چاپ خبــر
اداره هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد:

میزان آلاینده های هوای اصفهان تا روز چهارشنبه افزایش می یابد

شدت آلاینده ها به دلیل تداوم پایداری هوا تا اواسط روز چهارشنبه افزایش می یابد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا؛ ‘ جلال حیدری ‘ مسوول روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان اصفهان عصر شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز یکشنبه، غلظت آلاینده های جوی در کلانشهر اصفهان افزایش خواهد یافت.

وی دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی را تداوم پایداری هوا و بالا بودن ظرفیت آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان اعلام کرد و افزود: این شرایط که تا اواسط روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت در نیمه اول روز محسوس تر است.

مسوول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده اظهار کرد: هوای شهر اصفهان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، غبارآلود و گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

وی حداکثر دمای شهر اصفهان در مدت یاد شده را 14 درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما در این مدت به حداقل صفر درجه خواهد رسید.

حیدری، گرمترین نقطه استان اصفهان را چوپانان با 15 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین را بوئین و میاندشت با حداقل هفت درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.

به گفته وی دمای هوای اصفهان تا 24 ساعت آینده بین دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

با وجود اقداماتی که مسوولان اعلام می کنند برای کاهش آلودگی هوای اصفهان شده است، اما در یک ماه اخیر در مواقع پایداری هوا، هوای اصفهان همچون سالهای گذشته آلوده بوده است.

شمار زیاد خودروها و جانمایی نامناسب صنایع آلاینده در گذشته، از علل اصلی آلودگی هوای اصفهان است.

Go to TOP