چاپ خبــر

تعداد زائران ایرانی کربلای معلی از مرز ۹۵۰ هزار نفر گذشت

سه روز بیشتر به تجمع بزرگ شیعیان جهان در کربلای معلی و برگزاری عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) سرور و سالار شهیدان باقی نمانده و طبق اعلام رییس سازمان حج و زیارت تا کنون افزون بر ۹۵۰ هزار زائر ایرانی وارد عتبات عالیات عراق شده‌اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، از این تعداد، 85 هزار نفر به صورت هوایی و حدود 870 هزار نفر نیز از طریق سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چزابه وارد عراق شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، طی دو هفته گذشته، با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی، بیش زا 400 هزار گذرنامه برای متقاضیان اعزام به عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) صادر شده است.

سعید اوحدی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تراکم جمعیت در مرزهای‌ عراق گفت: هم اکنون میانگین معطلی زائران و ورود به عراق در مرزهای شلمچه و چزابه نیم ساعت و در مرز مهران به دلیل تراکم بیشتر جمعیت، حدود یک ساعت است.

اوحدی یادآور شد: تراکم جمعیت در مرز مهران قدری بالاست اما مرز شلمچه و چزابه آرام و روان است و زائران می‌توانند برای ورود به عراق از مرز شلمچه و چزابه استفاده کنند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که یکی از مشکلات در سال‌های گذشته، کمبود سرویس بهداشتی در مرزها بود، افزود: برای رفع این مشکل، امسال 140 سرویس بهداشتی در مرز چزابه، 140 سرویس در مرز مهران و 180 سرویس بهداشتی نیز در شلمچه ایجاد شده است.

Go to TOP