید؟

در 4 سال اخیر به دلیل اینکه همیشه تنها زندگی کرده ام و مداوم در تمرین و مسابقه  شرکت داشته ام سختی های زیادی را تحمل کرده ام و تنها با هدف کسب مدال و قهرمانی، روزهای سخت را پشت سر گذاشته ام که در این راه باید از زحمات خانواده ام به خصوص برادر بزرگم که جزو قهرمانان کشور است و پدر و مادر عزیزم تشکر کنم.

باید به جوان های هم سن و سال خودم هم بگویم با تمرین و تحمل سختی ها می توانند پله های موفقیت را طی کنند. در رشته خودم باید بگویم شهرستان فریدونشهر به سبب قرار گرفتن  در ارتفاع بالای 2500 متر و نیز داشتن استعدادهای خوب با فیزیک های مناسب ، می تواند پرورش دهنده قهرمانان زیادی باشد که این امر همت و تلاش جوانان و حمایت مسولین را می طلبد.

باید گفت سطح دو ومیدانی استان اصفهان بالاست و در بین سایر استان ها وضعیت خوبی را دارد ولی متاسفانه هیچ وقت از شهرستان فریدونشهر هیچ تیمی در مسابقات استانی شرکت نکرده است که این امر جای توجه بیشتری دارد.

پیست اسکیت موجود در پارک معلم شهرستان می تواند با تغییراتی محل بسیار مناسبی برای تمرین قهرمانان کشور و ملی پوشان باشد که در صورت وجود هتل و امکانات جانبی می تواند زمینه ساز حضور قهرمانان و پرورش استعدادهای شهرستان شود.

9

هدف اصلی شما؟

کسب مدال در بازی های آسیایی امسال دور از دسترس نیست که امیدوارم به آن برسم ولی هدف اصلی من شرکت در مسلبقات المپیک و تحقق رویایم است که امیدوارم بتوانم یک بار حضور در این مسابقات را تجربه کنم.

و حرف پایانی؟

تشکر از شما و مسئول تربیت بدنی و نیز تشکر از نگاه مثبت فرماندار شهرستان و خواهش از همشهریان عزیز و  مردم ایران برای دعا برای کسب موفقیت در بازی های آسیایی.

vater mark2

گفتنی است هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 که به میزبانی اینچئون در کره جنوبی برگزار می گردد با 437 رویداد در 36 رشته ورزشی برگزار خواهد شد. و تیم دو و میدانی ایران 31 شهریورماه به مسابقات اعزام خواهد شد و در روزهای 7 و 10 مهرماه مسابقات مقدماتی و فینال رشته 4 در 400 متر با حضور مهدی رحیمی جوان فریدونشهری برگزار خواد شد.

 IMG-20140913-WA0000

 

 

  1. زنده و پاینده باد جناب امامقلی رحیمی پیرغلام امام حسین (ع) و پیروز و سربلند باد مهدی رحیمی قهرمان فریدونشهری

  2. زنده بادمهدی رحیمی.مسولین حمایتش کنید

Go to TOP