چاپ خبــر

لب تاب به تمام کلاس‌های پایه ششم مدارس سیار عشایری وارد شد

به گزارش پونه زار به نقل از تسنیم، علی نقی یزدان پناه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص امکانات و تجهیزات مدارس عشایری اظهار داشت:‌برای تجهیزات آموزشی مدارس عشایری از جمله تهیه لب تاب 20 میلیارد تومان برای سال 93 اعتبار داریم که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از 80 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 680 مدرسه سیار عشایری در کشور داریم که البته آمار دقیق این مدارس استخراج نشده است البته از استان‌ها درخواست کرده‌ایم تا تعداد دقیق مدارس سیار عشایری خود را اعلام کنند و حدود 500 مدرسه عشایری مجهز به لب تاب هستد.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ پایان سال 93 تمام مدارس سیار عشایری که دارای کلاس ششم هستند مجهز به لب تاب خواهند شد چرا که در پایه ششم درس کار و فناوری را داریم بنابراین اولویت برای تجهیز مدارس عشایری به لب تاب با کلاس ششم است البته این بدین معنا نیست که سایر مدارس عشایری محروم می‌شوند.

وی با اشاره به آموزش معلمان چندپایه گفت: معلمان کلاس‌های چند پایه درحوزه های مختلف همچون مشاوره‌ای و تربیتی و چگونگی برخورد با دانش‌آموزن مختلف در کلاس درس آموزش می‌بینند که در شهریور ماه 4 ساعت آموزش مشاوره به معلمان چند پایه و 4 ساعت آموزش تربیتی در رابطه با شیوه برخورد با دانش آموزان ارائه شد. به منظور تحقق عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی 51 درصد کلاس‌های دانش‌آموزان ابتدایی که به صورت چند پایه اداره می‌شود به سه پایه اول و سه پایه دوم تقسیم شد.

یزدان پناه ادامه داد:‌با اعتباری که به استان‌ها فرستادیم آموزش دانش‌آموزان دو زبانه را در مناطق عشایری و محروم شروع کردند و بر این اساس دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در مناطق دو زبانه در شهریور ماه در دوره‌های آموزشی برای فهم و درک بهتر زبان فارسی حضور یافتند.

Go to TOP