چاپ خبــر

آغاز مسابقات کشوری رباتیک و سازه ماکارونی در اصفهان

اولین دوره مسابقات کشوری رباتیک و سازه ماکارونی دانشکده فنی و حرفه ای شهید مهاجر اصفهان روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، این مسابقات که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و پژوهش سرای دکتر فقیهی برگزار می شود با حضور پرشور دانش آموزان اصفهانی و دانشجویان سراسر کشور همراه است.

«محمد حسن قائدی ها» مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین افتتاح این مسابقات و در جمع دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده، این مسابقات را یک اتفاق مهم خواند که به اهتمام و تلاش دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور صورت گرفته است.

وی گفت: مایه افتخار است که در نظام جمهوری اسلامی در هرخطه ای از میهن که پا می گذاریم جشنواره ها و کنگره های علمی برپاست.

قائدی ها تعداد تیم های دانش آموزی شرکت کننده در این مسابقات را 145 تیم اعلام کرد و افزود: تیم های دانش آموزی از استان اصفهان هستند و 75 تیم دانشجویی از سراسر کشور نیز حضور دارند که 65 درصد آنها در سازه های ماکارونی رقابت می کنند.

«حمید نعمت بخش» دبیر علمی این مسابقات به حضور دانش آموزان و دانشجویان از تمام مناطق استان اصفهان و کشور و حتی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات جانبی نیز برای تیم های حذف شده علاقه مند به ادامه مسابقه در نظر گرفته شده و در رشته موشک های کاغذی نیز بطور جداگانه مسابقه برگزار می شود.

مسابقات رباتیک ویژه دانش آموزان در لیگ های مسیریاب، جنگجوی سبک وزن، نمایش آزاد، مسیر یاب پیشرفته، ماز خط و جنگجو وزن متوسط و مسابقات سازه ماکارونی در گرایش های ستون فشاری(زیر 13 سال)، ستون فشاری (13 تا 18 سال) سازه سبک و سازه راندمانی طبق شیوه نامه مسابقات انجام خواهد شد.

این مسابقات امروز در رشته رباتیک و روز جمعه در رشته سازه ماکارونی، در دانشگاه شهید مهاجر در اصفهان برگزار می شود.

Go to TOP