چاپ خبــر

گزارشی از هفته دفاع مقدس در فریدونشهر

این روزها حال و هوای شهرها و روستاها فارغ از محرومیت‌ها و برخورداری‌ها غرق در حال و هوای روزهای دفاع مقدس است، غربی‌ترین شهرستان اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه خبر فریدونشهر – پونه زار؛ این روزها مردم به یاد خاطرات دفاعی که برای همه مقدس است حتی با کمترین بودجه‌ها خیابان‌هایشان را آذین بستند تا یاد آن روزهای سخت اما شیرین را با حداقل امکانات گرامی بدارند.

این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت، 123 شهید و 265 جانباز تقدیم انقلاب کرد.

24 شهید از شهدای شهرستان هنگام حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، دانش‌آموز بوده‌اند و سه شهید به نام‌های کرم دهقان، مسعود ادهمی و اژدر بهمنی هم در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل بوده‌اند.

روستاهای شهرستان فریدونشهر به ویژه روستاهای غربی این شهرستان در زمان جنگ تحمیلی حتی از داشتن حداقل امکانات هم محروم بودند، به طوری که حتی راه دسترسی به این روستاها بسیار صعب‌العبور بود.

اما عشق به وطن مردان دلاور این سرزمین را بر آن داشت که برای دفاع از مام میهن رنج سفرهای طولانی را به جان بخرند و به خیل عظیم ایران دوستان بپیوندند.

با آغاز هفته دفاع مقدس بیشتر ادارات و ارگان‌های شهرستان فریدونشهر مانند اکثر مدارس شهرستان با سنگرسازی نمادین در مقابل درب‌های ورودی خود، در جهت یادآوری سنگرهای شهادت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گام برداشتند اما با حداقل‌ها هم یاد این روزها را گرامی داشته‌اند و برنامه‌های متعددی برگزار کردند.

IMG_8990

‌*‌ باید با اسلحه علم و دانش از دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونشهر، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان فریدونشهر در جمع دانش‌آموزان دبیرستان رحمت شهرستان فریدونشهر، با تبریک آغاز سال جدید از دستاوردها و موفقیت حوزه بسیج دانش‌آموزی در کسب رتبه‌های علمی و ورزشی در سطح استان گفت: امروزه باید با اسلحه علم و دانش از دستاوردهای رزمندگان که در هشت سال دفاع مقدس به ایثارگری پرداخته‌اند، دفاع کنیم.

حسنعلی نرگسیان با اشاره به هم‌زمانی هر ساله هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان علم و دانش باید با فرهنگ مقاومت و ایثار بیش از پیش آشنا شوند و از این تقارن میمون باید در راستای معرفی فرهنگ جهاد و شهادت برای نسل جدید به خصوص دانش‌آموزان استفاده شود.

 نرگسیان

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بسیجی باید بدانند سنگرهای فرهنگی امروز مانند سنگرهای جنگ هشت ساله از اهمیت بالایی برخوردارند و باید این سنگرها را با جهاد علمی و فرهنگی، برپا نگه داریم.

نرگسیان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان در سال جدید از دختران دانش‌آموز خواست مثل همیشه با حفظ حجاب و عفاف خود دل شهدایی را که برای همین ارزش‌ها راه شهدا را طی کرده‌اند، شاد کنند و در این راه حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

‌* افتتاح پایگاه‌های بسیج شهدای بادجان و شهدای گمنام

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان فریدونشهر درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان اظهار کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در آغاز هفته، رژه خودرویی و موتوری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه هادیان سیاسی پیرامون هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس و ایستگاه صلواتی از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روزهای ابتدایی این هفته عنوان کرد.

وی همچنین دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در محل گلستان شهدا را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام ناحیه مقاومت سپاه شهرستان فریدونشهر دانست.

 8

 

نرگسیان از پیاده‌روی شبانه حلقه‌های صالحین، خاطره‌گویی رزمندگان و یادگاران جنگ تحمیلی و نشست‌های بصیرتی، فرهنگی به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در این هفته مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی برای بسیجیان نیز برگزار خواهد شد.

در همین راستا مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر درباره برنامه‌های این اداره برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مدارس گفت: تزیین مدارس با نمادهای جنگ تحمیلی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در هنرستان مکتبی فریدونشهر و ایستگاه صلواتی توزیع شربت و شیرینی، انجام طرح یک معلم، یک خاطره توسط فرهنگیان بسیجی و نیز سخنرانی در مراسم صبحگاهی توسط معلمان و مدیرانی که سابقه حضور در جنگ هشت ساله داشته‌اند، بخشی از برنامه‌های این اداره برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس خواند.

علوی نژاد

علی علوی‌نژاد افزود: با همکاری حوزه بسیج دانش‌آموزی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا توسط دانش‌آموزان بسیجی انجام خواهد شد.

*‌ اکران فیلم‌های دفاع مقدس در شهرستان فریدونشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر نیز با اشاره به نقش مهم و کلیدی هشت سال دفاع مقدس بر باورها و رفتار مردم ایران و دستاوردهای غنی فرهنگی از آن دوران، اظهار کرد: پخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با دوران جنگ و مقاومت، نمایش تئاتر با عنوان دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس و در اختیار قرار دادن کتاب‌های مرتبط با این دوران با تخفیف‌های ویژه به متقاضیان از برنامه‌های این اداره است.

نورمحمد رحیمی اکران فیلم‌هایی همچون تنهای تنهای تنها، معراجی‌ها، خاک و مرجان، ذهن خاموش و چند فیلم دیگر در هفته دفاع مقدس و تا پایان مهرماه خبر داد.

IMG_1331

وی مکان برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس را هم در سالن نمایشگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنوان کرد و از علاقه‌مندان خواست تا از این نمایشگاه هم بازدید کند.

در ادمه تصاویری از مراسم ها و برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فریدونشهر:

IMG_9075 رژه سنگرسازی نرگسیان (2) نرگسیان (3) نمایشگاه (2) نمایشگاه 1 نمایشگاه همایش کارمندان بسیجی

  1. با سلام
    ما برای شهدا چه کار کردیم ؟؟؟

  2. سلام، پونه زار جان عکس دوم (رژه موتوری) مربوط به سال قبل (1392) می باشد!
    صرفا جهت اطلاع و اینکه نگی نفهمیدیم!!!
    التماس دعا

  3. داش سعید گفت:

    فقط اینکه باید بگیم شهدا شرمنده ایم………..

Go to TOP