چاپ خبــر
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

كشف 314 هزار قلم لوازم آرايشي قاچاق در اصفهان

رييس پليس آگاهي استان اصفهان از كشف 314 هزار قلم لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي قاچاق طي مدت 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: ميزان كشفيات پليس در اين حوزه نسبت به مدت مشابه 4 درصد رشد داشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «ستار خسروي» در گفت و گو با اين پايگاه اظهار داشت: لوازم آرايشي قاچاق عمدتا لوازمي هستند که به دليل بي کيفيت بودن يا توليد زير زميني نتوانسته اند مسير هاي قانوني را طي کنند و به همين دليل قاچاقچيان اين کالاها را به صورت قاچاق وارد کشور مي كنند.

وي افزود: براي اينکه اين محصولات سريع تر به فروش برسد در شبکه هاي توزيع مختلف عرضه مي شود تا با قيمت ارزان و در حداقل زمان به فروش برسد.

رييس پليس آگاهي استان اظهار داشت: اين کالا ها در کشور هاي مختلف به ويژه در جنوب شرق آسيا،امارات متحده عربي و چين در کارگاه هاي غير قانوني و با استفاده از مواد اوليه خطرناک توليد و عرضه مي شوند که همواره شاهد ضايعات بسيار خطرناک مصرف اين لوازم در جامعه هستيم.

وي با بيان اينكه پليس با نگاه ويژه به اين موضوع مقابله با قاچاق اين لوازم را با جديت دنبال كرده و در سطح عرضه هم با همکاري ساير سازمان ها برخوردهايي را صورت مي دهد گفت: در 9 ماهه امسال در مجموع طرح هاي اجرا شده تعداد 314 هزار 835 قلم لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي قاچاق در استان اصفهان کشف شده که اين رقم در مقايسه با سال قبل 4 درصد رشد داشته است.

سرهنگ خسروي عنوان داشت: به شهروندان به خصوص خانم ها توصيه مي كنيم لوازم آرايشي و بهداشتي را از نمايندگي هاي مجاز تهيه و از خريد اين کالاها از دست فروش ها يا صنوفي که غير مرتبط هستند خودداري کنند.

رييس پليس آگاهي استان با بيان اينكه آرايشگاه هاي زنانه طبق مقررات نمي توانند اقدام به فروش لوازم آرايشي و بهداشتي كنند گفت: واحدهاي صنفي كه مجوز فروش اين گونه كالاها را نداشته باشند پلمب و با متصديان آنها برخورد قانوني خواهد شد.

Go to TOP