چاپ خبــر
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خبر داد:

برداشت حدود ۳۰۰ تن آلو از باغهای گلپایگان/اجرای عملیات پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در گلپایگان

به گزارش سایت خبری تحلیلی پونه زار به نقل از گلپانا؛ مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان اظهار داشت: طبق احکام قلع و قمع و قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون، اصلاح حفظ کاربری اراضی از وظایف سازمان جهادکشاورزی در بخش تولید و اشتغال است، لذا هر گونه تغییر در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در آن غیر قانونی است و از طریق مراجع قضایی با متخلفین قاطعانه برخورد خواهد شد.

حیدعلی گل محمدی با بیان  اینکه  حفظ کاربری اراضی ،زراعی و باغبانی و جلوگیری از ساخت وساز های غیر مجاز از وظایف جهادکشاورزی گلپایگان است، افزود: طی هفته جاری کارشناسان امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی گلپایگان با مشاهده دو مورد  تغییر کاربری اراضی ،مورد را به مراجع قضایی گلپایگان اطلاع دادند.

وی افزود: طبق احکام  قلع و قمع، ۲ مورد از تخلفات تغییر کاربری با احکام قضایی برخورد و ساخت و سازهای انجام شده در این اراضی تخریب شد.

باسازی دو رشته قنات گلپایگان با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان به بازسازی قنوات شهرستان اشاره کرد و افزود: قنوات به عنوان یک میراث فرهنگی و ماندگار و از منابع تامین آب شهرستان محسوب می شود ، لذا طی سال  جاری از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عملیات باز سازی و مرمت دو رشته قنات بنام آصف آباد ،در روستای دُر و قنات مَرغان در روستای وانشان انجام شد.

گل محمدی ادامه داد: به منظور باسازی این دو قنات مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار دولتی و ۷۰ میلیون ریال از  محل اعتبار خودیاری هزینه شد.

کشت کلزا در۲۵هکتار از اراضی زراعی شهرستان گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان بیان کرد: در راستای توسعه کشت کلزا و افزایش ضریب خود اتکایی به تولید دانه های روغنی در سال زراعی جاری با آموزشهای فردی و گروهی و  تامین به موقع بذر  گواهی شده، ۲۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا، اختصاص یافته است.

واگذاری اراضی ملی به دولت 

 مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان بیان کرد:، برای کارهای تولیدی و به علت اجرای طرح خلع ید طی دو ماهه گذشته (ماه مهر و  آبان)  پنجاه و پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان گلپایگان در اختیار  دولت قرار گرفت.

برداشت آلو ۳۰۰ تن آلو در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: از سطح چهل هکتار از باغات مثمر این شهرستان حدود ۳۰۰ تن آلو برداشت شده است.

کاهش میزان تولید ماهیانه شیر در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان اظهار داشت: با توجه به شرایط نامناسب و ناهماهنگ قیمت شیر و نهاده های دامی ، میزان تولید ماهیانه شیر این شهرستان در شهریور ماه پنج هزار و چهارصد تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش ۲۵ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان بیان کرد:  تعداد جوجه ریزی در مهرماه سال جاری ۱۱۲۰۰۰ قطعه نیمچه گوشتی بوده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی کاهش قیمت مرغ ، عدم صرفه اقتصادی و عدم رغبت مرغداران جهت جوجه ریزی را از جمله مشکلات صنعت مرغداری شهرستان  برشمرد.

آغاز  طرح پلاک گذاری ماشین های خودگردان کشاورزی در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه عملیات پلاک گذاری ماشینهای خودگردان کشاورزی  با تاکید اداره فن آوری ومکانیزه سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان گلپایگان نیز آغاز شده است، تصریح کرد: برای کلیه ماشینهای خودگردان کشاورزی کمتر از ۱۳سال عمر، سند به عنوان وثیقه  صادر می شود.

حید علی گل محمدی بیان کرد: واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی گلپایگان با همکاری شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای شهرستان تا کنون نسبت به تکمیل ۶۰ پرونده برای متقاضیان این طرح اقدام مقتضی را انجام داده است.

وی تأکید کرد: در این طرح برای کلیه ماشینهای خود گردان کشاورزی کمتراز ۱۳ سال عمر،سند صادر می شود.

وی خاطر نشان کرد: نقل و انتقالات قانونمند و امکان استفاده از تسهیلات بیمه راننده از محسنات این عملیات است.

گل محمدی تأکید کرد: متقاضیان می توانندجهت اخذ پلاک و سند مالکیت راهنمایی و رانندگی برای ماشینهای خودگردان کشاورزی که کمتر از۱۳ سال عمر دارند،به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار در بیش از۳۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گلپایگان بیان کرد:  تاکنون بیش از ۳هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان به طرح شیوه های نوین آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی مجهز شده است.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی  به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی از اجرای این طرح است.

گل محمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۲۶۸ هکتار طرح آبیاری تحت فشار  شامل ۱۲۰۹ هکتار آبیاری بارانی و ۳۹ هکتار آبیاری قطره ای  و ۲۰ هکتار آبیاری کم فشار در قالب ۲۶ طرح به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی افزود:برای اجرای طرح های فوق به ازای هر هکتار آبیاری بارانی مبلغ ۴۰ میلیون ریال و آبیاری قطره ای ۵۶ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به بهره برداران پرداخت می شود.

برگزاری نشست کمیته پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان اظهار داشت:  با توجه به ارسال گزارشاتی از موارد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی جلسه ای جهت پیشگیری و آگاه سازی در رابطه با آنفولانزای فوق حاد سویه جدید H5N6 و سایر سویه ها از جمله H5N1 با حضور نمایندگانی از دامپزشکی استا ن و شهرستان، فرمانداری ،شبکه بهداشت ،محیط زیست ،جهاد کشاورزی و پرورش دهندگان مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار در شبکه دامپزشکی برگزار شد.

کاهش ۲۵ درصدی کشتار مرغ گوشتی در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: با توجه  به کاهش قیمت مرغ و عدم تناسب هزینه با درآمد مرغداران در مهرماه سال جاری براساس آمار ارائه شده توسط شبکه دامپزشکی شهرستان میزان کشتار مرغ گوشتی در کشتارگاه زرین طیور این شهرستان ۱۱۴۲۹۱ قطعه با وزن زنده ۴۰۰۰۱۸ کیلوگرم بوده است. که نشان دهنده کاهش حدود ۲۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد .

Go to TOP