چاپ خبــر
رئیس اداره آب و فاضلاب فریدن:

کیفیت آب‌های زیرزمینی فریدن کاهش پیدا کرده است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فریدن گفت: به دلیل افزایش مصارف آب شرب و استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی، کیفیت آب‌های زیرزمینی این شهرستان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، مهدی اصفهانیان ظهر امروز در حضور جمعی از دانش‌آموزان به چالش‌های بزرگ جهان در خصوص بحران آب اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد سطح زمین را آب فرا گرفته اما تنها 2.5 درصد این مقدار آب شیرین و 0.01 درصد آن قابل دسترس و استفاده است.

وی با بیان اینکه امروز 31 کشور جهان با بحران جدی آب روبه‌رو هستند، افزود: در هر دقیقه شش کودک به دلیل آب ناسالم جان می‌بازند و در آینده کمبود آب منشأ و عامل مشکلات جدی برای کشورهای خشک و نیمه‌خشک همچون کشور ما خواهد بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فریدن با توصیه بر حرکت به سمت حفظ منابع موجود با کاهش هدررفت آب و تغییر الگوی مصرف، تصریح کرد: در حال حاضر در استان اصفهان 56 شهر و 300 روستا که آب شرب آن از سد زاینده‌رود تأمین می‌شود، با چالش جدی آب مواجه هستند.

وی با اشاره به وضعیت آب شهرستان متذکر شد: به دلیل افزایش مصارف آب شرب و کشاورزی در سال‌های اخیر همچنین کاهش میزان مصرف برف و باران و استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی سبب شده که کیفیت آب‌های زیرزمینی نسبت به قبل کاهش پیدا کند.

 

Go to TOP