چاپ خبــر
بعد از 24 ماه روی کار آمدن؛

تخلف دولت از قانون، سرپرستی فرمانداری فریدونشهر 16 ماهه شد

چرا با وجود غیرقانونی بودن تصدی موقت فرمانداری فریدونشهر بیش از چهار ماه، این فرمانداری 16 ماه توسط سرپرستی اداره می‌شود و هنوز کسی برای فرمانداری فریدونشهر منصوب نشده است؟

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در حالی که 16 ماه از استعفای مهدی سلیمی از سمت فرمانداری فریدونشهر گذشته است، ولی هنوز این فرمانداری با سرپرستی اداره می‌شود.

طبق ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری، تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بیش از چهار ماه مجاز نیست.

«ماده 94- تصدی بیش از یک پس سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. »

آیا اداره فرمانداری فریدونشهر با سرپرستی به مدت 16 ماه خلاف قانون نیست؟

آیا «غلامرضا یسلیانی» که مدت 16 ماه و طبق ماده 94 قانون خدمات کشوری بدون دریافت حقوق و مزایا، سرپرستی فرمانداری فریدونشهر  را بر عهده دارد و بدون داشتن معاون از انجام امور مربوطه برآمده و وقایع سنگین شهرستان را پشت سر گذاشته است، شایسته حکم فرمانداری نیست؟ و اگر نیست پس چرا 16 ماه در این سمت قرار داده شده است؟

آیا ملاک انتخاب فرماندار چیزی جز شایستگی است؟

آیا عدم انتصاب فرماندار برای یک شهرستان بی توجهی به 37000 نفر جمعیت شهرستان نیست؟

آیا 24 ماه برای دولت تدبیر و امید کافی نبود تا یک فرماندار برای شهرستان فریدونشهر تعیین نماید؟

آیا اداره فرمانداری فریدونشهر با سرپرستی از دولتی که با شعار قانون مداری روی کار آمد قابل قبول است؟

  1. واقعا این قدر مردم فریدونشهر برایشان بی ارزش است که بعد 16 ماه فرماندار منصوب نکردند؟

  2. یعنی تو فریدونشهر یه مرد نیست که اندازه سه روز سلیمی کار کنه؟
    خود سلیمی در هفته دو یا سهروز اینجا بود. فریدونشهری که نخبگانش معروفند و چند تا فرماندار از بین همین فریدونشهری ها در شهرستان های دیگر مشغول به کارند چطور کسی را ندارند که به عنوان فرماندار بتونه خدمت کنه.
    مگه این که دولت غرض دیگه ای از انتصاب فرماندار داشته باشه

  3. واقعاٌ چه خبر است؟ چرااینطورشده ؟ پس انقلاب اسلامی چی شد ؟ چرابه دست نااهلان افتاد؟
    افسوس ازایثارگری های شهدا وامام شهدا که عده ای بی لیاقت میخواهند به باد دهند افسوس.

  4. رضا گفت:

    فقط باید تاسف خورد و تاسف خورد و تاسف خورد
    ((قانون ماده 94 مدیریت خدمات کشوری تصدی بیش از یک پست سازمانی را برای کلیه کارمندان دولت ممنوع اعلام کرده و در لحاظ ضروری تصدی بیش از یک پست سازمانی حساس به صورت سرپرستی حداکثر 4 ماه را بلامانع می داند.))
    این هم لینک سازمان بازرسی کل کشور. با انتخاب وزارت کشور در قسمت((نام دستگاهی که از آن شکایت دارید شاید بشه به اطلاع مسئولین رسوند.))
    یhttp://shekayat.bazresi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=f0e6f38a-4177-4dff-aabd-7e17bae8416aی

  5. خدا خیرتون بده خود آقای یوسلیانی از این وضع ناراحت نیست شما چرا کاسه داغتر از آش شدید

  6. نماینده محترم شهر ستان باید برود استانداری بشیند تا حکم فرمانداری صادر نشده از انجا خارج نشود به هر حال استانداری شاید به حرفهای مردم توجه نکند ولی نماینده شهرستان باید بتواند یک فرماندار برای شهرش انتخاب کند ….

  7. وزیرکشور،استاندار،نماینده همگی باید پاسخ دهند پس جه کاره اند زمان انتخابات پس چرااینقدرداغ میشوند ولی حالا یادشون نیست.پس چی شد…….

