چاپ خبــر

29 میلیارد ریال برای 18 پروژه در فریدن تصویب شد

فرماندار فریدن از تصویب و ابلاغ 29 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده 180 به این شهرستان برای اجرای 18 پروژه خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، اسفندیار تاجمیری، فرماندار فریدن در این باره گفت: منتظر تخصیص این مبلغ هستیم تا در قالب پروژه های تکمیل کتابخانه عمومی، بهبود عبور و مرور شهری (داران و دامنه)، سامانه پایش درون شهری (داران) و تکمیل درمانگاه تخصصی و سی تی اسکن بیمارستان شهید رجایی هزینه شود.

وی افزود: تعمیر و تجهیز خطوط انتقال آب روستایی و شهری، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، تکمیل مدرسه، کمک به تکمیل مصلا، مساجد و حسینیه های شهرستان، تعمیر و تجهیز پایگاه های بسیج، طرح های هادی روستایی و اصلاح شبکه آب شرب از پروژه های دیگری است که با این اعتبار انجام می شود.

وی ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه را فرصتی برای ارتقاء شهرستانهای کمتر توسعه یافته دانست و گفت: مطابق این ماده دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری شهرستان های با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل 10 درصد به سطح یاد شده نزدیک شود.

فرماندار فریدن افزود: در این راستا معادل دو درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیف های مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار متولیان قرار می گیرد تا در راستای تحقق اهداف فوق توزیع و هزینه شود.

وی تصریح کرد: هدف ماده 180 ارتقا شاخص های مذکور در شهرستان های زیر میانگین کشوری است و نه کل شهرستانها.

تاجمیری با بیان اینکه کل مبلغ سهم شهرستان فریدن از محل ماده 180 حدود 54 میلیارد ریال است، اظهار کرد: برای مابقی اعتبار از محل این ماده متناسب با نیازها و اولویت های شهرستان چند پروژه پیشنهاد شده که امیدوارم با تخصیص مناسب، بیشترین بهره برداری را به دنبال داشته باشد.

Go to TOP