چاپ خبــر
رئیس سازمان امور عشایر کشور:

۹۵ درصد عشایر کشور زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: با اجرای طرح سلامت، بیش از ۹۵ درصد از عشایر کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، کرمعلی قندالی در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار داشت: جمعیت عشایر بر اساس نتایج آخرین سرشماری جمعیت کشور ۲۱۴ هزار خانوار با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.
وی افزود: عشایر کشور دارای ۲۴ میلیون راس دام هستند و ۲۷ درصد دام کشور به آنها اختصاص دارد.
وی گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ نقطه استقرار در دو مرحله ییلاقی و قشلاقی برای جامعه عشایر کشور تعریف شده است.
قندالی بیان داشت: برای توانمند سازی عشایر اقداماتی صورت گرفته است که استفاده از مراتع علاوه بر چرای دام، برای انجام فعالیت های زیر شاخه بخش کشاورزی مانند زنبورداری، شیلات و همچنین گردشگری از جمله آنهاست.
رئیس سازمان امور عشایر کشور تاکید کرد: در درجه اول حفظ منابع طبیعی و در ادامه حفظ دام برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه آموزش عشایر بسیار حائز اهمیت است، اظهار امیدواری کرد: مدیریت عالی استان اصفهان که رئیس شورای عشایر استان نیز می باشد در این زمینه دستورات لازم را صادر کند.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: عشایر به عنوان تولید کننده، نقشی بسیار مهم در اقتصاد کشور دارند و باید با دقت و توجه بیشتر مسائل و مشکلات آنان بررسی و حل شود.
رسول زرگرپور اظهار داشت: به همان نسبت که روستا اهمیت دارد، عشایر نیز مهم هستند و مسائل خودشان را دارند که با توجه به ایجاد درآمد و تولید برای کشور باید به آنها توجه شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی عشایر، آمادگی استانداری برای همکاری با امور عشایر در این زمینه را اعلام کرد و تحرک بیشتر در این زمینه را خواستار شد.
زرگرپور خاطر نشان کرد: تا جایی که شان و جایگاه این تولید کنندگان بی ادعا و کم هزینه حفظ شود، مدیران مرتبط ملزم هستند در راستای ارتقا وضعیت عشایر تلاش کنند.

Go to TOP