چاپ خبــر
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن

۸۰ درصد از سرقت‌های چاه آب کشف شده است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری فریدن، محمودرضا صادقی بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری خود با اشاره به طرح تجمیع ساختمان‌های نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: سعی نیروی انتظامی بر این است که محیط فیزیکی و فضای محیطی این نهاد، مکانی درخور شأن مردم باشد.

وی بیان کرد: طی چند ماه آینده سالن آزمون راهنمایی و رانندگی شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان فریدن درباره فرآیندها و عملکرد این ارگان در هشت ماه اخیر تصریح کرد: در این مدت یک‌ هزار و ۴۵۰ جلد گواهینامه هوشمند و یک‌هزار و ۸۲۵ پلاک خودرو و موتورسیکلت در فریدن صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری طی هشت ماه گذشته در فریدن بیان کرد: تصادفات جرحی ۱۵ درصد و مصدومان ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

صادقی با بیان اینکه علت عمده مشکلات موجود در سطح نیروی انتظامی وجود طرح‌های مقطعی است، یادآور شد: تلاش این نهاد بر این است که طرح‌های اجرا شده به صورت مداوم استمرار داشته باشد.

وی پیرامون اعزام مشمولان به خدمت مقدس سربازی گفت: ۱۷۴ فقره پرونده در این خصوص تشکیل و منجر به صدور کارت معافیت شده و بیش از ۳ هزار فقره کارت هوشمند جایگزین کارت‌های قدیمی شده است.

* ۱۲٫۵ درصد افزایش کشف سرقت در فریدن

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با اشاره به راه‌اندازی یگان‌های امداد و یگان ضربت عملیاتی با هدف کاهش و پیشگیری جرائم در سطح شهرستان عنوان کرد: ۱۲٫۵ درصد افزایش دستگیری سارقان و ۱۱ درصد کاهش وقوع سرقت نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان پاک‌سازی و انهدام باندهای فروشنده و توزیع‌کننده مواد مخدر در فریدن متذکر شد: طی ۳۴ عملیات فنی و پلیسی، موفق به پاک‌سازی پاتوق‌های مواد مخدر و دستگیری عاملان شدیم که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۴ درصدی در حوزه کشف مواد مخدر را نشان می‌دهد.

صادقی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ در این شهرستان خاطرنشان کرد: در هشت ماه اخیر بیش از ۶ هزار تماس در سامانه پلیس به ثبت رسیده است که یک‌هزار و ۸۲۵ مورد تماس‌های عملیاتی و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تماس مشاوره‌ای و غیر عملیاتی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن درباره سرقت از چاه‌های کشاورزی و خسارت‌های وارده به کشاورزان اظهار کرد: ۸۰ درصد از سرقت‌های چاه آب کشف شده و به کشاورزان در این فصل توصیه می‌شود وسایل کشاورزی خود را رها نکنند تا قدرت ریسک‌پذیری و شرایط ارتکاب جرم برای سارقان فراهم نشود.

* ۳۰ مورد تلفات در جاده هفت کیلومتری

فرمانده نیروی انتظامی فریدن درباره نابسامان بودن جاده دامنه تا روستای قفر گفت: از سال ۹۱ تاکنون ۳۰ مورد تلفات در این هفت کیلومتر وجود داشته است که علاوه بر رفتارهای ترافیکی و سرعت و سبقت غیرمجاز، وضعیت نابسامانی جاده‌های نیز در این امر تأثیرگذار است.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در حوزه جرائم رایانه‌ای و کلاهبرداری‌ها در این زمینه اضافه کرد: پلیس فتا تا پایان سال جاری به صورت رسمی جهت پیشگیری از جرائم رایانه‌ای اقدام خواهد کرد.

Go to TOP