چاپ خبــر

هشدار برای اصفهانی‌ها

آلودگی هوای اصفهان با میانگین شاخص 197 (AQI) به مرز اضطرار نزدیک شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل ایرنا، از شاخص آلودگی هوای اصفهان تا به آن حد افزایش یافته که اشک چشم شهروندان به دلیل سوزش ناشی از آلاینده های هوا سرازیر شده است.

شدت آلودگی در ایستگاههای مراقبت دائم واقع در میدان امام حسین (ع) و احمد آباد میانگین 213 و 205 (AQI) را نشان می دهد.

بسیاری از مردم با مشاهده علائم جسمی شامل سرفه های خشک، تنگی نفس، سوزش و تاری دید متوجه سطح بالای آلاینده های هوا شده اند و البته مسوولان و متولیان امر سلامت به ظاهر این مهم را باور ندارندزیرا در این شرایط باز هم رسانه ها باید با هزار زور و زحمت نکته ای توصیه ای و هشدار در شرایط خطرناک به لحاظ آلودگی هوا از دستگاههای متولی امر سلامت در استان بگیرند.

این در حالیست که در میان ترددهای میلیونی روزانه در سطح شهر از جمله دانش آموزان، کارمندان، رانندگان و دیگر مشاغل اقشار حساس و بیمار و کودک و سالخورده مشاهده می شوند.

شاید کمترین کار بسیاری از دستگاههای عضو کمیته طرح جامع بررسی آلودگی هوا، اطلاع رسانی در سطح وسیع از جمله به دستگاههای آموزش و پرورش، بهزیستی و ادارات مختلف باشد.

نصب بنرهای بزرگ در میادین و چهارراهها با موضوع هشدار و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در شرایط هشدار و اضطراری آلودگی هوا نیز بسیار موثر است که متاسفانه انجام نمی شود.

در حالی که انتظار است در شرایط اضطرار هوا مدارس و ادارات تعطیل شوند اما در بسیاری مدارس حتی توصیه های اولیه مبنی بر تشکیل نشدن صف و انجام ندادن ورزش صبحگاهی نیز رعایت نمی شود.

آلودگی هوا جدی است و به نظر نمی رسد که امسال هم با اقدامات دستگاههای مختلف راه حلی برای آن پیدا شود پس مردم باید برای سلامت خود ارزش قائل باشند و از تردد غیر ضروری در فضای خارج از منزل خودداری کنند.

خوب است در این روزها خودروهای پر مصرف و پرقدرت که برای کوه و بیابان ساخته شده را مردم به خیابانها نیاورند.

  1. چندتا از کارخونه هاشونا بیارن مناطق محروم مردیم از بیکاری و بی دودی.

Go to TOP