چاپ خبــر

اصفهان قرمزترین شهر کشور از لحاظ کمبود آب؛ وعده‌های استاندار برای حل مشکل/ ممنوعیت ورود به چهارباغ با احداث خیابان جدید

رسول زرگرپور گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکل کمبود آب در کشور، وزارت کشور اصفهان را به عنوان قرمزترین شهر کشور از بابت کمبود آب معرفی کرد.

به گزارش پونه زار به نقل از صاحب نیوز؛ رسول زرگرپور در حاشیه همایش “سلسله نشست های دیدار و گپ و گفت هنرمندان اصفهان” که در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله و مشکل خشکسالی مسئله ی مهمی است و به دنبال خشکسالی های اخیر، امسال آب ورودی به سد، پنجاه درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: این کاهش میزان ذخایر آب سد به دلیل کاهش پنجاه درصدی میزان بارندگی سال های اخیر بوده است که در این بین متاسفانه شهر اصفهان شرایط بحرانی تری را به خود اختصاص داده و با توجه به اعلام رسمی وزارت کشور، اصفهان قرمزترین شهر کشور از لحاظ وضعیت کمبود آب بوده است و لیکن خوشبختانه با مدیریت صحیحی که در این زمینه انجام شد و با مصرف صحیح شهروندان، در اصفهان با جیره بندی آب مواجه نشدیم و فقط در بعضی مناطق با افت فشار آب روبرو شدیم که این هم یک امر طبیعی است.

زرگرپور در ادامه افزود: به لطف الهی ما امسال شاهد یک اتفاق خوب بودیم و آن هم این که نزدیک به سی و دو میلیون اصل درخت در غرب اصفهان طی پنج نوبت آبیاری شدند و این در حالی است که سال گذشته از این سی و دو میلیون اصل درخت دو میلیون اصل درخت خشک شده بودند و انشاءالله ما امسال کشت پائیزی را هم خواهیم داشت.

استاندار اصفهان در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه مسئله زاینده رود تنها یک مسئله استانی نیست، بلکه این موضوع یک مسئله  کشوری، جهانی و بین المللی است، گفت: بنده از روزی که بر سر کار آمده ام روزی ده ساعت کاری خودم را به این مسئله اختصاص می دهم، اما مشکلی که در طول سی سال بوجود آمده است را نمی شود یک روزه حل کرد و ما اگر بتوانیم این مشکل را در طول دو تا سه سال آینده حل کنیم واقعا کار بزرگی انجام دادیم.

وی تاکید کرد: ما در هفته دولت تقریبا نصف هیئت دولت را به اصفهان آوردیم و تمام مسائل و مشکلات رودخانه زاینده رود را به دولتمردان نشان دایم و هر کدام ازاین ها هم گزارشی را در جلسه هئیت دولت ارائه کردند.

استاندار همچنین عنوان کرد: ما تونل کوهرنگ سه را به اتمام رساندیم و به یاری خدا تا سه ماه آینده بهره برداری می کنیم و همچنین تونل گلاب دو را هم شروع کریم و بهشت آباد را هم انشاءالله تا چند وقت دیگر شروع خواهیم کرد اما به دلیل حساسیت هایی که روی این موضوع هست و حساسیت های قومی و منطقه ای روی این مسئله مانور نمی دهیم.

زرگرپور در رابطه با مسئله مترو و طولانی شدن این پروژه اظهار داشت: هم اکنون بیست کیلومتر از جنوبی ترین نقطه اصفهان تا شمالی ترین نقطه اصفهان آماده بهره برداری است اما در این بین دو مانع وجود دارد که اگر این دو مانع رفع شود این بیست کیلومتر بهره برداری می شود؛ این دو مانع یکی ایستگاه  میدان امام حسین (علیه السلام) است و دیگری میدان انقلاب که انشاءالله طی دو الی سه ماه آینده شش کیلومتر دیگر را هم به بهره برداری می رسانیم و مشکل این دو ایستگاه را هم حل خواهیم کرد واین بیست کیلومتر را راه اندازی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در فرهنگ و هنر هم اقدامات خوبی را داشتیم و قدم های مثبتی را برداشتیم گقت: ما از اول امسال ورود وسائل نقلیه به میدان امام را ممنوع کردیم و در آینده با احداث یک خیابان، ورود وسائل نقلیه به چهارباغ را هم ممنوع خواهیم کرد. از دیگر اقداماتی که در حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته است می توان به دستیابی به تفاهم با بانک ملی در رابطه با خرید کارخانه بزرگ ریسندگی در محدوده دروازه شیراز و ساختمان های تاریخی که در این مجموعه وجود دارد و ایجاد موزه ی بزرگ اصفهان اشاره کرد.

استاندار اصفهان در پایان افزایش نرخ رشد ابتلا به مواد مخدر در خانم های اصفهانی و بالا بودن این سطح نسبت به سطح کشوری را از جمله نگرانی های مسئولان این استان عنوان کرد.

Go to TOP