چاپ خبــر
امینی:

صنایع اصفهان تنها عوارض ناگوار برای مردم استان داشته است

رئیس شوراي اسلامی شهر اصفهان گفت: بخش مهمی از آلایندگی اصفهان بر عهده صنایعی است که دولت از درآمد سرشار آن برخوردار می شود اما عوارض مختلف این آلودگی گریبان مردم اصفهان را می گیرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اميني صبح امروز در اجلاس مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي كلان شهرها و مرا كز استان ها با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از بافت اصفهان فرسوده است، اظهار داشت: چسباندن مارک برخورداری بر پیشانی اصفهان باعث رنجش مردمی شده است که از ابتدای انقلاب تاکنون بیشترین همراهی را با نظام داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول پرداخت ماليات و آخرين رتبه اخذ خدمات را در دهه هاي اخير داشته است، افزود: این نگاه غیرکارشناسی در سال هاي اخير نتایج و عواقب جبران ناپذيري برای مردم داشته است و باید با هم اندیشی صحیح مسئولان استانی این دیدگاه غلط تغییر کند.

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه با اشاره به فصلی شدن رودخانه زاینده رود تاکید کرد: خشکی این رودخانه موجب نابودی منابع طبیعی، از میان رفتن شغل کشاورزان و وضعیت بد گذران زندگی آنها شده و رنجش مردم انقلابی اصفهان را درپی داشته است اما امیدواریم با تدبير دولت و مسئولان وزارتخانه هاي مربوطه هر چه زودتر حق مسلم ذي نفعان از جمله کشاورزان و همچنین حق آبه تالاب گاوخونی پرداخت شد.

وی سپس با اشاره به بافت فرسوده اصفهان تاکید کرد: 20 درصد از بافت پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرسوده است و بازسازي و نوسازي اين مهم نياز به همت همگاني دارد.

اميني با اشاره به آلودگي هواي اصفهان تصریح کرد: بخش مهمی از این آلایندگی بر عهده صنایعی است که دولت از درآمد سرشار آن برخوردار می شود اما عوارض مختلف این آلودگی و ایجاد بیماری های مختلف گریبان مردم اصفهان را می گیرد.

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه این جلسه ابراز داشت: وسایل حمل و نقل عمومي در کلان شهر اصفهان بسیار کم است و لازم است با حمايت دولت و پرداخت حقوق مردم امكانات بهتری برای مردم فراهم شود.

وی اضافه کرد: قطار شهري اصفهان بعد از سال ها هنوز راه اندازي نشده که به دلیل عدم محقق شدن تعهدات دولت در زمان مقرر است.

  1. حسن گفت:

    1- خود کرده را تدبیر نیست!
    2- اصفهانی‌ها جمله‌ای دارند می‌گویند راه بنداز و جابنداز؟! ورزشگاه نقش جهان را راه‌انداختند و با تجاوز به حق شهرستان‌ها آن را جا انداختند. و طلبکار هم هستند. مترو را هم بدون مصوبه دولت راه انداختند و حالا طلبکار دولت شده‌اند دولت هیچ تعهدی به مترو نداشت حالا با دست‌اندازی به کدام بودجه شهرستانها می‌خواهند آن را هم جابیندازند خدا می‌داند که حتما فکری برای آن هم می‌کنند. پول تجاوز به آب منطقه فریدونشهر را هم که از کیسه مبارک حوادث غیر مترقبه استان حاتم بخشی نمودند خدا برایشان نسازد!!! کسی هم جلودارشان نیست!!

Go to TOP