چاپ خبــر

ایران هرگز با آمریکا ائتلاف نمی‌کند

مام جمعه اصفهان با اشاره به اظهارات اخیر دولت‌مردان آمریکایی‌ مبنی بر همکاری ایران و آمریکا برای نابود کردن گروه داعش گفت: ایران هرگز با آمریکا ائتلاف نمی‌کند.

به گزارش پونه زار به نقل از فارس؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به وضعیت منطقه اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای مقابله با داعش که به صورت بمباران هوایی مناطق مختلف عراق انجام می‌گیرد کاملا غیرمنطقی است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال حماسه و افتخار بیان کرد: خون شهدای دوران جنگ تحمیلی، دستاوردهای گران‌بهایی برای کشور داشته که برکات آن همچنان مشهود و محسوس است.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به پیشرفت‌ها و جهش‌های علمی کشور در عرصه‌های مختلف گفت: این تحولات جهان را متحیر ساخته و خودباوری و تولید علم را در بین جوانان نهادینه کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها آمریکا را عامل پیدایش داعش دانست و افزود: تلفات تروریسم به اندازه تلفات بمباران‌های هوایی مناطق مختلف عراق و سوریه نیست و هرگز نمی‌توان از طریق حملات هوایی با تروریسم مبارزه و مقابله کرد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه آمریکا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان و پاکستان نیز همین کارها را انجام می‌داد، ادامه داد: در حال حاضر آمریکا می‌خواهد در عراق و سوریه نیز همان اقدامات گذشته را تکرار کند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مسئله پرورش از اهمیتی بیش از موضوع علم برخوردار است چراکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها محیطی انسان‌ساز هستند.

امام جمعه اصفهان به اهمیت علم‌آموزی همراه با تزکیه نفس اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش باید در استخدام معلمان حساسیت نشان دهد زیرا این افراد نقش تربیتی ویژه‌ای روی جوانان و نوجوانان دارند.

Go to TOP