  8. با احترام به تلاشهای نماینده ی محترم . انتظار میرفت که ایشان با قدرت وصلابت هر چه بیشتر به این امر رسیدگی کنند زیرا قدرت نماینده بیش از این حرفهاست و اگر نماینده ای از نظر قانونی حریف استانداری در ضمینه انتصاب فرماندار مد نظر خود نشود بی شک در مرکز کشور در امور دفاع از منطقه دیگر اوضاعش مشخص است . کما اینکه این چند ساله عذل مدیران بومی منطقه بنا به سلیقه جناحی و… ضربه ی مهلکی به شهر وارد نمود که اثراتش تحولات چند ماهه ی اخیر است و اگر کمی منطقی فکر کنیم همه این قصور را نمی توان بر گردن دولت محترم گذاشت .

  9. همشهری گفت:

    باید دقت کرد به این نکته که خود آقای یسلیانی به این مطلب هیچ اعتراضی ندارد والا استعفای خود را می نوشت/و همین عدم اعتراض یسلیانی سرپرست باعث این شده که منطقه بدون فرماندار بماند/*/ واقعا جای تاسف دارد

  10. وضع مردم شهرستان فریدونشهر اسفبارتر از این است که با معرفی فرماندار مشکل آن حل شود! گیریم که معرفی شد !چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ در ضمن جمعیت شهرستان کی 37 هزار نفر شده ؟ همش 10 هزار نفر جمعیت هست ان هم داخل شهر فریدونشهر؟!!!!

  11. صالحی گفت:

    باسلام خدمت دوستان.
    یک نکته میخواستم بگم اینکه نماینده مجلس درقوه مقننه فعالیت میکنه وفرمانداری مربوط به قوه مجریه هستش!یعنی اینکه وظیفه نماینده مجلس نیس که فرماندارتعیین کنه یااینکه بره بشینه توی استانداری تافرماندارجدیدفریدونشهرمعرفی بشه.اگه بی تدبیری درمساله نصب فرمانداروجودداره مربوط به استاندارو وزیرکشورهستش!پس ارتباطی به نماینده نداره.اینوبرای کسانی گفتم که بی اطلاع ازهمه جانظرات اشتباه میگذارندوقصدتخریب چهره نماینده محترم مجلس رودارند!نماینده بیشترازوظیفه ای که داشته برای نصب فرماندارتلاش کرده.بخدامگه اینکه فقط همین نماینده به دادمون برسه وبس.غزیزان یکم بافکربیشتربه مسایل نگاه کنید.

  12. ناشناس گفت:

    مقصر اصلی آقای یسلیانی سرپرست فرماندار ی شهر ماست. * یکی از نشانه های این ضعف همین سرپرست ماندن ایشان در این مدت طولانی است که به این امر راضی هستند. در حالی که با توجه به متدین بودن ایشان و اینکه این کار ایشان نوعی حق الناس است باید محافظه کاری را رها کرده کمی مقتدرانه عمل کند.

  13. اقای صالحی عزیز جهت اطلاع نمایندگان مجلس در استان مجمع نمایندگانی دارند که شامل همه نمایندهای استان میباشند و استاندار هر چند وقت باید به انها گذارش عملکرد استانی بدهد همان طوری که یک فرماندار باید به نماینده شهرش گذارش عملکرد بدهد . میخواهیم بدانیم ایا وضعیت شهرستانمان مطالبه شده است واگر شده و عمل نگردیده ایا نماینده ی شهر ما نمی تواند با گرفتن تنها ده امضا وزیر کشور را به صحن مجلس بیاورد و تخلف قانونی را به او متذکر شود اگر شما نمی دانید بروید و قانون اساسی و قدرت نمایندگان در مجلس را مطالعه فرمایید بعد دفاع منصفانه نمایید در ضمن کسی از زحمات و تلاشهای اقای اسفنانی انتقادی نکرده بلکه انتظار مردم و وظیفه ایشان در قبال مسایل شهر باید بیش از اینها باشد .

  14. همشهری گفت:

    هیچ مسوولی نیست ک جواب این مردم را بده؟؟؟؟؟؟؟ تاکی قراره این وضعیت ادامه داشته باشه؟ لطفاجواب بدید

  15. این هم از توانمندیهای بی نظیر نماینده شهرستان در مجلس.

  16. جناب آقای جدیدی با توجه به این که کار شما تهیه ی خبر و انعکاس آن است .می توانید این خبر
    (مشکل) را از طریق رسانه های ملی مانند 20/30رسانه ای کنید.البته شاید بعضی از دوستان این نظر را نقد کنند ولی ظاهرا ما کسی را نداریم که دلش برای ما بسوزه.سنگ مفت و گنجشک هم مفت.خدا خیرتون بده شاید فرجی شد.

Go to TOP