چاپ خبــر
ذوالفقاری در جمع خبرنگاران:

آمار مظنونین پرونده اسیدپاشی اصفهان به زیر 100 نفر رسیده‌ است/ تحقیق از 191 هزار نفر

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: با توجه به آنالیز چهره از افراد مضنون، کسانی که با آن چهره‌ها طبیق داده می‌شوند تقربیاً به زیر 100 نفر رسیده‌اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین ذوالفقاری»، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: تیم کشف جرمی که این موضوع را دنبال می‌کند واقعاً جدی است و هیچ گونه مماشات و ملاحظه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همه دستگاه‌ها هماهنگ هستند.

ذوالفقاری تصریح کرد: وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و بسیج، همه اخبار و اطلاعات را در اختیار آگاهی قرار می‌دهند و کارآگاهان اطلاعاتی از همه اطلاعات استفاده می‌کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان تقامل صورت گرفته و بچه‌های افسران جوان که با سیستم‌های امنیتی آشنایی دارند موضوع را دنبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: جزئیات تمام کسانی که سابقه قبلی دارند، از جمله تمام کسانی که پرونده طلاق در اصفهان داشتند، تمام کسانی که سابقه بیماری روانی داشتند، تمام کسانی که موتورسیکلت مشکی داشتند بررسی شد.

ذوالفقاری اظهار داشت: تمام کسانی که در آن حوزه جغرافیایی به طوری در مظان اتهام بودند، همه این‌ها بررسی شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: کار آنالیز چهره انجام گرفته و کسانی که با آن چهره‌ها تطبیق داده می‌شوند، تقربیاً به زیر 100 نفر رسیده و روی این قسمت، کار ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کاری که بر روی پرونده اسیدپاشی صورت گرفته به اندازه صدها پرونده بوده است و این که به نتیجه قطعی برسیم و بگویم قطعاً فلان فرد متهم اصلی بوده است، هنوز این نتیجه حاصل نشده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که داشتیم دریافت تصاویر لحظه‌ای از قربانیان این حادثه است، به طوری که تصاویری داشتیم در مرحله اول می‌گفتند این فرد متهم است، بعد می‌گفتند فکر نمی‌کنیم این باشد.
.
ذوالفقاری در ادامه اظهار داشت: در مورد پرونده اسیدپاشی حداقل هفته‌ای یک بار جلسه‌ای تشکیل شده و اقدامات انجام گرفته را گزارش می‌کنیم.

وی ادامه داد: پرونده اسیدپاشی اصفهان در زمینه کشف جرم یکی از نادرترین پرونده‌هایی است که تا این میزان کار بر روی آن صورت گرفته است.

وی افزود: برای نمونه 191 هزار نفر در یک قشر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مورد انگیزه‌های احتمالی مضنونی پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: تمام فرضیه‌ها بررسی شده است.

وی افزود: فرضیه‌هایی از قبیل روانی بودن، مشکل داشن و حتی انگیزه مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با تمام توان و تعهدی که داریم کار دنبال می‌شود و مسئله پیگیری این پرونده اسیدپاشی مورد اتفاق همه بوده و سران قوا نیز آن را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان این که کسی که مذهبی باشد، دنبال این کارها نمی‌رود، گفت: این یک امر طبیعی است که شخص مذهبی سراغ این کارها نمی‌رود.

ذوالفقاری تأکید کرد: همه اتفاق نظر دارند، هر کسی که با هر انگیزه‌ای که در این پرونده نقش داشته مورد ملاحظه قرار نگیرد و باید تحت تعقیب باشند.

معاون امنیتی انتظامی کشور گفت: به صلاح نیست هر حدس و گمانی در رسانه‌ها مطرح شود.

ذوالفقاری در پایان و در مورد بودجه انسداد مرزها گفت: بودجه انسداد مرزهای سال 93 تا این لحظه 59 درصد تخصیص یافته است.

Go to TOP