چاپ خبــر
به کوشش انجمن دوست داران طبیعت فریدوشهر

آبشار پونه زار پاک شد+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر امروز دوازدهم مهرماه اعضای انجمن دوست داران طبیعت فریدونشهر به کمک مردم شهرستان و دوستداران محیط زیست در اقدامی فرهنگی آبشار پونه زار فریدونشهر و محیط اطراف آن را از زباله ها پاک کردند .

«ما باید به کودکانِ جهان، که آینده از آن آن هاست، اطمینان دهیم که با کارهای خود، دنیایی پیراسته از خواری و تحقیرِناشی از تنگدستی، تخریب محیط زیست و الگوهای توسعه ی ناپایدار، برای شان به ارث می گذاریم.» (بند سوم از بیانیه ی سیاسی اجلاس زمین در ژوهانسبورگ)

فریدونشهر غنی است از مناظر دیدنی و به داشتن طبیعت زیبا معروف است اما چندیست با افزایش گردشگران به مناطق بکر و دیدنی فریدونشهر شاهد حضور مهمان ناپسندی برای طبیعت دوست داشتنی شهرستان یعنی زباله ها هستیم . قطعا تلاش و همت در راستای فرهنگ سازی جهت آلوده نکردن محیط و طبیعت ، مهمترین وظیفه کسانی است که این تکه از بهشت را درک کرده اند و باید به مهمانان و سایر عزیزان در راه این تکه از بهشت خدا بر زمین گفت که :

آسان است پایین رفتن از دوزخ
چرا که درهای تاریک دوزخ
همواره شبان و روزان گشوده است
اما بازگشتن به سوی بهشت و روشنایی روز
رنج است و محنت بسیار
آیا غم انگیز نیست که نزدیک به دو هزار و هفتاد سال پس از ویرجیل شاعر رومی ، ما هنوز به آسانی از پله های دوزخ پایین می رویم و فراموش کرده ایم که راه بازگشت تا چه اندازه دشوار و توان فرسا خواهد بود؟
بله امید است با درک ارزش های واقعی موهبت های طبیعت، گام های استوار به سوی زیست پایدار برداشته شود، آموزه ی مقدسی که بی گمان بستگی کامل به ظرفیت سازی فرهنگی در جامعه و به ویژه میزان آشنایی کودکان امروز (مدیران فردا) با ارزش‏های طبیعت میهن مان دارد. با تشکر از انجمن دوست داران طبیعت شهرستان و دانستن این نکته که این انجمن در جهت فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی شهرستان می کوشد ارزو می کنیم سایر مسئولین شهرستان هم گامی بلند تر در این راستا بردارند.

  1. saeed گفت:

    با سلام وخدا قوت خدمت تمام افرادی که در این کار والای انسانی مشارکت کردند .
    بادیدن تصاویر به گرجی بودنم افتخار واحساس غرور کردم . سپاس سپاس سپاس…

Go to TOP