چاپ خبــر
پیرو دستورالعمل ابلاغ شده از شرکت توانیر؛

آغاز واگذاری سامانه تولید برق خورشیدی خانگی با 50% کمک بلاعوض دولت

شرکت توزیع برق طی بخشنامه‌ای شرایط واگذاری سامانه تولید برق خورشیدی با کمک بلاعوض 50% دولت را اعلام کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، شرکت توزیع برق استان اصفهان از کلیه‌ی متقاضیان نصب سامانه‌ی تولید برق خورشیدی بر روی بام ساختمان خود با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای(50% کمک بلاعوض) درخواست می‌نماید جهت ثبت‌نام حداکثر تا پایان آذر ماه به اداره برق شهرستان فریدونشهر مراجعه فرمایند. توضیحات سامانه و واگذاری بدین شرح است:

1- توزیع این سلول‌ها همگام با سایر کشورها در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و در جهت حفظ محیط زیست بوده و کمک یارانه‌ای آن از محلّ دریافت عوارض برق از مشترکین تأمین می‌گردد.

2- متقاضیان خانگی یا تجاری باید مشترک شبکه سراسری برق باشند که به ایشان سامانه‌ی یک کیلو واتی مدل متصل به شبکه واگذار می‌شود.

3- هرینه تجهیزات، نصب و راه‌اندازی و آموزش بهره‌برداری آن برای هر واحد مسکونی یا تجاری حدود 90میلیون ریال است که 50% این هزینه کمک بلاعوض دولتی است و مابقی(حداکثر 45میلیون ریال) به عهده مشترک است که مبلغ 10میلیون ریال آن در هنگام ثبت نام و مابقی پس از بررسی مکان نصب و مدارک متقاضی دریافت می‌شود.

4- برق تولیدی از سامانه به طور رایگان در اختیار مشترک قرار می‌گیرد و برق تولیدی مازاد بر مصرف مشترک به شبکه برق شهری برگشته و میزان آن از رقم کنتور مشترک کسر می‌شود.

5- سامانه نصب شده در محلّ مشترک با کابل مستقیم به محلّ کنتور مشترک وصل شده و هیچ تغییری در سیم کشی داخل ساختمان داده نمی‌شود.

6- به ازای هر واحد مسکونی یا تجاری حداقل 15 مترمربع فضای مفید آفتابگیر که هیچ مانع سایه اندازی نداشته باشد بر روی بام مشترک مورد نیاز است و جهت تحمّل وزن سامانه لازم است ساختمان استحکام لازم را داشته باشد و ممکن است ساختمان‌های با ساخت بیش از 10 سال استحکام کافی برای نصب سامانه را نداشته باشند.

7- متقاضی باید مالک ساختمان بوده و در آپارتمان‌ها لازم است متقاضی جهت استفاده از فضای بام، رضایت نامه‌ی محضری از همه‌ی ساکنین آپارتمان را داشته باشد.

8- مشترک بعد از نصب سامانه هم امکان استفاده از برق سراسری را دارد و در طول شب و یا در طول روزهای غیرآفتابی می‌تواند از برق شبکه سراسری استفاده کند. به دلیل مسائل ایمنی، در صورت قطع شدن برق شبکه سراسری، تولید برق سامانه هم به طور اتوماتیک قطع خواهد شد تا از ورود برق به شبکه سراسری و به خطر افتادن سلامتی کارگران شبکه برق که ممکن است در حال تعمییر شبکه باشند، جلوگیری به عمل آید.

9- مالکیت سامانه به عهده مالک ساختمان بوده ولی هرگونه جابه‌جایی و تغییرات در آن بدون هماهنگی با شرکت توزیع برق مجاز نمی‌باشد. سامانه جزء تأسیسات ثابت ساختمان محسوب می‌شود.

10- مسئولیت بهره برداری، حفاظت و نگهداری از سامانه از جمله تمیزکردن، شستشوی سطح سلول‌های خورشیدی از گرد و غبار و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از پرتاب سنگ، برخورد اشیاء سنگین و وارد شدن ضربات به سطح آن به عهده‌ی مشترک است.

11- در هنگام ثبت نام مشترک باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه مالک ساختمان
  • اصل و کپی سند مالکیت متقاضی
  • اصل و کپی پایان کار و پروانه ساختمان و صورت مجلس تفکیکی
  • اصل و کپی رضایت‌نامه محضری از مالکین آپارتمان‌ها برای استفاده از بام مشترک
  • اصل و کپی قبض ساختمان
  • اصل و کپی فیش پرداخت مبلغ 10میلیون ریال به شماره حساب 0101673314007 بانک صادرات به نام شرکت توزیع برق استان اصفهان بابت ثبت نام سامانه  تولید برق خورشیدی

12- پس از پایان ثبت نام، شرکت توزیع برق استان اصفهان نسبت به بررسی محلّ نصب و مدارک ارائه شده اقدام و در صورت تأیید نهایی نسبت به درخواست مشترک مبنی بر پرداخت مبلغ باقیمانده به مقدار تقریبی 35میلیون ریال اقدام می‌نماید. در صورت عدم تأیید فنی یا مالکیت مکان نصب مبلغ 10میلیون ریال پول دریافتی از مشترک عودت می‌گردد.

13- پس از پرداخت باقیمانده تعهد مالی متقاضی، مشترک نسبت به انتخاب پیمانکار ذیصلاح از لیست معرفی شده از طرف شرکت توزیع برق اقدام نموده و تفاهم‌نامه با شرکت توزیع برق را امضاء می‌نماید تا عملیات نصب شروع شود.

14- تا قبل از عقد تفاهم‌نامه امکان انصراف متقاضی و عودت کامل مبالغ پرداخت شده وجود دارد. لکن پس از عقد تفاهم ‌نامه در صورت اعلام انصراف مشترک مبلغ یک میلیون ریال بابت هزینه‌های جانبی از پرداختی‌های مشترک کسر و مابقی عودت داده می‌شود.

15- این بخشنامه برای  شرکت‌ها و ساختمان‌های دولتی و شرکت‌های غیردولتی نیز برقرار است با این تفاوت که به ازای هر کیلو وات در هنگام ثبت نام تمام 50% هزینه  از مشترک دریافت می‌شود.

  1. بهنام گفت:

    خیلی خیلی گران است. با وجود چنین قیمت نجومی مطمعناً کسی از آن استقبال نمی کندمخصوصا در منطقه ما. شرکت برق بهتر برود جلو پرت نیرو در مسیر و برق دزدی را بگیرد تا مشترکان خانگی هزینه سوء مدیریت آنها را نپردازند.

  2. حسن گفت:

    بنازم به خدمات انقلابی دولت تدبیر و امید؟؟!!! تا ببینیم کدام آقازاده و باند نیمه دولتی پشت قضیه باشه. تازه اگر کسی هم مشتاق اون باشه مگه برای مردم جانی دیگه گذاشتن که چنین هزینه‌اب بکنن.

  3. سامان گفت:

    اگه رایگان بشه من قول میدم که استقبال کنم..

  4. حسین گفت:

    در شهرستان فریدونشهر چندین روستای خالی از سکنه وجود دارد که برق برای ارواح و اجنه و جانوران دیگر روشنایی میبخشد، اینها مگر بیت المال نیست چرا کوچه یا خیابانی در شهر یا روستاهایی که سکنه دارند تاریک است و روستاهای خالی از سکنه شب هنگام مانند ستاره ای می درخشند؟؟؟؟؟؟؟ آیا این کار حیف و میل بیت المال محسوب نمیشه

Go to TOP