چاپ خبــر

استاندار اصفهان دومین بار در یک ماه اخیر به سیستم بانکی این استان کارت زرد داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور در جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد گفت: عملکرد این سیستم را در زمینه فراهم نمودن شرایط برای صنعت، صادرات و سرمایه گذاری مناسب نمی دانم.

استاندار اصفهان حدود 10 روز پیش از این نیز در جلسه مشترک مدیران بانک های عامل استان گفته بود: سیستم بانکی استان عملکرد قابل قبولی ندارد و عملکرد بخش خصوصی نیز در جذب سرمایه بسیار ناامید کننده است.

زرگرپور در هشتمین سفر خود به شهرستان نجف آباد که با همراهی محمدعلی طرفه معاون عمرانی استانداری و بمنظور شرکت در جلسه شورای اداری صورت پذیرفت، اظهار کرد: با هر دستگاهی که با ارباب رجوع برخورد نامناسب داشته باشد، برخورد می کنیم.

وی افزود: شهرستان نجف آباد جزء شهرستان های نمونه کشور به ویژه در زمینه ایثار و شهادت است و این وی‍ژگی در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این شهرستان نیز تجلی یافته است.

زرگرپور گفت: برخلاف تلاشها و کوششهای فراوان که صورت گرفته، اما معتقدم شرایط شهرستان نجف آباد همچنان در شان مردم این شهرستان نیست.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی این موضوع، تصریح کرد: مردم شهرستان نجف آباد با صبوری و ایثار شرایط موجود را تحمل می کنند.

مدیر ارشد استان رعایت اعتدال در همه امور، به دور از افراط و تفریط، حاکمیت عقلانیت به جای احساس، تدبیر و برنامه داشتن و مردمسالاری دینی را به عنوان اصول و سیاست های دولت یازدهم برشمرد.

وی با اشاره به پیروزی گفتمان تدبیر و امید در انتخابات 24 خرداد سال گذشته به دلیل تطابق آن با مطالبات مردم، خاطر نشان کرد: ایجاد ثبات، امنیت و آرامش اولین اولویت دولت بود.

استاندار اصفهان کنترل تورم و خروج از شرایط رکود را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و افزود: در همین راستا طی یکسال و نیم اخیر، تورم نقطه به نقطه از 45 درصد به 20 درصد کاهش یافته، افزایش لجام گسیخته قیمت ها کنترل شده، رشد اقتصادی مثبت بوده و نرخ بیکاری هم در حال کاهش است.

وی ارتباط عزتمند با دیگر کشورها را از دیگر سیاستهای دولت و مطالبات مردم برشمرد و افزود: آزادشدن هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران پس از مذاکرات به دنبال اجرای همین سیاست بوده است.

وی همچنین به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: در راستای سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: ‘امید است روزی برسد که بیمار فقط نگران رنج بیماری باشد و نه موارد دیگر’ با اجرای این طرح مردم ساکن در شهرها تنها 10 درصد هزینه ها و در روستاییان تنها 5 درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.

استاندار اصفهان از بی انصافی برخی افراد به جای کمک به دولت و سنگ اندازی و ایجاد مشکلات جدید ابراز تاسف کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص اختلافات بین دستگاه ها، دولت فرآیند کاملا مشخصی را تدوین کرده و در این فرآیند شخصی که تعیین تکلیف می کند استاندار است.

استاندار اصفهان پیشنهاد داد: در دو هفته آینده اعضای شورای برنامه ریزی شهرستان نجف آباد در جلسه شورای برنامه ریزی استان شرکت کرده و مسائل باقی مانده را مطرح و حل و فصل کنند.

وی تاکید کرد: با هر دستگاهی که با ارباب رجوع برخورد نامناسب داشته باشد، برخورد می کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه خوشبختانه طی یکسال و نیم اخیر شهرستان نجف آباد از ثبات و امنیت خوبی برخوردار بوده است، از برگزاری موفق و مطلوب کنگره سرداران و 2500 شهید این شهرستان تقدیر کرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس و امام جمعه شهرستان نجف آباد نیز با بیان سخنانی از استاندار اصفهان به خاطر تلاش بی وقفه و خدمت برای مردم استان قدردانی کردند.

در این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی و همچنین معاون برنامه ریزی عمرانی فرمانداری شهرستان نجف آباد نیز معرفی شدند.

استاندار اصفهان در بدو ورود به شهرستان نجف آباد، با حضور در گلستان شهدای همیشه جاوید این شهرستان به مقام شامخ شهیدان سرافراز ادای احترام کرد.

Go to TOP