چاپ خبــر
در برخورد با شکارچیان غیرمجاز

دستگیری 3 شکارچی غیرمجاز بز وحشی در زیست‌گاه‌های طبیعی فریدونشهر طی هشت روز گذشته

طی ایست و بازرسی مأمورین ضابط پاسگاه مسیر و با کمک همیاران محیط زیست 3 شکارچی که طی روزهای گذشته اقدام به شکار غیرمجاز بز وحشی و کبک نموده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پونه زار در گفتگو با مسئول دفتر نمایندگی محیط زیست فریدونشهر، دیروز دفتر نمایندگی محیط زیست فریدونشهر پیرو گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز یک رأس بز وحشی، پس از اخذ نیابت قضایی از دادستان محترم شهرستان با رعایت موازین شرعی وارد منزل مجرم شده و یک تخته پوست تازه بز وحشی را ضبط و تحویل مراجع قضایی داد. در روزهای گذشته نیز در ساعت 4 بامداد 8ام آذر طی ایست و بازرسی مأمورین هوشیار ضابط پاسگاه روستای مصیر از یک دستگاه خودروی نقلیه عمومی، دو عدد کیسه نایلونی محتوی قسمتی از لاشه‌ی یک رأس بز وحشی به همراه لاشه‌ی 9 قطعه کبک کشف شد و با اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دو شکارچی که سلاح و مشروبات الکلی هم همراه خود داشتند، دستگیر و به همراه شکارهای ضبط شده تحویل مراجع قضایی گردیدند.

غلامعلی موحدی اظهار داشت که در راستای حفاظت از حیات وحش شهرستان به شدت با خاطیان، شکارچیان و صیادان غیرمجاز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

موحدی خاطرنشان ساخت شهرستان فریدونشهر یکی از بهترین و غنی ترین زیست‌گاه‌های طبیعی استان است که از لحاظ تنوع زیستی، گیاهی و جانوری مستلزم توجه بیشتر مسئولین است.

وی افزود که حفاظت از عرصه‌های طبیعی شهرستان مستلزم اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان است. طبیعت میراثی است که از آیندگان به امانت گرفته ایم نه از گذشتگان به ما به ارث رسیده است پس در حفاظت از آن کوشا باشیم.

در پایان لازم به ذکر است که بز وحشی جزء حیوانات وحشی حمایت شده است و شکار آن تنها منوط به اخذ پروانه ویژه و فقط در فصل خاصی از سال مجاز است.

  1. لطفا قطع بودن دیجیتال را هم پیگیری کنید

Go to TOP